Tunt skägghår:(

Om ämnet håravfall
Guitar=Brother

14 Dec 2016, 23:50

Hej. Jag har otur.

Jag är skallig och förlorade hår redan i 18-års ålder och tänkte varför inte odla skägg? Jag är 27 år.

Skägget är ju hur bra som helst i framsidan av ansiktet. Inte tjock eller tunt men perfekt. Som Carl Philip. Vad som stör mig är kindskägget.

Varför är det fläckar av tunt hår i ena kinden? Den andra är mer fylld av hår, vilket stör mig då jag helst vill ha fullskägg.

Jag har tappat hår, jag har biffiga axlar och bröst, könsorganet är av normalstorlek och jag har haft rejält med akne som är väl tecken på testosteron? Eller? Ena problemet efter det andra:/

JustMe-N-MyHair

15 Dec 2016, 13:49

Allt handlar om gener. Och om du verkligen undersöker saken så märker du snabbt att majoriteten av vuxna män i Sverige inte har potent skäggväxt nog för att utveckla ett mustigt helskägg, dom flesta genomgår ingen skäggrevolution efter moppefjun-stadiet.

Guitar=Brother

16 Dec 2016, 22:19

Det är sisådär att man ser ut som pappa. Han har stort skägg och fett med hår precis som hans släkt. Typ Robin Williamsskägg.

Och sedan har man håret från mammas sida. Tunt skägg och skallighet har hela mammas släkt så jag antar att det är gener.

Så man ser exakt ut som pappan som har fått sitt skägg och hår uppbrunnet:)

Även om jag har bebisfjun så ser jag bättre ut med mitt skägg. Speciellt utan hår på skallen.

Det går väl att transplantera skägg? Behöver lite på ena kinden, är det någon ide att kolla på det?

Mvh.

Skriv inlägg