Konsulation inbokat hos CML

Förpassar den traditionella peruken till museet!
tedlin01

03 Nov 2014, 11:41

DiffusHairloss wrote: Det ser typ 100 procent realistisk ut tror inte nån kommer kunna gissa att det är en hårersättning. Hur mycket köpte du denna hårersättningen för?

Frisören som du gick till märkte han att det är en hårersättning eller trodde han att det var ditt hår?

Kul att höra! :) Köpte den för 1800 Kr. Jag talade om för frisören att jag hade hårersättning och att han skulle vara försiktig. Kanterna och botten kan spricka om man drar en stålkam / borste hårt över dem. På vissa ställen kan det lyfta lite vid kanterna om man drar i håret. typ 2mm för att jag inte har lyckats sätta tejpen precis på millimetern där. Han var väldigt försiktig iaf. Det har alla varit som jag klippt mig hos så att gå till en vanlig frisör är absolut inget problem. De brukar bara bli nyfikna och ställa frågor om det.

Day-dreamer wrote: Tack för ett snabbt svar!

Ser helt otroligt bra ut tycker jag. Har du sminkat hårlinjen precis där HE:n slutar? Jag kan omöjligt se gränsen där din hud slutar och hårersättningens börjar. Hur länge kan du ha den innan du måste ta bort den och limma igen?

Jag har inte sminkat hårlinjen alls. Det är sådär det ser ut. "Invisible thin skin" lives up to it's name. Jag har faktiskt inte limmat om denna någon gång ännu eftersom den är ny så vi får se hur länge den håller men skulle gissa på 3-5 veckor som de förra jag använt.
Pensionerad.. Men testat det mesta..

Day-dreamer

04 Nov 2014, 23:26

Ok. Det ser jättebra ut. Kan du vara snäll och styla håret till sidbena och framåt. Att du får lite av håret i pannan när du har sidbena så att det inte blir någon typ av backslick över det. Jag vill se hur det skulle se ut med den frisyren. Vill se om det fortfarande ser äkta ut eller inte.

Tack på förhand.

nzogbia

09 Nov 2014, 17:12

Du länkade tidigare i tråden:

http://www.toplace.com/forum/showthread.php?tid=5288

Han kör tejp hela vägen som jag förstått det. 3 mm tejp i fronten. Är detta något du också gör? Känns som ett givet val när man ser hur bra det kan bli.

Har du börjat bleka de så kallade knutarna ännu?

Reubin på topplace skriver något "i-lace island 65%" är detta en modell av HE? Vad skulle du rekommendera för material i underredet så att säga? Verkar finnas nät och massa olika typer. Äkta hår känns som ett givet val.

Om jag ger mig in på detta skulle jag vilja endast köra tejp, är det hållbart?

Jag är extremt ny just nu gällande HE så all info du har uppskattas.

För övrigt, sjukt kul att du är nöjd. Detta ser bra ut på dig. Du borde kanske enligt mig ha längre hår på sidorna och klippa håret på HE'n så längden sjunker in i ditt riktiga hår!

tedlin01

09 Nov 2014, 19:42

nzogbia wrote: Du länkade tidigare i tråden:

http://www.toplace.com/forum/showthread.php?tid=5288

Han kör tejp hela vägen som jag förstått det. 3 mm tejp i fronten. Är detta något du också gör? Känns som ett givet val när man ser hur bra det kan bli.

Har du börjat bleka de så kallade knutarna ännu?

Reubin på topplace skriver något "i-lace island 65%" är detta en modell av HE? Vad skulle du rekommendera för material i underredet så att säga? Verkar finnas nät och massa olika typer. Äkta hår känns som ett givet val.

Om jag ger mig in på detta skulle jag vilja endast köra tejp, är det hållbart?

Jag är extremt ny just nu gällande HE så all info du har uppskattas.

För övrigt, sjukt kul att du är nöjd. Detta ser bra ut på dig. Du borde kanske enligt mig ha längre hår på sidorna och klippa håret på HE'n så längden sjunker in i ditt riktiga hår!

Jag har tejp på sidorna och baktill men inte framtill. Jag har lite svårt att förstå hur man ska få till en naturlig look med tejp framtill men jag har inte undersökt det heller eftersom jag tycker det är enkelt och fungerar bra att limma framtill.

i-lace är en typ av nät och island betyder väl att han använder i-lace som en "ö" i mitten av botten och sen något annat runtom? En gissning..

Min först hårersättning var lace. Jag hade problem med att den lossande i fronten redan efter en dag och dessutom var det svårt att rengöra den eftersom allt lim fastnar i nätet. Därför gav jag thin skin en chans som jag är helnöjd med. Det var över en vecka sedan jag satte på den och fronten sitter fortfarande perfekt. När man tar av den så är det jättelätt att rengöra den också. Dessutom finns det inga "knutar" på thin skin så man behöver inte bleka dem. Enda fördelen jag kan se med lace är att det går att få aningen mer naturtroget fäste på sidoran, ovanpå och baktill. Dessutom blir håret en aning styvt i thin skin så det går inte att forma riktigt lika lätt som med lace.

