HT hos Nordic Hair Clinic?

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
hp

28 Feb 2017, 22:05

I princip alla på detta forum rekommenderar att åka till utomlands (tex Turkiet) för att göra en hårtransplantation då det sägs att alla här i Sverige inte är speciellt duktiga.

Är det någon som har gjort en HT hos NHC och kan komma med åsikter hur det var? Har tittat lite på några privatpersoners instagram som har gjort HT där och det ser rätt okej ut.

flichenstein

09 Sep 2017, 18:30

Undrar jag också, var inne där igår och pratade med en om eventuell operation.
Men vet inte alls så mycket om stället och vilka som gjort där osv.

Huru

30 Oct 2017, 11:25

Jag är nu 42 år och har gjort en transplantation hos Medica Klinik i Malmö och en hos NHC i Lund.
Den första gjorde jag 2003 eller 2004 och hade inte gjort research alls utan tänkte att det är ju i Sverige, klart det är bra!
Den andra gjorde jag i Mars 2008 och tänkte, det är ju i Sverige, klart det är bra!

Sen upptäckte jag lookgood och andra forum.

Resultatet efter första transplantationen var helt ok efter något år och höll i sig ytterligare ett tag innan jag insåg att jag fortfarande tappade hår. Efter att varit i kontakt med NHC, som faktiskt var väldigt professionella i sitt bemötande och i informationen, så kändes det som rätt beslut.

Nu har det gått 9 år sen andra transplantationen och hade jag fått välja så hade jag inte gjort någon transplantation i Sverige. Resultatet efter ett år var båda gångerna att det såg tätare ut än tidigare, men mitt övriga hår har ju fallit bort. Och som flera tidigare antytt är jag inte helt säker på om det var 3500 hårstrån eller vad det var Medica Klinik gjorde. De har inte något bra rykte. Även NHC är begränsade jämfört med utländska kliniker.
Båda var STRIP tyvärr. Hade jag fått välja nu hade jag givetvis valt FUE.

Har du kollat på HDC, Koray, Doganay, Bisanga m fl.?
Gör det inte i Sverige!

Skriv inlägg