Hårtransplantation för vikar, vilken klinik?

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
magma11

03 Sep 2017, 14:37

Hej! Har bestämt mig för att göra en hårtransplantation för att fixa mina vikar som jag har haft sedan tonåren. Bild: https://i.imgur.com/RoWZYyc.jpg
Har inte direkt något håravfall som pågår, utan hårlinjen formade sig så där i tidigt stadium i tonåren och har varit så sedan dess. Därför har jag uteslutit andra metoder och tänker att en hårtransplantation är min bästa lösning.

Nu återstår uppgiften att hitta en tillräckligt bra och prisvärd klinik, antingen i Sverige eller utomlands. Utomlands har jag hört att Belgien och Turkiet är de bästa alternativen. Turkiet känns lite nojigt pga det politiska läget i landet och grannländerna, så jag föredrar ju Belgien. Skulle det visa sig att jag kan spara 20 000 på att åka till Turkiet så kanske det är värt.

Först vill jag bara reda ut läget kring de svenska klinikerna.

Har någon erfarenhet av Akacia här i Sverige? Ringde dem och de sa att de numera flyger hit kirurger från Turkiet. Så man får turkisk kvalitet men slipper flyga utomlands. Hur tror ni Akacia är jämfört med att åka till någon av de bästa i Turkiet? Hört mycket bra om en kirurg med namn Erdogan i Turkiet. En HT hos Akacia verkar ligga lite över 40 000 kr.

Ett billigt alternativ i Sverige är Nordic New Hair Center, som verkar ligga runt 25 000 kr. Ilter Clinic säger att deras priser börjar på 20 000 kr. Poseidonkliniken börjar på 35 000 kr. Någon som har erfarenhet av dessa?
Hittar inte så mycket varningar för olika kliniker på Google så.

Viktigt också med garanti. Ifall något går snett, så vill jag välja en klinik som fixar det som gått snett eller ger pengarna tillbaka. Men helst en klinik där risken att det går snett är närmast obefintligt. Vet inte vad skillnaden gällande garanti när man gör utomlands jämfört med i Sverige.

Tack på förhand! :)

Skriv inlägg