Konsulation inbokat hos CML

Förpassar den traditionella peruken till museet!
stekt12

13 May 2014, 21:22

låter ju klockrent, inge oro över att det typ skulle se fake ut eller så?

tedlin01

13 May 2014, 21:25

stekt12 wrote: låter ju klockrent, inge oro över att det typ skulle se fake ut eller så?

Det jag märker är att det blir torrt väldigt lätt men det är bara att smeta i ordentligt med balsam och låta det sitta i eller använda någon stylingprodukt som ger glans. Jag är inte alls orolig över att det ska se fake ut, de jag frågat har sagt att det ser naturligt ut och jag ska fortsätta fråga mig för när jag besöker familj och nära vänner som är ärliga.
Pensionerad.. Men testat det mesta..

stekt12

13 May 2014, 21:26

häftigt! kör hårt mannen! ;)

Richard

14 May 2014, 22:09

:D !!!

Jag har 3 frågor, svara på dem när du kan

1. Hur är det när du svettas, svettas du mer nu?

2. Hur känns det när du sover?

3. Känns det att hårbotten får luft, om man jämför med att bära keps och mössa?

livetarskit

16 May 2014, 07:37

Ser riktigt bra ut på de nyaste bilderna tedlin! Jag är glad över att du är glad! För all del fortsätt lägga upp dina selfies! :)

Duschar du med shampoo 2ggr om dagen? Ska man inte minimera att duscha hårdelen så lite som möjligt för att inte slita på den? Rätta mig gärna om jag har fel.

Så att få endast en custom kostar altså 6500? Men det innebär att du får betala extra för tvättning och touchups eller hur fungerar det? Eller gör du något av det själv i nuläget?

Färgade cml hårdelen samt ditt egna sidohår? Extra kostnad?

Hur tänker du för framtiden? Ska du skicka in denna hårdelen först när den är förbrukad till internet försäljare eller har du fått en "mall" av cml? Det var väl 2 månader(? eller mer?) att få en ny varifrån du än beställer? Vad händer isåfall då i perioden när du då ev. inte har någon?

tedlin01

16 May 2014, 09:05

Richard wrote: :D !!!

Jag har 3 frågor, svara på dem när du kan

1. Hur är det när du svettas, svettas du mer nu?

2. Hur känns det när du sover?

3. Känns det att hårbotten får luft, om man jämför med att bära keps och mössa?

1. Jag har faktiskt inte kört något träningspass ännu så jag vet inte riktigt.. Men jag har solat solarium och gått i rask takt och då har jag inte märkt att jag har svettats något speciellt men sen är jag inte en person som svettas särskilt mycket heller..

2. Känns inget speciellt när jag sover, är lite ovant med hår på huvudet och i pannan bara.

3. När man tänker efter så känns det att något sitter där, men annars inte. Det känns inte lika påtagligt som keps och mössa. Man glömmer bort att det inte är ens eget hår rätt lätt.

livetarskit wrote: Ser riktigt bra ut på de nyaste bilderna tedlin! Jag är glad över att du är glad! För all del fortsätt lägga upp dina selfies! :)

Duschar du med shampoo 2ggr om dagen? Ska man inte minimera att duscha hårdelen så lite som möjligt för att inte slita på den? Rätta mig gärna om jag har fel.

Så att få endast en custom kostar altså 6500? Men det innebär att du får betala extra för tvättning och touchups eller hur fungerar det? Eller gör du något av det själv i nuläget?

Färgade cml hårdelen samt ditt egna sidohår? Extra kostnad?

Hur tänker du för framtiden? Ska du skicka in denna hårdelen först när den är förbrukad till internet försäljare eller har du fått en "mall" av cml? Det var väl 2 månader(? eller mer?) att få en ny varifrån du än beställer? Vad händer isåfall då i perioden när du då ev. inte har någon?

Tack! Anledningen till att jag duschade det två gånger dagen i början var för att jag experimenterade så mycket med frisyrer och hårprodukter så det blev snabbt en röra. När man varit hårlös i 6 års tid så tar det lite tid att lära sig hur man tar hand om hår igen, hehe. För varje dag som går så blir jag bättre på att frisera :)

Nu har jag inte duschat håret på 3 dagar faktiskt. Sprayar på lite leave-in-conditioner varje dag för att behålla glansen bara. 6500 kr för en omni (riktigt hår) och då ingår inklippningen. Färgen valdes av dem och de behövde inte färga om den. Jag lutar emot att göra första tvättningen och touchup hos dem för att lära mig hur man gör, men i teorin så har jag alla produkter jag behöver för att utföra det själv. Hur jag ska lösa nästa hårersättning återstår att se, jag vill låta det gå åtminstonde en månad innan jag skickar efter något nytt. Mall finns hos CML men jag tror inte de kommer vilja lämna ifrån sig den men hairdirect erbjuder ett kit för att göra en mall. Om jag väljer att skicka iväg min nuvarande HE så blir det keps tills jag får tillbaka den.

