Hår transplantation i Sverige

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
kermit

20 Aug 2017, 15:53

Hej!
Kan man få lite inputs nu när jag har bestämt mig för att göra en då allt annat känns som att gripa efter halmstrån.
Vilka kliniker har bäst rykte här resp sämst rykte?
Jag tänkte också kanske göra ett litet ingrepp och eventuellt fylla på med tiden så man inte går ifrån tunnhårig till värsta manen, vill liksom att ingen förutom jag ska märka det. Jag har rätt tunt hår idag med höga vikar men kan med hjälp av rätt frisyr samt tex volluma dölja det hyffsat men som alla vet så blir det rätt psykiskt påfrestande då en kastvind kan avsläja allt för att inte tala om när man badar och kommer upp ur vattnet och ser ut som en helt annan person.
Så vad kan ni ge mig för tips på vägen?
MVH

whyatt

25 Aug 2017, 14:32

Först och främst, är du en lämplig kandidat? En sak är att man själv vill..men det krävs mer än bara vilja i detta fall :)
Lägg gärna upp bilder om du vill ha en icke-medicinsk feedback. Därtill har du flera klinik-representanter här på brädan som säkert kan ge dig sina synpunkter.
Vilka kliniker har bäst rykte här resp sämst rykte?
Jag är emot att rakt av dirigera dig till en specifik klinik, det är viktigare och bättre att du själv bildar dig en uppfattning baserad på efterforskningar, analyser och önskemål. Så vad kännetecknar en bra klinik? Jo bl.a:

- Ett gott renomé på div. hårforum
- Flertalet år i branschen
- Många och ärliga före/efter dokumentationer
- Engagerad patient-koordinator
- Förmågan att tacka nej till vissa patienter

Många svenskar väljer att åka utomlands för att göra sina HTs. Om det beror på prisbilden eller att många av resultaten publicerade här på hemmaplan inte imponerar så där värst, låter jag vara osagt. Givetvis måste man inte åka utomlands för att få ett okey resultat och självklart har också svenska kliniker nöjda kunder..
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Skriv inlägg