Medicinska Tester som avgör om det är värt att göra hårtransplantation

Om ämnet håravfall
axon

27 Mar 2017, 15:31

Har funderar på att göra hårtransplantation för vikarna sen man började tappa hår vid 23 års åldern men tyvärr det har dragit på tiden och nu är man 31 och har tappat även mer under åren på hela skalpen samt vikarna och kronan så nu är det verkligen dags.

Har dock vid senare år också funderat på om jag inte först ska göra någon form av test som avgör ifall mina doner areas på sidorna och nacken kommer hålla måttet? så man inte gör en operation bara och sen ett par år senare tappa det nya håret också?

Hur ligger det till egentligen är donar area verkligen DNA programmerade att inte falla av som många beskriver eller har man läst bara massa myt från många år tillbaka… stämmer det fortfarande att dessa hår är DNA programmerade att aldrig ramla av vid korrekt samt lyckad transplantation ?

NI som har gjort dessa operationer och nu 10 år senare har ni märkt av att håret har hållit eller har ni tappat hälften av det man transplanterat på den tiden… vore suveränt om någon hade bilder att visa.

Alltså behöver jag TIPS på medicinsk tester som ni har gjort som ni kan rekommendera mig för att ta reda på ifall just mitt hår kommer hålla vid en hår transplantation och inte kommer falla av senare i framtiden så man slipper operera sig helt i onödan samt kasta pengarna i sjön.

whyatt

17 Oct 2017, 12:41

Seriösa kliniker vill inte operera på patienter där risken för missnöje är överhängande därför ligger det i bådas intresse att 1) förväntningarna är realistiska och 2) donorn håller i relation till troligt pågående håravfall långsiktigt betraktat...därmed inte sagt att ALLA kliniker bryr sig eller att denna bedömning är svart-eller-vit. Enkel uttryckt kommer du att få kvalitetssvar från kvalitetskliniker, så boka upp en 2-3 st konsultationer och ta det därifrån - om HT-intresset finns kvar.

Avslutningsvis, fråga om hur många GRAFTS du har i din donor, fråga hur kliniken anser att safe-zone ser ut, be om att få veta din hårtäthet samt kaliber på hårstråna beroende av område på hjässan. Du vill också få en bedömning gällande framtida håravfall (dock kan en klinik aldrig ge exakta svar på denna frågan).

Gör ordentligt med research och spring aldrig in i en HT.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Skriv inlägg