Mitt klinikval

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
ibra

14 Jan 2013, 15:09

Jag har tappat hår i ett par år nu och jag har velat att håravfallet ska stabilisera sig, vilket det verkar ha gjort. Idag är jag nyfyllda 27 och tycker att mitt tunna hår vid hårlinjen och hjässan är ett problem.

Jag har väntat och läst på i 1,5 år om FUE operationer och nu har jag bestämt att en FUE ska jag genomgå. Och jag är inne att åka till Turkiet och göra operationen nu i Mars.

Det finns en uppsjö av kliniker i Turkiet, men jag har fastnat för ett par stycken, men den som gett mig störst förtroende ( och det är inte dr koray som jag har varit i kontakt med) även fast han har många bra patientbilder, utan det är getfue.com. Det är ett bra privat sjukhus i Antalya som jag bett min turkiska kompis kolla fakta om. Han har kollat upp läkarna, rekat kunder etc åt mig. De har bra patientbilder på hemsidan dessutom och det är otroligt billigt jämfört med Koray! Tycker även de beskriver sin klinik bra och visar bilder. So far so good...

Jag pratar även med en kirurg där som kan klockren engelska och som kommer genomföra denna FUE. Han har gett ett bra förtoende i vår konversation via mail och är väldigt tydlig.

Jag undrar om någon här på forumet varit i kontakt med sjukhuset och kanske gjort en FUE hos dom? Alternativt, vad tycker ni andra om kliniken?

whyatt

15 Jan 2013, 08:44

ibra, vad heter kirurgen och vad kallar sig kliniken?
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

stekt12

15 Jan 2013, 17:09

Jävlar vilka låga priser :O

ibra

16 Jan 2013, 10:54

whyatt wrote: ibra, vad heter kirurgen och vad kallar sig kliniken?

Kirurgen heter Dr Bergul. Han och teamet har över sex års erfarenhet. Men de är väl inga "kändisar" eller storguru som Dr. koray verkar vara på detta forum......

De marknadsför sig som "getfue hair flinic" mot europa och skandinavien men sjukhuset och kliniken är Antalya Memorial healthcare group Hospital.

Jag har pratat med en dansk som åkte över dit. Han var jättenöjd och tyckte det gick smidigt och framförallt väldigt billigt.

Nya patientbilder kommer komma inom kort på deras hemsida har jag blivit lovad också.

Vad tycker du rent spontant? Vad skulle du ställa dig för frågetecken om vi ska vara väldigt kritiska?

TonyS

16 Jan 2013, 11:54

ibra wrote: [quote=whyatt]ibra, vad heter kirurgen och vad kallar sig kliniken?

Kirurgen heter Dr Bergul. Han och teamet har över sex års erfarenhet. Men de är väl inga "kändisar" eller storguru som Dr. koray verkar vara på detta forum......

De marknadsför sig som "getfue hair flinic" mot europa och skandinavien men sjukhuset och kliniken är Antalya Memorial healthcare group Hospital.

Jag har pratat med en dansk som åkte över dit. Han var jättenöjd och tyckte det gick smidigt och framförallt väldigt billigt.

Nya patientbilder kommer komma inom kort på deras hemsida har jag blivit lovad också.

Vad tycker du rent spontant? Vad skulle du ställa dig för frågetecken om vi ska vara väldigt kritiska?
Jag tycker sånt här är jättespännande.

Även jag känner en turk som har funderat på att operera sig i hemlandet och då i Istanbul. Han har åtminstone en vän som kört på någon mindre klinik och var nöjd med resultatet. Jag har inte fått så mycket mer information då vi har sporadisk kontakt. Priserna var ungefär som dessa, kanske något dyrare, men inte mycket.
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

ibra

16 Jan 2013, 12:14

TonyS wrote: [quote=ibra][quote=whyatt]ibra, vad heter kirurgen och vad kallar sig kliniken?

Jag tycker sånt här är jättespännande.

Även jag känner en turk som har funderat på att operera sig i hemlandet och då i Istanbul. Han har åtminstone en vän som kört på någon mindre klinik och var nöjd med resultatet. Jag har inte fått så mycket mer information då vi har sporadisk kontakt. Priserna var ungefär som dessa, kanske något dyrare, men inte mycket.
Jag får väldigt uttömmande svar på mina frågor desutom. på Hemsidan kan man gå en "virtual tour" och allt är verkligen top notch.

Enligt min turkiska vän är detta är toppsjukhus i klass med Acibadem och toppar som ett av europas bästa sjukhus och innehar JCI accredication, vilket är ett bra betyg och diplom i sig.

Varför skulle de inte vara lika duktiga som Koray? Jag fick ett pris av Dr Koray på ca 80 000 kr (exkl.medicin) kontra getfue ca 30 000 kr. Och de ligger i samma land Turkiet.