Jag sparar håret på sidorna för fullt nu, så det kommer :)

nzogbia

10 Nov 2014, 19:57

Men Reubin verkar köra en 3mm tejp i fronten. Har du kikat hans video?

Nu menar jag inte att din hårlinje ser dålig ut alls, jag är bara nyfiken av ditt val och hans val så att säga. Om jag själv gett sig in på detta så funderar jag på vad som är bäst.

Vet du varför lace fastnade i fronten och inte typ den du har nu?

Thin skin låter ju bra annars just att den inte har knutar.

Dilemmat man själv står inför är.. man kör idag rakat och när ska man ha tid att spara ut sitt hår utan att visa det för allmänhet hur det ser ut. Att köra keps är inget alternativ för min jobbsituation. Något tips? :D

Din tråd är verkligen matnyttig för de flesta gissar jag på. Big up!

tedlin01

10 Nov 2014, 21:39

nzogbia wrote: Men Reubin verkar köra en 3mm tejp i fronten. Har du kikat hans video?

Nu menar jag inte att din hårlinje ser dålig ut alls, jag är bara nyfiken av ditt val och hans val så att säga. Om jag själv gett sig in på detta så funderar jag på vad som är bäst.

Vet du varför lace fastnade i fronten och inte typ den du har nu?

Thin skin låter ju bra annars just att den inte har knutar.

Dilemmat man själv står inför är.. man kör idag rakat och när ska man ha tid att spara ut sitt hår utan att visa det för allmänhet hur det ser ut. Att köra keps är inget alternativ för min jobbsituation. Något tips? :D

Din tråd är verkligen matnyttig för de flesta gissar jag på. Big up!

Har inte kollat på honom så mycket faktiskt. Får ta tag i det någon dag. Jag har hört flera som haft problem med att få lace att fastna i fronten. Thin skin är verkligen en lättare "nybörjar" variant. Sen kanske man kan ge lace en chans senare ifall man inte känner sig helt nöjd med thin skin.

Jag bar mössa i 3 månader på mitt jobb.. men jag var ändå öppen med att jag skaffat en HE när jag väl gjorde det. Idag är jag inte lika öppen med det. Det bästa rådet jag kan ge är att gå ut med att det är en hårersättning om någon frågar på ditt jobb. Efter en månad eller två så har alla glömt bort det. En del märkte inte ens att jag hade fått hår på huvudet. De frågade bara "har du bytt frisyr?". Många har rätt dålig koll på vad andra har för frisyrer/rakat. Man kan också passa på att göra det under en semester så kommer nog ingen märka det och samtidigt då köra första hårersättningen med ganska kort hår för att sedan förlänga den lite varje gång man byter ut det.

tedlin01

19 Nov 2014, 16:50

Lite fler bilder:

Bra kamera med blixt.

http://www.tedlindstrom.se/ted-2.png

http://www.tedlindstrom.se/ted-3.png

http://www.tedlindstrom.se/ted-4.png

Sämre kamera utan blixt.

http://www.tedlindstrom.se/ted-low-1.png

http://www.tedlindstrom.se/ted-low-2.png

http://www.tedlindstrom.se/ted-low-3.png

ames

19 Nov 2014, 18:50

Ted,

Jag måste, även om jag inte för egen del någonsin tänker skaffa en HE, få säga att det ser otroligt bra ut!

människa_utan_hår

19 Nov 2014, 19:59

varför fan ska man oroa sig för håravfall när man kan se så bra ut efteråt :)

Göran

19 Nov 2014, 20:38

Snyggt!

whyatt

19 Nov 2014, 21:49

Nice! Guldstjärna till dig för din dokumentation och öppenhet!
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

DiffusHairloss

20 Nov 2014, 01:29

Ser sjukt bra ut frisyren passar dig också. Att du valde att bära hårersättning måste ha varit en av de bästa sakerna du gjort i livet.

Hur länge har du sparat håret vid sidorna?

tedlin01

20 Nov 2014, 09:12

Tack för alla komplimanger :) Aa, det känns som ett bra val. Det är skönt att slippa oroa sig över att tappa det sista man har. I framtiden kanske det finns bättre metoder för att återställa det men nu så känns hårersättning som det bästa och bekvämaste valet för mig. Jag har väl sparat håret på sidorna 2-3 veckor kanske.

nzogbia

20 Nov 2014, 20:17

Snyggt Tedlin!

Om man tar steget och vill testa på detta. Vad behövs för grejer egentligen?

