Schlager-Jan

Vissa döljer. Andra inte.
Simson

26 Dec 2015, 15:05

Jan Johansen har tydligen gjort ett stort ingrepp, 3000 hårsäckar, på Poseidonkliniken. Varför välja den när det finns så många som åtminstone verkar så mycket bättre?
Rogainskum 5% 1ggr/dag.

tappad

26 Dec 2015, 21:57

http://poseidonkliniken.se/jan-johansen-testar-poseidonmetoden/

Så vad har varit viktigt för dig i valet av klinik?

”Det är flera saker. Poseidonkliniken stack ut för att de använder en icke-kirurgisk metod så jag bokade en konsultation med dom. Sen, när jag kom dit kände jag direkt att jag kommit rätt. De har fotokonst med Nirvana och John Lennon på väggarna som jag verkligen gillar och det tog bort lite av den nervositet jag ändå kände i hissen upp. Faktum är att jag faktiskt kände mig lite cool bara av att vistas i kliniken och det här med hårtransplantation framstod som helt naturligt och odramatiskt. Sedan fick jag en utförlig genomgång och vad jag som kund måste tänka på. Jag fick förtroende för Gustaf som jag träffade. Han gav mig en tydlig bild av vad jag kan förvänta mig och visade referensbilder. Han har själv gjort två behandlingen och det är alltid skönt att tala med någon som kan relatera till problemet. För mig var det viktigt att se hans resultat utifrån hans förutsättningar. Sedan fick jag träffa läkaren som gör behandlingarna och han bedömde vad som behövde göras för att jag skulle få det resultat jag vill ha. Innan jag kom dit trodde jag att jag bara behövde göra en liten behandling men det visade sig att jag faktiskt behöver göra en stor för att åtgärda mitt håravfall. Som sagt, ryktet om mitt håravfall visade sig inte alls vara överdrivna.”

Var du på konsultation på någon annan klinik?

”Från början hade jag givetvis tänkt kontakta flera kliniker men det blev inte så. Poseidonkliniken kändes helt rätt, jag fick ett proffsigt och personligt bemötande så jag kände inte något behov att träffa andra kliniker. Jag behövde göra det så snart som möjligt för att resultatet skall vara klart lagom till Eurovision kör igång. Vi hittade en ledig tid den 26 oktober 2015 så jag bokade den dagen vid sittande bord. Svårare än så var det inte.”

Adolf

26 Dec 2015, 23:48

Simson wrote: Jan Johansen har tydligen gjort ett stort ingrepp, 3000 hårsäckar, på Poseidonkliniken. Varför välja den när det finns så många som åtminstone verkar så mycket bättre?

3000 hårsäckar, alltså inte hårsäcksgrupper, är ju ändå inte särskilt stort. Omräknat till de "grafts" vi brukar tala om blir det kanske 1200-1300.

Man imponeras ju av att deras användning av implanterpenna gör hela proceduren ickekirurgisk :rolleyes:

Simson

27 Dec 2015, 01:01

Jo, jag kan läsa innantill... Jag tror väl dock snarare att han fick ingreppet till ett saftigt reducerat pris, antagligen gratis, i utbyte mot att han ställer upp som levande reklampelare för kliniken. I mitt tycke känns det som om snålheten bedragit visheten.
Rogainskum 5% 1ggr/dag.

whyatt

28 Dec 2015, 20:51

Vad som ligger bakom klinikval redovisar Jan ganska tydligt i artikeln, han har minsann gjort research.

”Det har gått lång tid sedan Bruce Willis gjorde sin behandling. Idag är metoderna mycket bättre och man kan få ett helt naturligt resultat. Jag har gjort ordentlig research kring vilka metoder som finns.”

Nu har jag personligen inte gjort någon ordentlig research beträffande Bruce Willis påstådda behandling, men jag är tveksam till om han gjort något?

http://www.belgraviacentre.com/blog/celebrity-hair-loss-%E2%80%93-bruce-willis-179/

http://baldingblog.com/2006/03/02/for-bruce-willis-bald-is-beautiful/

En hårtransplantation bör enligt min mening klassificeras som KIRURGI då det skärs i huden, sen är det visserligen inte med en skalpen, men oaktat så sker dock en penetration ner till organet, som plockas upp och placeras i ett mottagarjack. Definierar man inte det som kirurgi är man ute och cyklar, i min mening. Sen kan man alltid tycka att det rör sig om mycket ytlig och finmotorisk kirurgi, det håller jag i så fall med om..men nevertheless, det är kirurgi.

Positivt dock att Poseidon kör med Choi Implanters (ser det ut som), i min mening ett krävande men underskattat verktyg som fler kliniker borde titta närmare på. Bland de bättre (och dyrare) i världen på Choi är Dr. Lorenzo på IC.

Nå väl, förhoppningsvis kan Poseidonkliniken visa upp några intressanta implanter-fall här 2016 och kanske bestiga HT-tronen i Sverige? Den som lever får se...men minus för det låga antalet grafts (för det står väl 3000 st hår?) och "icke-kirurgisk" -tugget.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Simson

30 Dec 2015, 00:00

whyatt wrote: Vad som ligger bakom klinikval redovisar Jan ganska tydligt i artikeln, han har minsann gjort research.

Ja, han kom ju i alla fall nära att nästan gå på konsultation hos någon annan klinik.
Rogainskum 5% 1ggr/dag.

Skriv inlägg