Dags att göra en HT

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Unknown1

17 Oct 2017, 12:31

Skepp ohoj. Vill skriva av mig lite. Snart är det dags för mig att göra en hårtransplantation (november). Tänkte göra den hos getfue hair clinic i antalya. Turkiet. Det kommer bli en stor operation med 3500 grafts. Men!

Denna kliniken använder sig utav choi implanter pen., verktyget som förflyttar mina hårsäckar till skalpen. Har researchat en del om den och det är väldigt få läkare som använder den. Detta gör mig lite osäker. Läkaren på denna kliniken heter ayhan colak och är godkänd av turkiska hölsomyndigheten.

Är en norwood 6 på skalan. Så jag behöver många grafts. Har kontaktat några kliniker angående pris osv men inte fått svar av alla. Hur som helst. Är lite fundersam gällande en sak. En klinik ansåg att jag behöver 5000 grafts medan den andra anser att jag endast behöver 3500.

Det kommer för övrigt tas hår från skägg och eventuellt bröst. Har lite beslutsångest..

Vissa kliniker visar grymma resultat på Youtube men besöker man deras hemsidor så verkar det lite oseriöst där man exempelvis inte namnger läkaren som ska utföra operationen eller där man väljer att ha en vacker turkisk medarbetare som ansiktet.

Kan ju dessutom bli en hit när man är på krogen och berättar för en av det motsatta könet att man har skägg på huvudet :D

Vad har ni för tankar kring min text?

whyatt

17 Oct 2017, 13:45

Tänkte göra den hos getfue hair clinic i antalya. Turkiet.
Okey, och du vet att detta är en bra klinik eftersom du...? Säger inte emot dig här, vill bara säkerställa att du gjort din research utöver besök på klinikens hemsida.

Denna kliniken använder sig utav choi implanter pen.
S.k. implanter pens är i sig inget problem om erfarenheten finns där. Både Dr. Lorenzo och Dr. Doganay har visat upp riktigt fina resultat och de använder sådana instrument. Vet dock inte hur vassa de billigare turkiska klinikerna är som erbjuder detta.

Är en norwood 6 på skalan. Så jag behöver många grafts. En klinik ansåg att jag behöver 5000 grafts medan den andra anser att jag endast behöver 3500.
Utan att ha sett dina bilder kan jag inte uttrycka mig speciellt omfattande, men generellt kan man säga att Norwood 6 sällan trollas bort med 3500 st grafts...det är verkligen i underkant - men kanske planeras det för ytterligare ett ingrepp längre fram? Viktigt att nämna > Hur många grafts har du totalt i din donor?

Det kommer för övrigt tas hår från skägg och eventuellt bröst. Har lite beslutsångest..
Hur mycket kommer att tas från skägg/bröst? Varför väljer man att ta härifrån?

Vissa kliniker visar grymma resultat på Youtube men besöker man deras hemsidor så verkar det lite oseriöst där man exempelvis inte namnger läkaren som ska utföra operationen eller där man väljer att ha en vacker turkisk medarbetare som ansiktet.
Har du verkligen researchat det här ordentligt? Betalt handpenning? Återigen, behöver inte vara ett dåligt val du gjort men...Norwood 6 scale..googla! Du ser ju vilka ytor vi pratar om..räkna antalet nästan kala eller helt kala kvadratcentimeter..vad kommer du upp i ungefär? Dela total mängd grafts på ytan. Det ger dig en grov känsla. Nere vid 35 grafts/cm2 behöver hårkaraktären vara top notch för att ge god täckning..i hårlinjen.

Kan ju dessutom bli en hit när man är på krogen och berättar för en av det motsatta könet att man har skägg på huvudet :D
Så länge de inte behöver ner och hämta från skrevet på dig så får du nog napp ändå ;-)
Vet du nåt om pigmentering?
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Unknown1

17 Oct 2017, 20:03

Okey, och du vet att detta är en bra klinik eftersom du...? Säger inte emot dig här, vill bara säkerställa att du gjort din research utöver besök på klinikens hemsida.

Jag har googlat på kliniken och läkaren och läst recensioner som enbart är positiva. Ansvariga läkaren som utför operationen, Dr Ayhan Colak, är godkänd av turkiska hälsovårdsmyndigheten och det anser jag vara seriöst. Han driver eler har drivit en klinik tillsammans med Dr Doganay.

Utan att ha sett dina bilder kan jag inte uttrycka mig speciellt omfattande, men generellt kan man säga att Norwood 6 sällan trollas bort med 3500 st grafts...det är verkligen i underkant - men kanske planeras det för ytterligare ett ingrepp längre fram? Viktigt att nämna > Hur många grafts har du totalt i din donor?

