Vad är deras erfarenheter med att beställa själv?

Förpassar den traditionella peruken till museet!
Oslokille

27 Dec 2016, 22:44

Hej!

Jag är ny här på forumet, men använder HE och har gjort det sedan typ 2013.

Förlåt igen om min svenska inte är 100%, är ju norsk. :)

Fattar om ni tycker det blir lite dubbelt upp då jag förklarade ungefär det samma i en annan tråd.

Först lite om mig per nu:

Går till ett företag lignande CML i Sverige. (Apollo Hair Systems heter dom)

Der betalar jag nestan 45 000 per år, där ungefär 32 000 är HE. När jag beställde förra gången blev det en HE med front lace (Ser nestan ut som hairdirect sin Poly Skin Back. HD04).

Där tar dom av min HE, rensar den, och klistrar den på igen. Inklippning är typ varje 3:e månad.

Användar lim för att fästa baksidan och sidorna. Tejp används i front.

Frågan

Vad är deras erfarenheter med att köpa själv från hairdirect etc ?

Jag tycker apollo är rätt så dyra, och at det finns många pengar att spara på att gå för en leverantör på nätet.

Det skal sägas att jag gillar att jag bara åkar till dom och så fixxar dom allt. Vill nog inte gilla att åka till någon vanlig frisör, men jag kan använda apollo för inklippning, men dom är rätt så dyra då också.

Var handlar ni lim och tejp?

Tackar rätt så mycket för alla svar :) Skicka mig gärna PM om ni har någon frågor ni inte vill skriva här.

composer

10 Jan 2017, 03:39

Hej!

Har besvarat ett annat inlägg av dig där jag nämner att dina priser givetvis är skyhöga. Många fysiska firmor tar väldigt bra betalt för samma material och att det ska vara "något speciellt" att klippa in en ersättning, vilket det givetvis inte är. I princip alla frisörer tränar att klippa peruker så det är inga som helst problem. Det viktiga är att tunna ut ersättningen speciellt i fronten för en så realistisk look som möjligt.

Jag köper just nu via en direkt kontakt jag har haft sen många år tillbaka via en kille i USA som inte längre säljer. Däremot erbjuder sidor som tex hollywoodlace och toplace ersättningar idag för omkring 2.000 styck. Ett pris jag tycker är i gränsfallet även det och ska försöka pressa ner yttligare till lokala kunder OM intresse finns så att jag orkar lägga tiden på det.

Lim och tejp köper jag via hairdirect.com

Mvh

Oslokille

10 Jan 2017, 19:39

composer wrote: Hej!

Lim och tejp köper jag via hairdirect.com

Det är dyrt som faan för mig.. Dom skickar från USA till mig, inte från EU-store..

Men ska kanske beställa till Sverige så dom skickar från EU-store..

Skriv inlägg