Konsulation inbokat hos CML

Förpassar den traditionella peruken till museet!
whyatt

06 May 2014, 13:27

Good luck mate! :D
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

tedlin01

09 May 2014, 16:29

It's done!

Mer bilder o info kommer men är på jobbet just nu.
Pensionerad.. Men testat det mesta..

stekt12

09 May 2014, 16:30

ser tjockt ut! :D hur känns det? konstant nervös?

tedlin01

09 May 2014, 18:21

stekt12 wrote: ser tjockt ut! :D hur känns det? konstant nervös?

Känns riktigt bra faktiskt, varför skulle jag vara nervös för? :P Jag bytte ut min profilbild på facebook direkt och visade upp håret för några på jobbet när jag kom tillbaka :)

Jag tycker detta är jättekul :)

a`fishwish

09 May 2014, 19:18

ser kanon ut, men skulle vilja se hur du såg ut innan!
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17

Richard

09 May 2014, 23:20

Grattis! Fan vad gött att du är nöjd! Jag skulle vilja se mer bilder och lite mer info. Är det bara bilden eller är det meningen att du svart lugg och ljust hår på sidorna? :)

tedlin01

09 May 2014, 23:56

a`fishwish wrote: ser kanon ut, men skulle vilja se hur du såg ut innan!

Här har du hur jag såg ut innan. Jag postar bilder mig mig med rakat hår för det var så jag såg ut. Vill inte att man ska gemföra med hur det såg ut när jag låtit mitt hår växt ut för så hade jag det inte normalt.

tedlin01

10 May 2014, 15:08

Framåtkammat idag..

KarlXVIGustav

10 May 2014, 21:02

Vart en j*vla skillnad de där. Ser ju stört bra ut!
Rogaine 5% 2ggr/dag sedan 2012-12-27 Fungoral sedan 2013-01-05

livetarskit

10 May 2014, 22:28

Hej Tedlin! Grattis till att du vågade ta steget! Har lite frågor som jag jätte gärna vill ha svar på--

1) Om jag förstod det hela rätt så tog du CML´s omni paket för 1 år, är det i stockholm du går till?

2)Betyder det att det är deras nät botten modell, dvs vad som jag förstått kallas för french lace i internationella termer, (altså inte den tunnare swiss lace som finns hos internetförsäljarna) ?

3) vet du vilken densitet den har, samt andra specifikationer?

Tack så jätte mkt för bilderna, precis sånt här material jag letar efter nu när jag försöker göra ett beslut. Det som verkligen är svårt att hitta är skarpa tydliga bilder på hårlinjen, då krävs det nog mkt bättre ljus samt stativ för att få en sådan bild :/ kanske du har möjlighet att fixa till ngt?

Hur kommer det sig att du valt att ha den så pass högt upp på pannan? Det ser bra ut men spontant kände jag att det även skulle fungera bra lite längre ner..?

Skulle gärna vilja ha en mer direkt chat med dig ngn gång tedlin, synd att forumet inte ens tillåter privata meddelanden.

Önskar dig lycka med detta och hoppas det känns bra , alla tankar och reflektioner du vill dela med dig uppskattas :)

tedlin01

11 May 2014, 13:33

Tack Karl gustav!

Livetarskit;

1. Jag beställde endast en omni. Ville inte skriva under på något kontrakt innan jag är säker på att jag trivs i det. Tanken är också att så fort jag "ställt in" peruken så skickar jag iväg den för kopiering hos en betydligt billigare leverantör, t.ex hairdirect. 30 000 kr om året känns nämligen för mycket för mig. Det finns så mycket annat jag vill kasta pengar på :)

2. Jag har faktiskt inte frågat vad den heter, ska ta reda på det. Men det är bara nät i fronten. Resten är någon form av plast/gummi. Lotta på CML valde det åt mig.

