Min tredje FUE hos HDC på Cypern

Före & Efter Resultat från både kliniker och privatpersoner
Bizzo

23 Jun 2016, 18:42

Hej,

Min första FUE: http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?f=7&t=5293
Min andra FUE: http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=5531

Min tredje FUE är nu gjord och det känns riktigt skönt. Det som återstod var alltså kronan. Dessutom passade jag på att fylla på med några extra grafts på samma område som min andra FUE. Detta då jag önskade en något högre densitet.

Själva vistelsen var som tidigare gånger kanon. Taxin väntade på mig på Larnaca flygplats och och körde mig till lägenheten som bara ligger 15 meter från kliniken. Dagen därpå var det då dags. Som vanligt togs foton, en snack med Dr. Maras och teamet om önskemål etc och sedan igång.

Så nu har man täckt de ytor som behövs och jag är därmed färdig. Bara att sköta eftervården med efteroperationskittet som man fått och därefter vänta på återväxten. Längtan är stor! :)

Denna gång blev det totalt 1788 grafts.
516 singlar
984 tvåor
288 treor

Eftersom man kunde utvinna tillräckligt med grafts från huvudet så behövde man inte ta från skägget och kan därmed ha det som en reserv ifall det i framtiden, om typ 10 år, skulle behövas.

Bilder före min tredje FUE. (d.v.s. 9 månader efter min andra FUE):

Image

Image

Image

Image

Bild direkt efter:

Image

Bilder efter fyra dagar:

Image

Image

Lägg märke till hur rent det är efter redan fyra dagar, tack vare en grym eftervård. Samt att donorområdet efter nästan 8000 utvunna grafts ser bra ut trots att den är trimmad.

Sammanfattning:
Första FUE utvanns 3453 grafts.
Andra FUE utvanns 2720 grafts.
Tredje FUE utvanns 1788 grafts.
Totalt 7961 grafts.

Har ni frågor om min FUE eller min vistelse är ni välkomna att ställa dem.
Last edited by Bizzo on 19 Aug 2017, 12:32, edited 2 times in total.

TonyS

25 Jun 2016, 21:37

Vilka bra redogörelser du har! Om alla vore så noggranna då skulle denna HT-djungel klarna.
Vilket snyggt jobb på huvudet ditt! Kostade ju en del totalt, men har man pengar så. Verkligen snyggt.
Vem stod för eftervården och därmed det rena resultatet; du eller kliniken?
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

Bizzo

26 Jun 2016, 16:20

Tack TonyS!

Kan bara instämma i att det är en djungel. Inte lätt när man vill göra en HT.

Jo, HT kostar en slant. Men jag ville inte betala överpris för de dyrare klinikerna i Europa, det hade jag inte råd med. Och jag ville absolut inte göra en HT hos de billigaste då jag sett för många skräckexempel. Så det fick bli något mittemellan kostnadsmässigt, men som samtidigt levererar toppresultat och kvalitet, minst i klass med- och t.o.m. bättre än de allra dyraste klinikerna enligt de många resultatbilder som jag sett i alla fall. Tycker därför att HDC passade perfekt.

Det rena resultatet är tack vare doktorns och teknikernas noggranna arbete skulle jag tro. Men även för eftervården dagarna efter hårtransplantationen. Man besöker då kliniken två gånger dagligen för kontroll och eftervård. Sedan måste man förstås även själv följa de instruktioner man fått för bästa resultat.

Bizzo

29 Jun 2016, 16:58

Bilder efter 10 dagar. Ser ganska bra ut redan nu tycker jag. :)

Uppifrån
Image

Donorområdet
Image

Adolf

30 Jun 2016, 00:20

Hej Bizzo. Jag får gratulera till de tidigare fina resultaten och att det även ser ut att bli mycket lyckat den här gången.

Det är nog på sin plats att nämna här att din donor och hårkaraktär troligen är bättre än hos 98% av de som nått så högt på norwoodskalan som du hade.

När man läser framgångssagor som din är det lätt att man blir inspirerad och tror sig kunna få ett liknande resultat själv.