Känns lite som att Dr koray rider på vågen att (visst han är duktig och har skills) han vet samtidigt att skandivaniska priserna ligger på ca 40-60 kr gaft och det utnyttjar han med att sätta ett pris på 2,5 graft, fast det är "dyrt" i turkiska mått mätt och tjänar pengar.

Kollar man dessutom med turkiska medborgare som har gjort hårtransplantation känner typ ingen igen Dr Koray utan vänder sig till andra kliniker. Varför är det så? Känns som att han bara vänder sig till patienter från europa för det är där han tjänar pengar då vi blir lyckliga då han har "billiga" priser om vi jämfär med t.ex Sverige.

Att han använder sig av mauell punch menar han på att resultatet blir bättre, men det finns inga bevis och belägg för det? Har sett lika bra resultat med micromotor. Manuell punch tar längre tid och och är dyrare, säger Dr koray själv. Men för mig känns det "onödigt" när bevis finns där ute att micromtor är minst lika behaglig för donatorn och att det blir lika bra jobb samt att patienten spar pengar..

ibra

15 Feb 2013, 09:52

sthlm1 wrote: intressant! blev næstan lite sugen på getfue.com .. hade næstan bestæmt mig før dr. koray .. vad gør man egentligen? Getfue.com erbjuder garanti, fræsch hemsida, 3000 grafts før 3 000 EURO... men å andra sidan vet jag vad koray kan ge før resultat..

Svårt val, men tänk efter nogrannt och gör vad du tror på mest. Man kan aldrig vara 100 % i sitt val av klinik vad jag anser.

Kan bara säga att du kan ringa getfue.com och prata med dem. Otroligt bra service och

kunnande.

Jag ska dit i april.

whyatt

15 Feb 2013, 10:22

Ja, de är billiga...men det är givetvis en högre risk att välja en sådan här aktör då både klinik och kirurg i praktiken är mer eller mindre okända på den internationella hårscenen. Bra hemsida? En av de viktigaste komponenterna för att en hemsida skall kunna betraktas som bra är ett gediget bild/videoarkiv. Där faller de platt..i synnerhet om man varit aktiv i 6 år..

Kan de ändå vara kompetenta? Ja, givetvis kan de vara det men i dagsläget vet vi för lite.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

ibra

15 Feb 2013, 11:06

whyatt wrote: Ja, de är billiga...men det är givetvis en högre risk att välja en sådan här aktör då både klinik och kirurg i praktiken är mer eller mindre okända på den internationella hårscenen. Bra hemsida? En av de viktigaste komponenterna för att en hemsida skall kunna betraktas som bra är ett gediget bild/videoarkiv. Där faller de platt..i synnerhet om man varit aktiv i 6 år..

Kan de ändå vara kompetenta? Ja, givetvis kan de vara det men i dagsläget vet vi för lite.

Å andra sidan finns det inga garantier varför "dyrare" kliniker skulle vara bättre lämpade heller. Hur mycket ska en operation kosta egentligen?

Fue.com är ett memorial hospital, det är ett privat sjukhus och ett av Turkiets bästa sjukhus tillsammans med Acibadem som bägge är internationellt kända bland läkare och kirkurger. Bägge rankas högt av läkare runt om i europa.

tveksamt att deras kirurger inte skulle vara minst lika bra som dr.koray :) .

Men jag kan ge dig att de borde ha flera bilder, dock så är det svårt eftersom över 80% deras patienter är från hela europa och många skickar inte in sina dokumentationer "efter" bilder.

Svårt för sjukhuset att tvinga folk skicka in bilder, dock så när folk inte hör av sig eller skickar in bilder är patienterna oftast nöjda med sitt resultat och går vidare med sitt liv!

Sleazyslay

31 Aug 2014, 20:52

Hair Istanbul clinic, vet du något om den? hairistanbul.se

Bra priser, och verkar lovande.
Minoxidil 5 % 2ggr/dag sedan 2009-05-05

Propecia 0.5 mg /Halv tablett p.ga biverkningar.

Hårfighter

01 Sep 2014, 14:39

Får hålla med Whyatt här. Klart det är större chans för ett lyckat resultat om man går till en erkänt bra klinik. Före och efter bilder är också viktigt. Att kliniken är jätte fräsch är ju ett plus, men föga någon tröst om man blir missnöjd med ingreppet. Tror också att en del erkänt bra läkare har större koll på patienters förhoppningar vid en transplantation och vad som är rimligt, bara en känsla jag fått.

timelink

19 Oct 2014, 19:12

Sleazyslay wrote: Hair Istanbul clinic, vet du något om den? hairistanbul.se

Bra priser, och verkar lovande.

Hej även jag undrar om hair Istanbul clinic, funderar på att åka dit i jan 2015. Någon som har erfarenheter att dela med sig ??

Skriv inlägg