3. Ska jag vara ärlig så tänkte jag inte så mycket på det förrän nu när både du och min mor nämnt det xd. När vi mätte in den så frågade hon "blir det här bra?" Och jag nickade och sa ja utan att egentligen tänka på det. Däremot vet jag att det kan se onaturligt ut om fästet är för lågt. Min panna är naturligt hög. Såg ut precis sådär när jag var 18. Idag är jag 26, snart 27. Men jag ska nog testa att flytta fram den lite o se hur det ser ut. Kanske funkar det utan att jag behöver köpa en ny HE då det fanns en viss felmarginal (hon fick trimma ner lite av mitt hår runtom). Första året får man räkna med lite justeringar och experimenterande som kan leda till extra utgifter.

tedlin01

11 May 2014, 14:07

Närbilder i molnigt ljus utomhus (idag):

Faktum är att fronten har börjat släppa lite och behöver limmas om men det syns inte sålänge luggen är framåtkammad. Har beställt lim som är påväg.. Duschade första dagen o de ska man inte göra med det limmet.

tedlin01

11 May 2014, 16:21

Här har jag backslick.. Syns ju inte att man har HE inomhus men ute i starkt solsken så kan det nog se lite märkligt ut med alla små svarta prickar i botten..

livetarskit

12 May 2014, 03:30

Tack igen för fler bilder!

Ja det måste väl vara intressant för dig också att veta exakt vad bottenplattan kallas , cml som andra salonger världen över sätter ju sina egna namn på allt av strategiska själ. Hoppas du kan få ett ärligt svar ang det.

Ja som jag sett på bilder tidigare så syns ju de mörka knutarna ganska mycket, jag tycker du passar bäst i backslicket, så skulle även jag vilja ha, men när knutarna syns så pass mycket vet jag inte om jag skulle våga ha den frisyren.

Det här med "blekta knutar" verkar ju vara en intressant lösning. Kan man inte få det om man beställer igenom CML? Jag förstår inte varför blekta knutar inte är standard när det uppenbarligen ser så mycket bättre ut..

hairdirect som du nämnde har ju det.. och jag tror även att toplace erbjuder det...

Hairdirect verkar ju även ha med en mer gradvis hårlinje som ser ännu naturligare ut än att det är samma densitet över hela "delen"

se; http://www.hairdirect.com/hair/systems/high-definition.aspx

Oblekta knutar:

Blekta knutar:

tedlin01

12 May 2014, 10:28

livetarskit; Smart grej där med blekta knutar. Det känns verkligen som något jag ska undersöka närmare. Eller så får jag lägga mig i solariet och steka mig så att min hud matchar de mörka knutarna xD

Idag har jag stigit in på kontoret med "mitt nya hår" och fick en del kommentarer typ "har du klippt dig?" "oj, vad annorlunda du ser ut" "snyggt!" etc. Detta moment var det jag fruktade för främst men nu är det avklarat och jag berättade aldrig rätt ut att det var en HE utan tackade bara och skrattade lite. Frågar någon rakt ut om det är en HE så säger jag såklart som det är men jag kommer nog undvika att säga det om det går. Vissa på kontoret vet det redan och så kan det förbli. Det känns onödigt att skylta med det om det inte behövs.

stekt12

12 May 2014, 17:10

jävligt starkt av dig att vara så öppen, tror många här drar nytta av det

Hårfighter

12 May 2014, 18:13

Kul att se.

Looks good mate!

tedlin01

13 May 2014, 20:49

Just nu känns det här som de bäst investerade 6500 kr jag någonsin lagt på något. Det kan mycket väl ha slutat som en success story efter så många år av kamp.. Kan inte riktigt låta bli att ta selfies just nu trots att jag normalt inte är en sådan person.. Men det får man väl ha lite överseende med. Här kommer en drös, now tell me i'm sexeh ;) XD

stekt12

13 May 2014, 21:09

hur känns det rent fysiskt då?

kliar?

konstigt?

rädd att peta på det?

tedlin01

13 May 2014, 21:21

stekt12 wrote: hur känns det rent fysiskt då?

kliar?

konstigt?

rädd att peta på det?

Det känns helt naturligt faktiskt. Inte alls rädd att peta på det. Har duschat 1-2 ggr varje dag med vanligt shampoo o balsam, har testat massor med frisyrer med vax, saltspray, mousse och gel. Kammat o borstat, fönat och har varit till och med en vända hos frisören igår och klippte av två centimeter och fick lite input. Hon tyckte det såg bra ut och såg ingen anledning till att jag inte skulle kunna klippa det hos en vanlig frisör. Hon schamponerade det och tog i rätt hårt när hon kammade så nog sitter det alltid men visst var jag aningen nervös när hon gick loss. Har kliat lite smått men det är väl helt naturligt, då kliar jag tillbaka bara. Som alltid så experimenterar jag en hel del så jag tänkte jag skulle sammanställa en artikel med "do's and dont's" någon tid framöver när jag fått mer kött på benen.

Skriv inlägg