La clinique....WHTF!!

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
Erik86

30 Sep 2013, 21:14

http://laclinique.se/index.php/component/content/article/2-uncategorised/61-biofibre-harimplantat

Vad är det här.......syr dem håret på huden eller?

från hemsidan:

Tekniken är egentligen mycket lik traditionell hårtransplantation, om än mycket enklare, med skillnaden att vi använder ett konstgjort hår som består av ett material (godkänt av FDA och CE) som accepteras av kroppen och som därmed tillåts växa fast. Vi implanterar enkelt håret med en liten maskin som säkerställer rätt djup för att implantatet skall växa fast.

......Ehhhhh...what?

Energion

01 Oct 2013, 00:35

fyfan... de verkar iaf vara seriösa.. över tretusen gillare på fb.intressant .....

Erra

18 Oct 2013, 23:19

http://www.youtube.com/watch?v=EoAwPlhqB4w

whyatt

21 Oct 2013, 10:01

http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?id=3881
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Hårfighter

25 Oct 2013, 23:14

Eftersom kliniken ligger i Stockholm borde det ju inte vara så svårt att få veta mer om detta om någon i närheten är personligt intresserad eller bara nyfiken.

Hade jag bott närmare hade jag absolut kontaktat dom för att öga mot öga få veta mer.

Är själv inte intresserad av ett ingrepp just nu, men visar det sig vara ofarligt och ge bra resultat så absolut vill jag veta mer inför framtiden.

Går själv i ht tankar och som många andra är jag nog mest orolig över framtida håravfall vs min donor :-)

Så alla nya saker är i princip intressanta enligt mig tills motsatsen bevisats.

Men allvarlig, är bilderna/filmen 40 år gammal?????

Man får nog hänvisa till några nyare studier och bilder om man vill verka seriös.

Hårfighter

25 Oct 2013, 23:20

Detta skriver de på sin sida (citerad text): Hårtransplantationer kan ej genomföras hur många gånger som helst.

Ska man tolka det som att implantat med konstgjort hår går att göra hur många gånger som helst eller?

Även detta (citerad text): Du kommer att få tydliga instruktioner hur du skall sköta ditt nya hår och det är viktigt att du följer dessa råd för att du ska få behålla ditt hår under lång tid framöver.

Ska man tolka det som att oavsett skötsel så sitter det inte för evigt?

Om det är så, varför inte? Släpper det eller stöter kroppen till sist bort det?

guldbjorn

04 Dec 2013, 19:32

Hårfighter wrote: Detta skriver de på sin sida (citerad text): Hårtransplantationer kan ej genomföras hur många gånger som helst.

Ska man tolka det som att implantat med konstgjort hår går att göra hur många gånger som helst eller?

Även detta (citerad text): Du kommer att få tydliga instruktioner hur du skall sköta ditt nya hår och det är viktigt att du följer dessa råd för att du ska få behålla ditt hår under lång tid framöver.

Ska man tolka det som att oavsett skötsel så sitter det inte för evigt?

Om det är så, varför inte? Släpper det eller stöter kroppen till sist bort det?

Har lurat i vassen ett tag på forumet, men är nyfiken på den här metoden så nu blev det läge att kliva in på riktigt :-)

Tyckte mig läsa på en sida att ungefär 10% släpper per år, kan ha varit på biofibres egna hemsida. Således får man troligtvis göra flera mindre(?) påfyllnadsingrepp inom något/några år?

Historisk har ju metoden inte varit jättepopulär vilket främst bör bero på infektionsrisker och kroppens förmåga att stöta bort implantaten? Men om tekniken förfinats så pass att åtminstone infektionsrisken är mycket reducerad samtidigt som eventuella infektioner ändå kan behandlas effektivt (vilket jag dock inte vet om man kan) så känns det hela ju ganska intressant?

Åtminstone känns det spännande att en seriös klinik (förvisso skönhetsklinik) introducerat detta!

Skriv inlägg