Ja, jag håller med dig där. Hur många grafts jag har i donor-området vet jag inte. Men det är relativt tunnt och har blivit rekommenderad av en annan klinik att inte utföra en operation. Inget snack om ytterligare ingrepp just nu.

Hur mycket kommer att tas från skägg/bröst? Varför väljer man att ta härifrån?

Det kommer nog att tas så mycket som möjligt. Max är 1000 grafts från skägg och 600 från bröst. De tar därifrån eftersom jag inte har tillräckligt bra med donor-hår.

Har du verkligen researchat det här ordentligt? Betalt handpenning? Återigen, behöver inte vara ett dåligt val du gjort men...Norwood 6 scale..googla! Du ser ju vilka ytor vi pratar om..räkna antalet nästan kala eller helt kala kvadratcentimeter..vad kommer du upp i ungefär? Dela total mängd grafts på ytan. Det ger dig en grov känsla. Nere vid 35 grafts/cm2 behöver hårkaraktären vara top notch för att ge god täckning..i hårlinjen.

Ja hyfsat men researchar varje dag ändå. Kan inte ge dig någon specifik siffra men definitvt över 140 cm2 skulle jag vilja påstå.

Vet du nåt om pigmentering?

Japp, det är uteslutet just nu eftersom att man inte ville ha en mörk färg på huvudet när man är 60 eftersom det inte ser normalt ut. Tänkte bifoga en del av våra mailkonverstioner.

Judging from the pictures we will need to transplant around 3500 grafts to be able to create a hairline, add density in the frontal areas and also recover the crown. This operation will be completed over 2 operation days. We will be using your donor area at the back of your head and beard. Your FUE transplant will be done using Choi Implanter Pen (manual implantation) which is ideal for density building and hairline creation because it allows to plant the grafts very closely without damaging the surrounding hair. Also the healing times are minimal, of around 7-10 days post-op.

In your case, when the number of grafts needed is large, it is a very good idea to get PRP Stem Cell Therapy. It helps to shorten healing times, increase the regrowth of the transplanted hair, and also gives a boost and more power to your existing hair. PRP therapy is an extremely powerful way to maximise the results of a transplant. At the moment we offer FREE PRP with all transplants at the clinic.

Our all-inclusive offer for this transplant package is currently 2800 Euros. It includes transfer to and from the clinic, 3 night accommodation with meals, pre-op blood tests, all needed medication, post-op hair care set with hair wash instructions and also free PRP therapy.

There are no deposits or booking fees. Your payment is done after the final consultation at the clinic in cash or by card. The only additional expense will be flight tickets to Antalya, we will take care of everything else for you. We are already very busy in the next 2 months, so if you are planning your visit anytime soon, please do not wait too long to pick your date.

Och en till

We will have 2 operation days for you, so we will be able to transplant more if it will be safely possible. The price can go up by 200 Euros maximum if we transplant significantly more grafts.
I can tell you right away, that with your donor area, 5000 grafts is unfortunately not an option.

The doctor only takes 1 larger operation in a day, so that he can operate himself on each patient.

Och ännu en

Each operation day depends on the situation, number of grafts and donor area- on average it is around 6 hours. We will be using your beard and chest but form body, it is not possible to take a lot of grafts. Normally, beard is around 1000 grafts maximum and chest around 600 grafts.

whyatt

24 Oct 2017, 15:43

Hmm...du säger att de kommer att försöka få ut 3500 st grafts..och att ditt mottagarområde är över 140 cm2...det innebär ca 25 st grafts/cm2....om jag har förstått dig rätt? Detta är alldeles för glest, du kommer troligtvis inte att bli nöjd. Troligtvis gör kliniken bedömningen att mottagarområdena understiger 140 cm2.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Adolf

29 Oct 2017, 22:59

En kort summering:
1. Du har mycket omfattande håravfall (NW6)
2. Din donor anses vara tunnare än genomsnittet

Mer information än detta behöver man inte för att ge dig det kanske viktigaste råd du någonsin får: LÅT BLI! Att ge sin in på transplantationer när man har så dåliga förutsättningar som du har är ett perfekt recept för katastrof.
Att ha en misslyckad halvmesyr till transplantation på skalpen är oändligt mycket värre än att ha en naturlig flint. Fråga mig. Jag gjorde en HT för 2 år sedan, vilket jag ångrat varenda dag sedan dess.
Att tro att 3500 grafts ska göra något underverk för en NW6 är orealistiskt. Sedan kommer din donor att se mycket tunn ut, ifall den redan nu i orört skick ser klen ut. Angående att ta från skägget: endast i vissa kan kan det vara till fördel, om håret är mycket mörkt och det blandas in med skalphår på ett omsorgsfullt sätt. Även så finns risk att det ser onaturligt ut då skägghår är grövre än skalphår.
Nä du mannen, låt bli att göra det enorma misstag detta riskerar att bli och raka ner håret istället.

Skriv inlägg