Det svåra nu som jag känner är:

1. Bestämma typ av HE.

2. Färg på den?

3. Tillbehör. Jag har läst om tejp som jag nämnde om tidigare. Var hittar men t.ex 3mm tejp. Eventuellt lim till sidorna. Jag vet jag kan googla men om någon har konkreta tips nu där man kan beställa allt i ett så att säga. Man kanske borde springa förbi CML på östermalm. Tedlin, som nybörjare skulle du rekommendera mig att börja på CML? (testar man t,ex något där?)

tedlin01

20 Nov 2014, 20:39

nzogbia wrote: Snyggt Tedlin!

Om man tar steget och vill testa på detta. Vad behövs för grejer egentligen?

Det svåra nu som jag känner är:

1. Bestämma typ av HE.

2. Färg på den?

3. Tillbehör. Jag har läst om tejp som jag nämnde om tidigare. Var hittar men t.ex 3mm tejp. Eventuellt lim till sidorna. Jag vet jag kan googla men om någon har konkreta tips nu där man kan beställa allt i ett så att säga. Man kanske borde springa förbi CML på östermalm. Tedlin, som nybörjare skulle du rekommendera mig att börja på CML? (testar man t,ex något där?)

Vad vill du ha för frisyr? Vad har du för hårfärg? Om du kör den frisyren där det är lite kortare på sidorna och längre upptill (som jag) så är inte hårfärgen lika noga. Du kan skicka in ett "hår-sample" till onlinebutikerna för att få exakt annars. Jag skulle nog rekommendera att du körde på thin skin precis som jag och sen lim framtill och tejp runtom.

Lim: Walker Ultra Hold fungerar bäst med Thin Skin

Tejp: ProFlex Blue Mini Tabs

Solvment: Citrus Solvment för att tvätta bort resterna från HE.

Alkohol (köp på Clas Ohlson): För att tvätta bort lim från huvudet.

Toalettpapper

Tops

Tändstickor

Tejp

Tips:

* Om du får lim i håret så tvätta bort det med alkohol på toapapper.

* Om du får lim utanför hårersättningen så tvätta bort det med alkohol på papper.

* Om limmet börjar släppa eller ifall du inte lyckades limma exakt så kan du använda en tandpetare för att "peta" in lim under kanten.

* Använd tejp för att markera kanten i fronten och limma innanför, ingen märkpenna behövs

* Kamma håret bakåt när du gör ovanstående, fäst upp håret med något för att underlätta.

* När du tar av hårersättningen så tar du alkohol på papper och gnuggar vid kanten och sen undertill. Dra inte i hårersättningen för mycket..

fler kommer ifall du är intresserad.. Är lite brådis.

nzogbia

22 Nov 2014, 20:05

Frisyren man gärna hade haft hade varit kanske såhär:

http://cityshoppa.se/wp-content/uploads/2013/02/H%C3%A5rmode.jpg :)

Är det möjligt tror du? Thinskin känns som bästa alternativet då med tanke på att håret är bakåt.

Gällande beställningar och hemsidor. Toplace eller är det någon annan sida som är populär och bra?

Egentligen skulle jag kunna beställa hem allt jag behöver, låta håret växa ut innan detta projekt påbörjas. När håret vuxit ut en bit kanske man kan fundera på att applicera detta. Antar då att man får försöka klippa in det hela, färga allt rätt osv.

Haironhead

22 Nov 2014, 21:03

Är det syntetiskt hår eller är det äkta människohår eller vad man ska säga?

tedlin01

23 Nov 2014, 02:14

nzogbia: Jag beställer ifrån hollywoodlace och är hejnöjd med deras thin skin. Den där frisyren går men tänk på att hårfärgen måste matcha då. När du skickar in måtten och/eller formen på ditt huvud så lägg till lite marginal runtom för det går inte att fixa till saker om en hårersättning inte täcker hela den kala ytan men om den däremot är för stor så kan man bara raka ner ens eget hår runtom.

Haironhead: Det är äkta människohår.

moviaa

30 Jan 2017, 19:22

Jag har funderat ett tag nu på att skaffa HE. Tänkte att det kanske är enklast att först gå till CML och därefter försöka själv. Som jag har förstått det så måste man lyfta av hela hårersättningen 1gång/vecka? Om man har lim i fronten, gäller det då även 1 gång per vecka eller oftare?

En annan fråga jag har är gällande tejpen. Håret som jag har kommer ju växa ut på 1 vecka, kommer inte tejpen att dra bort det när man ska ta bort hårersättningen?

Erik-W

31 Jan 2017, 09:19

Jag tycker det är snyggt, men själv hade jag oroat mig för att berätta för framtida flickvän. Någon gång måste man ju tala om att man har hårersättning och det hade oroat mig vad hon hade tyckt :/ Men å andra sidan oroar det mig vad en ev. framtida tjej skulle tycka om rakat huvud också...

Skriv inlägg