Jag är en av de som inspirerats och i höstas gjorde jag en ht på samma klinik som du. Att genomföra den ht'n är det största misstaget jag gjort i mitt liv. Överlevnadsgraden är oacceptabel, donorn för tunn för att ta något mer av, området på hjässan som är flint eller på väg att bli det är stort och efter 2/3 av ett år är huden i mottagarområdet fortfarande rosafärgad. Jag påstår inte att kliniken nödvändigtvis gjort något fel under själva operationen. Felet är att jag -och merparten av de som nått nw5- inte har rätt förutsättningar för att transplantera hår.

Med det vill jag bara upplysa läsare som har omfattande håravfall och funderar på att göra en (eller flera) ht att de med största sannolikhet inte kan vänta sig lika bra resultat. Vi har helt enkelt inte förutsättningarna.

Men till dig som är en av dem med finfina ht-förutsättningar får jag än en gång säga grattis!

Dino-HDC-Hair-Clinic

30 Jun 2016, 18:05

Hej Adolf,

Ja bra resultat inspirerar verkligen. Jag själv blev väldigt inspirerad när jag läste om klinikens alla fina resultat på diverse internationella forum. Det var nog det som bidrog mest till att jag valde just HDC.

Jag har kontaktat kliniken angående ditt fall och de vill vänta och se slutresultatet som normalt visar sig efter ett år. Vänligen fortsätt att skicka bilder till dem varje månad så att de kan se och utvärdera slutresultatet senare. Ibland kan återväxten ta längre tid än normalt men alla parametrar kommer att analyseras. HDC Hair Clinic kommer att hjälpa dig med detta och du kan under tiden hålla kontakt med mig.

Mvh Dino
HDC Hair Clinic

Bizzo

29 Aug 2016, 10:02

Statusuppdatering:
Allt nytt hår från tredje operationen har nu, 2,5 månad senare, fallit. Det ser i stort sett ut som innan tredje gången. Så nu är det bara att ha tålamod och vänta på att det nya ska växa ut. Håret på toppen och kronan tar längre tid att växa ut än håret längre fram.

Återkommer med nya bilder när det börjar hända nåt.

Bizzo

16 Oct 2016, 13:55

Hej,

Nu har det gått fyra månader och det nya håret på toppen av huvudet har sakta börjat växa. Gäller att ha tålamod med det området, men närmaste 2-3 månaderna bör de flesta nya hårstråna visa sig. Skönt med täckning lagom till Jul. :)

Uppdaterar med ett par bilder.

Image

Image

barca10

05 Apr 2017, 20:40

Uppdatera gärna :)

whyatt

16 Apr 2017, 16:50

Mmm for god sake, update! :D
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Bizzo

16 Aug 2017, 15:48

Hej,

Jag ber om ursäkt för en så sen uppdatering. Har varit mycket på jobbet. Men här kommer uppdateringen.

Nu har det gått 14 månader sedan min tredje FUE. Jag är så nöjd med resultatet!
Från att nästan inte haft något hår på skallen har jag nu en riktig frisyr. Jag har fortfarande lite svårt att begripa det. Efter så många år av döljande av den hårlösa skallen kan man nu stolt gå ut med hår på huvudet. Främre halvan är perfekt. Hjässan som tidigare var helt kal är också täckt. Se nedan bilder.

Det visade sig att jag gjorde rätt val när jag valde HDC Hair Clinic.

Framifrån:
Image

Sidan:
Image

Uppifrån:
Image

Bakifrån:
Image

whyatt

18 Aug 2017, 09:53

Tack!
Ser ju onekligen bra ut, kan du slänga in några förebilder i denna tråden? ;)
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Bizzo

18 Aug 2017, 14:12

whyatt wrote:
18 Aug 2017, 09:53
Tack!
Ser ju onekligen bra ut, kan du slänga in några förebilder i denna tråden? ;)
Tack whyatt!
Här kommer lite förebilder. Har även uppdaterat länkarna till min första och andra FUE längst upp. Såg att de slutat fungera.

Image

Image

Image

raptor

19 Aug 2017, 10:57

Helt makalöst. Riktigt bra.
Tack för att du kommer tillbaka. Något många glömmer :)

Skriv inlägg