Hårersättningar i Göteborg

Förpassar den traditionella peruken till museet!
promise

07 Mar 2016, 21:39

Hej alla!

Jag var här för ca 3 år sedan och fick svar på mina frågor ang HE. Jag beslöt mig för att vänta lite, då jag hade hyfsat mycket hår kvar. Nu har helikoperplattan börjat synas (dolt den med puder), luggen tunnats ut mer och det har börjat styra för mycket av mitt liv.

Dags att ta tag i det och jag har beslutat att skaffa HE. Jag har följt andras erfarenheter här (tedlin, composer mm), det har verkligen vart till stor hjälp, tack!

Jag kommer att gå till butik för hjälp första året för att komma in i det.

CML var jag på två besök hos förra gången det var aktuellt. Första gången var det inget kul bemötande... Tjejen som tog hand om mig blev sur och uttråkad då jag inte direkt ville ta det hon visade. Jag gick ändå tillbaka ett par veckor senare och fick ett mycket bättre bemötande av en annan kvinna. Kändes som hon visste vad hon pratade om och avrådde till och med mig att skaffa HE då, tills det tunnats ut mer.

Jag gick också till Haircenter och pratade med dem. Var väldigt trevliga och verkade som om de visste vad de pratade om och de lyssnade bra på hur jag beskrev min situation. Försökte inte bara sälja på en grejer.

Detta är ju dock 3 år sedan... Är det någon i Göteborg på senare tid som kan dela med sig av erfarenheter med någon av de två?

Såg att det öppnat en annan aktör i CML gamla kvarter som heter Aderans Hair Center. Någon som har erfarenhet av dem?

MvH,

NJ

whyatt

09 Mar 2016, 22:20

Välkommen tillbaka! Tyvärr..kanske man ska säga? :)

Mig veterligen köpte Aderans CML...så det bör nog röra sig om ungefär samma verksamhet..och isåfall är det ett tryggt ställe att få en HE på, men man bör vara insatt i att det kostar en rätt betydande slant för den service man får. Vissa väljer denna vägen medan andra känner sig säkra i att köpa in HEs från utländska nätbutiker och själv sköta underhållet eller i alla fall ordna så att en lokal frisör gör det. Tidsbesparing vs Penningbesparing.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

composer

09 Mar 2016, 23:23

whyatt wrote: Välkommen tillbaka! Tyvärr..kanske man ska säga? :)

Mig veterligen köpte Aderans CML...så det bör nog röra sig om ungefär samma verksamhet..och isåfall är det ett tryggt ställe att få en HE på, men man bör vara insatt i att det kostar en rätt betydande slant för den service man får. Vissa väljer denna vägen medan andra känner sig säkra i att köpa in HEs från utländska nätbutiker och själv sköta underhållet eller i alla fall ordna så att en lokal frisör gör det. Tidsbesparing vs Penningbesparing.

Vill fylla i att det inte riktigt är Tidsbesparing heller när man väll fått rutin på hur det fungerar. Kanske tillochmed tvärtom. Fördelen med att kunna göra det själv är också att säkerheten och tryggheten med bärandet ökar markant då man behärskar hela processen själv och inte blir beroende utav en klinik, dess öppentider med mera. Förespråkar dock som förstagångsbärare att få det gjort både första å kanske 2a gången på ett utav dom företag som jobbar med det. Men att definitivt ge sig in i att sköta det så snabbt man kan, Det är faktiskt otroligt simpelt och går på under 20minuter för mig.

promise

10 Mar 2016, 20:25

composer wrote: [quote=whyatt]Välkommen tillbaka! Tyvärr..kanske man ska säga? :)

Vill fylla i att det inte riktigt är Tidsbesparing heller när man väll fått rutin på hur det fungerar. Kanske tillochmed tvärtom. Fördelen med att kunna göra det själv är också att säkerheten och tryggheten med bärandet ökar markant då man behärskar hela processen själv och inte blir beroende utav en klinik, dess öppentider med mera. Förespråkar dock som förstagångsbärare att få det gjort både första å kanske 2a gången på ett utav dom företag som jobbar med det. Men att definitivt ge sig in i att sköta det så snabbt man kan, Det är faktiskt otroligt simpelt och går på under 20minuter för mig.
Tack Whyatt, ja... tyvärr får man väl säga :) Men samtidigt väldigt tur att sidan finns när det oundvikliga hinner ifatt!

Ja, det är lite förvillande med Aderans och CML. Det står att det är samma företag på vissa sidor och att det är under Aderans namn de nu huserar på CMLs gamla adress, samtidigt står det på CMLs hemsida att de flyttat och nu finns borta vid Stampen i Göteborg... Får väl ringa båda och kolla.

Japp Composer, vet att det kostar rätt mycket och har planerat göra som du säger, gå till någon av dem till att börja med och så fort jag lärt mig hur de gör, så kör jag vidare själv.

Skriv inlägg