Richard

16 May 2014, 14:42

Tack för svaren! Och du ser bra ut i hår, så det här är verkligen värt det!

Ser framemot att läsa ett nytt inlägg där du säger plus och minus med att ha en HE

Jackal

17 May 2014, 19:14

Bra jobbat och kul att du är nöjd!

Allt ser bra ut förutom dom där knutarna, vet inte hur petig du är men om du frågar mig behöver dom blekas.

Ser inte ut som fabriken gjort en grundblekning.

Mina kommer alltid något blekta men jag bleker dom direkt själv också så dom försvinner helt.

Direkt solljus bör vara din bästa vän när det kommer till att bära HE och visa hårlinje.

Att bleka är inte svårt alls.

Införskaffa pulverbaserad blekning, blanda den så den inte blir för rinnig (så det inte går igenom lacen för mkt).

Sen är det bara att ta en smörkniv och bre på undersidan som att det vore en macka så knutarna blir täckta :)

Sen är det bara att vänta.

a`fishwish

18 May 2014, 08:04

Tedlin bossen! Bra att du visar MPB vem som bestämmer!
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17

livetarskit

18 May 2014, 11:23

Jackal wrote: Bra jobbat och kul att du är nöjd!

Allt ser bra ut förutom dom där knutarna, vet inte hur petig du är men om du frågar mig behöver dom blekas.

Mina kommer alltid något blekta men jag bleker dom direkt själv också så dom försvinner helt.

Direkt solljus bör vara din bästa vän när det kommer till att bära HE och visa hårlinje.

Införskaffa pulverbaserad blekning, blanda den så den inte blir för rinnig (så det inte går igenom lacen för mkt).

Sen är det bara att ta en smörkniv och bre på undersidan som att det vore en macka så knutarna blir täckta :)

Hej Jackal! Kul att se dig skriva igen. Du köper ifrån toplace eller hur? Har du fått någon klarhet i varför senaste beställningar inte hållt samma kvalité som tidigare? Skulle gärna vilja kunna skriva lite frågor direkt till dig i framtiden, kanske du kan maila mig ngn anonym mail du använder?

Jackal

18 May 2014, 19:26

Japp, kör med toplace för tillfället.

Kan egentligen inte ge något bra svar just nu ang min senaste beställning och dess kvalité.

Delarna hade i vilket fall inte samma bra kvalité som tidigare och det kan ju bero på väldigt mycket. Får hem nya snart och får utvärdera då.

Om det inte är något som går att ta här så kan vi ta det privat.

Vart vill du att jag ska skriva?

livetarskit

18 May 2014, 23:00

Jackal: Jag borde ha en "e-post" länk under mitt nick här brevid till vänster. Om du kan skicka ett hej samt din email med det forumläret så kan jag skriva till den email du ger mig! ;) tack

Richard

19 May 2014, 00:33

Jackal wrote: Bra jobbat och kul att du är nöjd!

Lite fler frågor

1. Bleks inte håret mer än knutarna i solen?

2. Sjuk fråga kanske, kan man inte noppa några knutar så det inte blir "randigt" ( då blir det nog att man noppar håret också)

3. När man bleker själv, ska man tvätta av den efteråt när det har torkat klart eller bara låta det torka? Känns lite farligt om man har svart hår

4. Tedlin, vad valde du för tjocklek? Medium?

tedlin01

19 May 2014, 00:35

Medium, japp.

Jackal

19 May 2014, 01:25

Richard.

1. Förstår inte riktigt denna fråga, men teoretiskt så antar jag att knutarna och håret bleks lika mkt.

(Knutarna är ju hår, det förutsätter jag att du vet om?)

2. Ja, eftersom knutarna är själva hårstråt som är knutet till basen så kommer det även bli noppat ifall du noppar knuten det sitter fast i (sjukt svar på en sjuk fråga :D)

3. Även detta en fråga jag inte är hundra på att jag förstår rätt men svarar så gott jag kan.

När du smetat på hårblekningen så ska den värka under ca 10-40 min helt beroende på hur blekta knutarna sen tidigare är och önskat resultat, kvalité/sturka på blekningen osv. Du måste självklart tvätta bort detta efter den tiden själv.(Det är alltså en tjock gegga du smetar på, denna torkar inte i första taget och kommer mer stor sannolikhet vara kvar på din HE för all evighet om du inte tvättar bort den själv.)

Här har ni hairdirect's video om hur det går till.

http://www.youtube.com/watch?v=BzM3MuK3PpM

(Rekommenderar att ni kollar fler av deras vides, finns antagligen svar på de flesta av era frågor där.)

Richard

19 May 2014, 11:09

Haha sorry Jackal, jag var på väg att somna igår men skrev ändå. Tack för svaren :)

Jackal

22 May 2014, 20:15

Detta tar såklart tid att bli bra på, jag gjorde allt själv från början och det gick bra pågrund av den efterforskning jag gjort.

Men du tittar absolut ingenting på videos online hur detta fungerar? Du bara kör?

