Magnus Carlsson

Vissa döljer. Andra inte.
KarlP

13 Jul 2012, 22:55

Efter att sett Magnus Carlsson på tv:n och imponerats av hans nuvarande hårsvall så googlade jag honom och hamnade på hans hemsida (magnusonline.se), Där finns ett gediget bildarkiv indelat år för år sedan 1999 och framåt.

Jag måste bara säga, vilken otrolig hårutveckling han har haft! Han har tack vare sina hårtransplantationer gått från högt hårfäste och tunnhårig till tätt hårsvall och stabil hårlinje om än med vikar. Blir väldigt tydligt om man jämför sista fotot från 2001 med de senare.

Kan dessa HT:s verkligen vara gjorda på NHC? Har knappt sett liknande fall på utländska kliniker...

Någon som vet hur många HT:s han gjort och ifall det varit strip eller FUE? Antar att den första gjordes 2001-2002, då han knappt har några bilder upplagda från denna period och det syns en tydlig förändring efteråt. Är det måhända hans enda?

Jag imponerades oclså av att han kan bär upp långt hår på många kort, bland annat så långt att han hade det uppsatt med knut under 2008, utan att tunnhårigheten blir tydligare.

fjunet

14 Jul 2012, 12:14

Personligen så tycker jag att det ser alldeles för kantigt ut numera och att han lever på lånad tid.

jonzi

14 Jul 2012, 12:50

Hans HT måste bygga på en satans massa toppik. En omanipulerad kalufs ser nog ganska bisarr ut tyvärr.

jonzi

15 Jul 2012, 11:43

Göran wrote: [quote=jonzi]Hans HT måste bygga på en satans massa toppik. En omanipulerad kalufs ser nog ganska bisarr ut tyvärr.

Toppik fastnar inte på transplanterat hår, det "korvar sig".
Ehhhh, kanske om man genomfört sin ht på NHC.....men nej, inte annars.

gubbenblå

01 Jan 2014, 19:48

Här kan man se han prata om det i tv4. http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2204446

gillar att han är så öppen med det

whyatt

01 Jan 2014, 22:36

Jättebra att han frivilligt tar på sig rollen som kändisambassadör, men då ställs det också krav på faktan som läggs fram, och den var inte riktigt klockren. Dessutom är det inte per automatik bara att göra en HT och så är allt bra..vilket det ges sken av i intervjun.

Alternativet att helt enkelt (det är i sig inte enkelt, men givande när det lyckas) spotta i nävarna och acceptera läget lyfts heller inte fram som en tänkbar rutt, vilket är synd..istället demoniseras detta helt naturliga tillstånd.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

MiltonFriedman

02 Jan 2014, 00:33

whyatt wrote: Jättebra att han frivilligt tar på sig rollen som kändisambassadör, men då ställs det också krav på faktan som läggs fram, och den var inte riktigt klockren. Dessutom är det inte per automatik bara att göra en HT och så är allt bra..vilket det ges sken av i intervjun.

Alternativet att helt enkelt (det är i sig inte enkelt, men givande när det lyckas) spotta i nävarna och acceptera läget lyfts heller inte fram som en tänkbar rutt, vilket är synd..istället demoniseras detta helt naturliga tillstånd.

Håller med, han är ju troligtvis på payroll.

Efter att ha läst på olika forum har jag fått bilden att hårtransplantion inte ens i närheten "funkar för alla" som man påstår i programmet. Snarare verkar det vara minst lika stor risk ens hårsituation i slutändan blir värre än från början om man inte är försöktig.

Magnus hår ser ju för övrigt långt ifrån optimalt ut. Känns dessutom som ett rimligt antagande att han fyllt frisyren med topic eller motsvarande.

Hårfighter

02 Jan 2014, 02:19

Bra jobbat gubbenblå

Absolut ska han ha cred för att han talar om det så där.

Tycker helheten ser mer än ok ut.

Troligtvis tänker vi på forumet mer på hår än de flesta andra och ser också mer saker än de flesta andra. Håller delvis med om det Whyatt skrev tidigare, hårlinjen kunde säkert vara bättre om den gjorts av någon annan idag. Kanske hele helheten hade varit ett eller två strån vassare då också. Sen såg det lite glest ut alldeles ovanför själva donorn, gränsen mellan håren i nacken och huvud liksom. Men han blir ju 40 i år och har en riktig frisyr, så helheten med tanke på ålder osv tycker jag är riktigt bra.

Hårfighter

02 Jan 2014, 02:56

Nu såg jag inte Whyatts och MiltonFriedmans senaste inlägg för läste bara första sidan.

Håller med dig Whyatt, delvis iaf.

Det som är riktigt positivt är att han pratar om det tycker jag, behövs offentligt folk som vågar prata om det.

Sen tror jag det är svårt att få med alla olika saker att tänka på angående ht när man får 10 minuter hos Malou.

Han sa dock något om att man kan eller ska gå på en konsultation om man tycker håravfallet är ett problem.

Kommer man till en konsultation så är det läkaren som får dra all info och förutsättningar etc. Och nej jag vill inte ha några inlägg om vad folk tycker om nhc, svenska läkare etc i denna tråd :-) Visst kan jag tycka att det hade gått att säga några ord om att acceptera läget också, men troligtvis pratar han utifrån sitt eget tänkande och vad han själv gått igenom, så köper även detta. Summan av det hela tycker jag är bra då han pratar om det och lyfter saken. Mer än så kanske man inte kan kräva av en gammal dansbandskung :-)

Nej hans hår ser absolut inte optimalt ut och även jag tror han kör med knep som toppik eller liknande. Tror även andra läkare kunnat gjort bättre jobb. Dock av alla tusen bilder på ht jag säkert sett så lyser optimala resultat med sin frånvaro.

Är med andra ord få optimala resultat jag sett, oavsett vilken klinik som har utfört den.

Danila

02 Jan 2014, 12:43

jonzi wrote: [quote=Göran][quote=jonzi]Hans HT måste bygga på en satans massa toppik. En omanipulerad kalufs ser nog ganska bisarr ut tyvärr.

Toppik fastnar inte på transplanterat hår, det "korvar sig".
Ehhhh, kanske om man genomfört sin ht på NHC.....men nej, inte annars.
Hehe Word!

Skriv inlägg