Är det så här dåligt?

Förpassar den traditionella peruken till museet!
jonzi

30 Nov 2016, 23:31

Var på Youtube och hamnade hos ett hårersättnings-företag i Tyskland som visar upp en hel del resultat. Bildkvaliten är hyffsat ok, vilket inte är så vanligt när det kommer till hårerstättnignar.

Det jag slås av efter ha tittat på några filmen är hur sjukt dåligt det ser ut. Ta typ den här killen:

https://www.youtube.com/watch?v=gsuWpwPBIIk

Det ser ju fullständigt insane ut det han har på huvet! Hårlinjen är ju så dålig att jag blir helt stum.

Ska det vara så här kass?

Haironhead

01 Dec 2016, 15:21

Ja det var uselt, man ser verkligen trots att han har fakekalufsen på att han har en "munklook".

Tycker denna var bättre men de beror ju på frisyr också, inte blotta hårlinjen för mkt.

https://www.youtube.com/watch?v=5gAFXQQXCuA

Från ful gammal flintisgubbe där tjejerna flytt åt helvete om han

närmat sig till yngre modemedveten stekare som kan plöja runt

bland donnorna på krogen, i en sittning, det är inte illa!

Tycker annars att många ger upp alldeles för lätt, bara för att fronten och vikarna är lite kassa skalar de av hela vägen och slänger på he, det måste ju skynda på håravfallet rejält jämfört med om de satsat på lite reverse taktik.

Så skulle nog tycka det vore rätt kul om de gjorde några prankvideos, där de kommer in med ok hår och sedan rakar munkfrisyr, för att sedan få höra "oh im sorry we are out of hair replacement" kul o visa upp sin nya munkhaircut :D

jonzi

01 Dec 2016, 21:16

Ja fan, den var rätt stor omvandling. Sjukt vad håret påverkar ens utseende. Att gubben har ett schysst smile (i.e vita tänder) bidrar till att omvandligen blir så jävla dramatisk.

Men återigen, från samma youtubekanal som du länkade kommer följande katastrof case:

https://www.youtube.com/watch?v=lVNolv7D5Cc

I min mening är det skrämmande onaturligt.

whyatt

01 Dec 2016, 22:36

Inga vidare resultat..viktigt vid HE-val är att få en realistisk placering av hårlinjen i relation till ens tinningar/sidornas front. Därtill en realistisk hårtäthet som passar in med ålder och sidohår. Vidare bör man prioritera blekta knutar samt en hårlinje som är något diffus i sin framtoning. Hade jag burit sådana här system hade jag definitivt valt en framåtkammad frisyr oavsett vad.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

composer

03 Dec 2016, 17:33

Dom fallen du postar blir inte så jäkla bra pga att dom använder sig utav på tok för tjockt hår. Frisören borde använda en sax som tunnar ut håret. I övrigt, är det vi som är hårskadade som går och överanalyserar hårlinjer osv. Man bör ha i betraktelse att 99% utav människorna där ute inte har den fetischen alls.

I mitt fall har jag fått håret undersökt utav en läkare (efter en olycka).. fick en litet jack i huvudet. och jag testade genom att inte nämna ersättningen för att se om han efter en massa pill undrade något. Han hade ingen aning, inte ens när jag berättade det och han började kolla väldigt nära och känna så sa han att det var rysligt svårt att upptäcka.

Frisörer jag gått till har inte ens reagerat föränn jag själv berättat. Summa utav detta är att om man har en ersättning som är fäst korrekt, då kan man inte ens med fingrarna känna övergång mellan egen hud och ersättning då det är så väldigt tunt. Man kan inte heller själv nästan se något diffust i hårlinjen. För att uppnå detta krävs regelbunden (var 3-4dag) touch utav sin hårlinje och var ca 10e dag limma om hela ersättningen. En process som tar ca 30min när man har koll på läget.

Dagens FUE som man ser i turkiet tex ser onekligen väldigt bra ut. Kan man kosta på 50-60.000 för en operation som ger tillbaka tonårsfrisyren så är det inget att tveka på. Man slipper underhållet med sin ersättning givetvis.

Vill man dock inte chansa på ett resultat, kostnader osv utan vill att det ska se riktigt bra ut från dag 1, medveten om att man inte har äkta hår och att det kan bli lite pill nån dag i veckan. Då finns det bara 1 bra alternativ.

Jag rekommenderar absolut alla som inte vill eller kan lägga dyra pengar på en transplantation att prova denna möjlighet.

Skriv inlägg