Den bilden jag får när du seriöst frågar ifall du kan limma direkt på nätet!?

Finns massvis med videos på hur man gör, framförallt på hairdirect.com och massa mer med enkla sökningar på youtube.

(Du kan absolut inte limma direkt på nätet, man limmar på huvudet.

Nu vet jag inte vad du kör för limm, men...

Jag kan förklara min rutin åt dig. Dock använder jag endast lace.

Hur folk gör detta är varierande, personlig preferens helt enkelt.

Jag använder mig av en tejp runt om och i mitten förutom längst fram.

Där kör jag limm (just nu, ghost bond XL).

Jag tejpar direkt på HE'n perfekt efter kanterna.

Därefter sprayar jag "adjust a bond" på skalpen (som är extremt nytvättat, ren och torr) och på tejpen på he'n. '

Sen använder jag två speglar för att med ett finger känna vart som är längst bak på min kala yta.

JAg håller kvar fingret där och med min andra hand tar jag tag längst bak på systemet och lutar mig framåt.

På så vis kan jag känna ungefär hur den ska sitta.

Jag trycker till lite där bak och reser mig rakt.

Eftersom jag sprayat adjust a bond så sitter den inte som sten än och jag kan enkelt justera den.

Jag kan här lägga den över hela huvudet och se att den ligger bra i hårlinjen.

När den ligger som jag vill att den slutligen ska ligga i hårlinjen lyfter jag den någon förutom där bak för att sedan lägga den i linje med vart mitt egna hår går.

När den är placerad och sitter där så tar jag en eyeliner och sätter svaga prickar framför nätet på min panna där hårlinjen ska vara. Därefter rullar jag bak fronten och fäster den med en kamm i håret längre bak.

Jag kan nu limma direkt bakom markeringarna.

Med ghost bond som jag använder lägger jag på 4 lager, låter det torka varje gång innan jag lägger på ett nytt.

Efter det sista lagret är på plats väntar jag 6-7 minuter tills det torkat.

Då placerar jag fronten genom att lägga på den fint och lugnt utan att stretcha eller töja för mkt.

Då blir det enkelt rynkor i hårlinjen osv.

Sedan använder jag kammen för att trycka ner nätet i limmet, tar bort hår som fastnar i limmet och jobbar fram en så naturlig hårlinje som möjligt.

Och pang så har hår som en hårmodell helt plötsligt igen. :D

När det kommer till den där apelsin adesive remover så är den inte till för att ta bort HE'n från huvudet. detta har jag sagt till dig tidigare.

Den är till för att avlägsna lim från huvudet därefter och från systemet.

När den ska bort från huvudet behöver du 99% alkohol.

Finns att köpa på hairdirect.com tex...

Se till att lära dig det där själv nu så slipper du kasta massa tusenlappar i sjön.

Det absolut bästa du kan göra är att självklart kolla videos på hur det funkar med precis ALLT.

Lycka till.

tedlin01

22 May 2014, 20:34

Tack Jackal. Ska jag vara ärlig så har jag spenderat en hel del timmar på att googla och söka efter svar på hur detta ska gå till och faktum är att jag tycker materialet är väldigt magert och ja, jag är en sån där "kan själv" person så jag ger mig hellre på att testa det själv o lära mig den hårda vägen.. Det blir ibland dyrt men då vet man "varför" man ska göra på ett visst sätt xD

Kollar man t.ex på denna sida: http://www.hairdirect.com/resources/maintenance/cleaning.aspx

Så framgår det inte över huvudtaget hur man tar av den och sedan står det att man ska lägga hårersättningen i "liquid solvent" som om man skulle veta vad det betyder.. Jag läste dessutom på någon sida att man kan använda alkohol eller olja. Faktum är under directions för Adhesive Remover så står det att den ska användas för att lösa upp limmet på hårersättningen.

Men du föredrar alkohol alltså?

Kollar man på denna:

http://www.hairdirect.com/resources/attachment/hair-system-placement.aspx

Så hoppar de över delen där man limmar/tejpar helt och hållet :P

Intressant teknik du använder iaf. Den ska jag testa!

Du sätter alltså först "baken" på hårersättnigen på plats och därefter ger du dig på framsidan. Blir det inte ett limlöst i vecket mellan baksidan och framsidan då eller lyckas du få under limmet där?

Hur gör du med trimningen av ditt egna hår? Hur lyckas du trimma exakt vid kanten där hårersättningen och ditt eget hår möts?

Hur ofta tar du av hårersättningen? Hur länge låter du hårersättningen ligga i alkohol innan du ger dig på att skrapa bort limmet?

tedlin01

22 May 2014, 22:52

Denna video var ju klockren och beskriver den teknik du verkar prata om.

https://www.youtube.com/watch?v=MQHyiWMzE_w

En fråga till. Finns det någon anledning till att inte använda tejp i fronten?

stekt12

08 Jun 2014, 19:52

fortfarande uppe bland molnen? ;P

Skriv inlägg