New hair clinic

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
Danila

20 May 2012, 19:23

Ärren kommer aldrig att försvinna, så tänk på det innan ni överväger HT.

Var igår på min fjärde behandling i göteborg. Innan vi startade tog vi lite kort, jag lägger här upp en bild av bakhuvudet, det såg ju värst ut. Lägger upp bilder av hela huvudet när jag får tillgång till dem.

http://www.ladda-upp.com/bilder/69315/3ggrhis

Kan dels meddela att jag har haft stora problem med mitt internet och min telefon dels att det nu finns ny information om den svenska kliniken i Göteborg via www.HIShairclinic.com

objektiv

20 May 2012, 23:12

Danila, jag vill verkligen gratulera dig! Det ser betydligt, med betoning på betydligt mycket bättre ut, kul !

Hur känner du dig med den nya looken, känns det bra eller är du fortfarande besvärad av ärret i nacken och FUE prickarna?

Skulle vara väldigt intressant att få ta del utav dom andra bilderna du refererar till, blev hårlinjen bra?

Hur upplever du äktheten i pigmenteringen, ser det ut som 100% hår eller kan man ana något annat i exempelvis hårlinjen?

Stort Grattis, hoppas du mår bättre nu!

Danila

27 May 2012, 12:38

Här kommer två bilder till.

Jo visst ser det bättre ut. Innan hade jag önskan att bara raka av mig fjunen och glömma allt som varit, och nu har jag till viss del fått som jag önskat.

Jag har haft rakat innan och tycker själv att jag passar hyfsat i den stilen dock framträder samtliga ärr fortfarande men de har kamouflerats betydligt. Jag tycker att pigmenten ser trovärdiga ut, skulle tippa på att det ser bättre ut i verkligheten än på bild. De som jag träffat och som gjort samma behandling ser bättre ut i verkligheten. Vissa ljus är sämre än andra, framför allt spotlights.

Jag tänker inte lika mycket på min hårsituation längre och kan fokusera på andra saker men som du ser på bilderna kommer ärren aldrig försvinna. Man ska inte glömma det ärr som bildas där transplantaten sätts ner. Gör man en transplantation tror jag inte ärrvävnaden blir så tjock men på mig så är det som en liten ojämn kudde i hela det transplanterade området. Den här ojämnheten gör att pigmenten inte får sin fulla rätt. Dock förbättras området av pigmenteringen. För absolut bäst resultat bör man så klart inte har utsatt sig för några tidigare ingrepp.

Som jag tidigare skrivit fick jag också problem med taljkörtelproduktionen i huvudet vilket gör att jag blir fet mycket lätt. Det ser inte så fräscht ut och jag måste torka huvudet ofta med fettabsorberande pappersfilm.

En sak som man ska ha i åtanke som eventuellt kan upplevas som ett problem är rakningen. Beroende på förutsättningarna bör man raka huvudet varje dag, vissa kan ha något längre stubb men jag måste raka ner håret hudnära. Jag ser det inte som något stort problem så länge man är hemma.

Jag bor i stockholm om det är så att det finns intresse för att se resultatet live. Måste pointera att jag inte för någon form av reklamkampanj för HIS utan jag hoppas bra att någon annan som har haft samma situation som jag kanske kan bli hjälpt.

sailor

23 Oct 2012, 16:48

Konstigt att ingen kommenterat dina bilder tidigare. Resultatet ser ju helt jävla fantastiskt ut!
Finasterid 1,25mg/dag sedan 2003 + Dutasterid 0,5mg/vecka sedan 28/8 2012, Toco-8, MSM, D-vitamin, Fungoral

TonyS

23 Oct 2012, 17:26

sailor wrote: Konstigt att ingen kommenterat dina bilder tidigare. Resultatet ser ju helt jävla fantastiskt ut!

Även jag har glömt att kommentera detta (blir lätt så när ens fokus tidvis ligger på annat), men instämmer med sailor - det ser riktigt bra ut!

Det kanske är i en pigmentering jag landar till slut.
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

Danila

08 Nov 2012, 22:43

Det är dock mycket svårt att få pigmenteringen att fästa i ärren, mitt bleknar snabbt. Tänk också på att strålkastare och spotlights inte är någon höjdare. Efter en HT har man ärrvävnad på hela mottagarområdet och det ser väldigt blankt och ojämt ut i sådant ljus. Har hår som jag bör man raka sig minst en gång per dag.

whyatt

08 Nov 2012, 23:00

Schyst av dig att vilja ställa upp! Ditt resultat ser BRA ut och vi gläds med dig.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

sailor

08 Nov 2012, 23:03

Danila wrote: Det är dock mycket svårt att få pigmenteringen att fästa i ärren, mitt bleknar snabbt. Tänk också på att strålkastare och spotlights inte är någon höjdare. Efter en HT har man ärrvävnad på hela mottagarområdet och det ser väldigt blankt och ojämt ut i sådant ljus. Har hår som jag bör man raka sig minst en gång per dag.

Det är trots allt grymt stor skillnad från de bilder som du publicerat tidigare. Är det många som ser att det är "fejk" Får du kommentarer? Kan inte tänka mig att det är annat än positiva i så fall.
Finasterid 1,25mg/dag sedan 2003 + Dutasterid 0,5mg/vecka sedan 28/8 2012, Toco-8, MSM, D-vitamin, Fungoral

sparrow

09 Nov 2012, 01:17

New Hair Clinic wrote: Med 0,8 mm FUE-instrument, som är det enda vi använder sedan flera år, får man inga "vitprickiga skallar".

