hej daniel här använt HE över 3 år nån här med erfarenhet av cyber hår

Förpassar den traditionella peruken till museet!
daniel019

07 Jun 2016, 18:56

hejsan daniel heter jag bor i örebro och jag har använt hårersättning i lite mer än 3 år nu från carl m lundh har använt mej av deras omni med äkta hår har haft både måttbeställd och standard

skillnaden var väl att en måttbeställd passar något bättre inte lika lätt att det blir veck då den limmas fast

har varit både i stockholm och örebro och limmat om

men nu är jag lite nyfiken på att testa cyber då jag fått höra att de ska vara hållbarare att det inte lossnar lika mkt hår från dom

jag har märkt att på dessa med äkta hår lossnar det rätt mkt hår med tiden

jag kan få mina hårdelar att hålla mellan ca 4-6 månader om jag väljer den med tjockast/mest hår

jag har håret kortklippt på sidorna och i nacken ej helt rakat men kort klippt och så har jag hårdelens hår uppåt och lite bakåt man får kamma håret framåt och sedan vika kammen och föna så att håret böjer sej framåt och sen uppåt så man döljer kanten på själva hårdelen min platta är gjord i nån slags plast så ingen lace eller så sitter tejpad i fronten och limm på resten av plattan

får byta tejpen i fronten ca 1 gång/vecka

så tänkte bara se om någon här testat eller vet någon som använder cyber hår om de tycker det är bra eller om man ska fortsätta med äkta hår

mvh daniel

composer

07 Jun 2016, 21:42

Hej och Välkommen.

CML och diverse aktörer har sina egna namn för samma produkter.

Jag skulle föreslå att du tänker om och beställer hem äkta hår själv online, klipper till den efter måtten du har på din nuvarande HE.

Att du får den att hålla 4-6månader är bara att gratulera men hårkvalitén måste vara väldigt dålig vid det stadiet, då håret är "äkta" och slits. Med mina 6år eller vad det är nu så tror jag att man iaf minimum kan räkna med att en hårdel håller 2-3månader. Därefter VILL man byta den.

Ett tips att köpa ifrån är tex toplace.com, hollywoodlace.com ..

daniel019

07 Jun 2016, 22:06

jaha okeej jo det stämmer

jag har ju bara använt CML's hårdelar

och det är som du säger de slits och blir sämre efter några månader men med den hårdel som haft tjockast/mest hår så har jag klarat mej på 2st med äkta hår per år

grejen att jag funderar på deras cyber är främst för jag fick höra att just den synteten skulle hålla bättre inte blekas tåla både sol och salt vatten och klara att fönas

och iom att jag fick en rekvisition ifrån hudmotagningen så får jag nu hår ersättning på recept

så då skulle jag få 2 st hårersättningar per år om jag väljer syntet

och som endast kostar mej 165 kr per hårdel

eller så får man välja 1 hårdel av äkta hår per år

så då skulle man få bekosta 1 hårdel för 6300 kr ur egen ficka det var så jag gjorde nu sist

så nu när man fått hår ersättning på recept blir det ju ofattbart billigt om man jämför med innan då jag betalade 6300kr st per måttbeställd hårdel har haft omni light med äkta hår

och detta skulle flyta på nu så skulle bara ringa till hudmotagningen när det var dags för en ny rekvisition

altså efter 1år från det att den föregående rekvisitionen skrivits

composer

08 Jun 2016, 11:26

Hej igen. Det finns flera trådar här där vi förklarar hur man kan gå tillväga för att själv beställa hem äkta hår.

CML tar ett extremt överpris för sina produkter, som är precis lika bra och troligen kommer ifrån samma fabriker som allt annat. En hårdel som dom säljer för 6500kr kan du själv köpa online för ca 1500. En ryslig skillnad som du ser.

Jag kan inte uttala mig om "Cyberhair". Ingen erfarenhet, men äkta hår ser givetvis och beter sig som äkta hår. Om du letar runt lite online till priserna jag sa betyder det att du för 6500kr istället kan få åtminstone 4 st hårdelar för samma pris som 1 idag. Dessa 4 bör räcka i 8-12månader beroende på slitage.

daniel019

10 Jun 2016, 12:49

aah okeej vilken sida rekomenderar du att beställa ifrån ?

har du provat hårdelar av lace material nån gång såg otroliga resultat av lace med blekta knutar på videos på youtube håret kunde verkligen stå rakt upp och ingen kant syntes alls

håller lace hårdelar mkt sämre eller är de lika hållbara som de med poly skin eller va de kallas de som är gjorda i nån slags plast

mvh

composer

11 Jun 2016, 11:21

Jag provade Lace för några år sedan, Resultatet var bra! Men jag upplevde att allt lim sipprade igenom nätet och att det lätt blev klibbigt. Tror det optimala är att man använder tejp på allt förutom i luggen om man ska använda lace!

hollywoodlace.com

toplace.com

Man kan hitta för runt 200dollar :)

Skriv inlägg