Med tusentals 08mm ärr med en rakat huvud som trådskaparen visar upp kan du vara säker på Mats Ingers att det kommer att synas vita prickar efter en FUE. 08 mm är också ett större intstument än vad som idag används med FUE. Det NHC skriver här är helt enkelt inte sant och det drar självklart ner trovärdigheten för den kliniken (om nu trovärdigheten har varit hög innan...).

Vilket år utförde du operationen hos NHC, Danilla?

New Hair Clinic wrote: Den som vill skaffa sig en uppfattning om vad en klinik står för skall absolut besöka kliniken och dess representanter. Att gå efter omdömen på olika bloggar är en metod med många fallgropar!

Mats Ingers, New Hair Clinic

Och det finns inga fallgropar när rekommendationen är att vända sig till företaget i fråga och ta allt det som sägs från personer med ett partiskt intresse? Att besöka en klinik och dess representanter är bara en del i den information man måste skaffa sig om en klinik. Det samma gäller självklart för all annan verksamhet.

New Hair Clinic wrote: Jag är säker på att vi skulle kunna göra mycket för dig, om du i framtiden vill ompröva ditt beslut om kontakt med mig.

Mats Ingers, New Hair Clinic

Det finns inga som helst garantier för det. Det här är försäljningssnack rakt igenom från en svensk klinik som säger sig vara en av världens ledande och där inte ett enda case finns på forumet som kan mäta sig med kliniker som håller måttet.

Det går inte heller att gömma sig bakom att det var den tidigare kirurgens fel, och i andra vändan marknadsföra kliniken med 20 års erfarenhet och i en annan vända att det är teamet som är det viktiga och inte kirurgen. Det blir en hel härva av undanflykter. Sedan tar det säkerligen många år för en (ny) kirurg att bemästra en HT, med rätt vinklade transplantat, undvika pitting och klara av att placera transplantaten på rätt sätt utifrån de individuella förutsättningarna. Det var ganska läskigt att läsa ett inlägg tidigare från NHC där man ansåg att det var ganska enkelt att genomföra en HT. Det säger ganska mycket om hur man ser på det. Det är sannolikt endast ett ganska fåtal kirurger i världen som kan genomföra hårtransplantationer på högsta nivå. Där ingår inte NHC. Det är dessvärre rent lurendrejeri att försöka få det att framstå som något annat.

Den här tråden är ju inte helt ny, men ändå inte äldre än 2011. Det är kul att se att behandlingen med MHT blev relativt lyckad men det är ändå mycket beklagligt, för att uttrycka det milt, att du genomgick en FUE med så pass grova instrument när de borde har informerat om hur det kommer att se ut om du i framtiden vill raka av håret. Att de skyller på en tidigare kirurg är inte tillräckligt. Det minsta man kan begära är att NHC står för kostnaden för utläggen för MHT och att de i fortsättningen informerar kunder och inte något de inte kan hålla som "vi skulle kunna göra mycket för dig". Vaddå, kan man fråga sig. En ytterligare FUE för 100 000 kr? Det är stor varning på FUE om man lider av mer omfattande håravfall och i framtiden vill ha möjligheten att raka ner håret.

Vill man i framtiden raka av sig håret så är i dag det säkraste alternativet sannolikt HST. Det kan nog även vara möjligt att göra en HST för att fylla ärren efter FUE eftersom HST inte ska ge några synliga ärr.

Danila

09 Nov 2012, 09:01

sailor wrote: [quote=Danila]Det är dock mycket svårt att få pigmenteringen att fästa i ärren, mitt bleknar snabbt. Tänk också på att strålkastare och spotlights inte är någon höjdare. Efter en HT har man ärrvävnad på hela mottagarområdet och det ser väldigt blankt och ojämt ut i sådant ljus. Har hår som jag bör man raka sig minst en gång per dag.

Det är trots allt grymt stor skillnad från de bilder som du publicerat tidigare. Är det många som ser att det är "fejk" Får du kommentarer? Kan inte tänka mig att det är annat än positiva i så fall.
Det är ingen som sagt något rakt ut, men det är klart att folk ser att jag gjort massor av ingrepp. Det har förekommit en del gliringar men det var faktiskt när jag hade hår. Pigmenten tror jag är svåra att avslöja om man inte står väldigt nära i rätt ljus och känner på huden. Problemet är om man får för rak hårlinje eller för täta och kraftiga pigment, då kan det se målat ut. Det de sagt på jobbet är varför jag inte låter håret växa ut, vilket jag tar som ett gott tecken.

Jag ska försöka operera om reduktionsärret för att dölja det bättre. Mitt hopp står till stamcellsforskningen och jag hoppas vid gud att man lyckas replikera hårfollikels.

Jag tänkte lägga upp en bild när jag har hår för att visar vad jag menar med att jag ser värre ut efter "skönhets"operationen än innan.

/Daniel O

sparrow

09 Nov 2012, 20:05

Daniel,

Vilket år utförde NHC fue-operationen?

Jag ska försöka operera om reduktionsärret för att dölja det bättre.

Tror jag också är en bra idé. Det ser ut som att ärren är ganska så breda och det är nog möjligt att krympa dem om man hittar en skicklig kirurg.

Danila

09 Nov 2012, 23:58

Gjorde rekonstruktionen/fue 2009. Bredden på strip-ärret får man nog räkna med. Jag bildar dock lätt ärr (hypotrofisk ärrbildning) men reduktionsärret kan nog bli lite finare. Har injicerat kortison för att minska ärrsvålen. Huden fick en rodnad av det samt blev lite bredare.

Skriv inlägg