Konsulation inbokat hos CML

Förpassar den traditionella peruken till museet!
Markus=Thorssell

21 Aug 2014, 10:54

Nu har det gått ett tag, känner du fortfarande att det känns bra, jag diggar din inställning! Varför skämmas över att man vill se bra ut. Jag var ganska öppen för mina vänner med att jag ville göra en HT men nu när det inte längre är ett alternativ funderar jag på HE istället och det känns inte lika naturligt men varför skämmas, det viktigaste är ju att man mår bra :)
1tablett Propecia om dagen, Rogaine forte morgon och kväll. MSN tre gånger i veckan. 1 zinktablett och 2 biotin varje dag.

tedlin01

22 Aug 2014, 09:48

Hej,

Jag är ännu jättenöjd med hårersättningen och tillvägagångssättet jag använder. Jag tänker väldigt sällan på håret nu för tiden. Det bara är där och sitter där, på huvudet. Jag glömmer bort att det inte är mitt eget. Tror det var 4 veckor sedan jag tog av det sist nu och trimmade under så det börjar väl bli dags snart igen och då blir man ju såklart påmind men det tar bara några timmar och sen är det på plats igen. Det är inte så ofta jag besöker detta forum längre heller.

Jag vill dock varna för att det var en plåga att arbeta fram en process den/de två första månaderna. Jag experimenterade en hel del och tunnade ut min första hårersättning väldigt snabbt. Det var många gånger som jag bara ville skrika och slänga hyresersättningen åt h*vete men när man väl brutit sig igenom den barriären så är det en ganska enkel process. Jag behärskar helt klart hela processen själv nu och ger gärna råd till andra som vill ge sig in i träsket.

Jag kan också säga att det är lättare att dölja fronten igenom att ha lugg där. Om man vill ha backslick så kan det bli lite knepigare för fronten kan behöva "touch-ups" ett par gånger i veckan och det är inget kul att ge sig på som nybörjare. Det kan man avancera till lite senare.

Det finns egentligen bara en grej som gör det lite irriterande för mig att bära hårersättningen ibland och det är att det börjar klia mycket så fort man blir lite svettig på huvudet. Det finns lite olika lösningar för detta. T.ex kan jag testa "No Sweat" (en produkt) eller så kan jag byta ut materialet i hårersättningen till lace så att svetten kan ta sig ut lättare.

Just nu så orkar jag inte tänka på det iaf, det är inte så jobbigt att jag inte står ut, jag kliar bara tillbaka. Hyresersättningen verkar klara det bra när jag sätter naglarna i botten och kliar men nästa gång jag beställer en hårersättningen och/eller produkter så ska jag ha detta i åtanke.
Pensionerad.. Men testat det mesta..

puffe

22 Aug 2014, 18:34

telldin01: Har börjat göra det mesta själv. Jag använder "No Sweat" från hairdirect och har ingen uppfattning huruvida det fungerar bra eller inte om jag ska vara ärlig. Har lacefront och elanplatta just nu.

Tänkte höra med dig om där du beställde din hårdel, Om man vill ha den här typen av hårersättning: http://www.hollywoodlace.com/super_fine_swiss.php

eller den här: http://www.hollywoodlace.com/super_silk.php

Vad ska jag kolla efter då hos leverantören där du köpte hos?

Tack på förhand :)

deathdealer

23 Aug 2014, 10:13

Hej igen tedlin01. Jag har själv tagit steget och börjat med HE nu, beställde en likadan som du, stockpiece, pollybase från lordhair. Mycket bra sida, bra service och snabb leverans. Är mycket nöjd med kvalitén på hårersättningen!

Har använt den i 2½ vecka nu, och har tagit av/satt på den 2 gånger. Hade dock lite problem med rengöringen och avlägsningen av gammal lim/tejp på ersättningen. Använde mig av Adhesive remover och lät den även ligga i blöt med shampoo en stund efteråt.

Har du några tips angående rengöringen? Skulle du kunna beskriva hur du går tillväga?

Ang. No Sweat så använder jag också det, väldigt svårt att säga hurvida det fungerar eller ej. Tror självklart inte att det kan förhindra all svett från skalpen, men kanske hjälper till viss del.

För mig börjar det klia lite efter ca 1 vecka, tror det har att göra med att det egna håret börjar växa ut under... Men man överlever, det kliar ju inte konstant, och det är inga problem att klia tillbaka ibland.

Jag funderar på att nästa gång beställa en kombinerad base med french lace och polly runt om (förutom i fronten) då jag vill få en naturligare hårlinje och kunna ha håret bakåt.

Är det mycket svårare att underhålla en sådan ersättning? Tänker på rengöring, och om det släpper ofta i fronten?

Tack för din tråd tedlin01, det har varit en stor inspirationskälla och hjälpte mig ta steget! Nu mår jag mycket bättre, och behöver bara lägga tid på håret ca 1 gång varannan vecka istället för varje dag. Och slipper tänka på mitt hår varje dag! (det gör jag fortfarande, men nu i positiv mening)

tedlin01

24 Aug 2014, 21:33

deathdealer;

Vad kul att jag har lyckats inspirera dig till att ta steget och att det går bra för dig!

Angående rengörinsprocessen så tror jag det första man måste göra är att acceptera att det är en ganska krånglig process och att man får räkna med att det tar tid och att man svär lite medans man gör det..

Jag lägger hårersättningen på en tallrik och häller ut en hel C22 Citrus Solvent så att botten täcks (vill undvika att få i håret). Efter ca 60 minuter så går jag och skrapar lite med sked och naglar för att få bort lite rester därefter låter jag den ligga ytterligare 60 minuter och sedan går jag dit och skrapar och pillar igen. Gör detta ca 3 gånger innan allt löst sig och det går att pilla bort. Jag undviker att få resterna i håret så gott det går.

Därefter så häller jag på diskmedel och gnyr in i det i hela hårersättningen ordentligt. Det kan man behöva göra ett par gånger innan allt fett är borta. Nu brukar det komma fram att man missat lite limrester också så då försöker man pilla bort det med naglarna. Därefter fönar jag hårersättningen torr och sen ska den sättas på plats igen, vilket jag börjar bli väldigt bra på så det går snabbt och enkelt.

Angående french lace med poly runt om så var det en sådan jag fick ifrån CML och jag hade mycket problem med att få till fronten med den faktiskt. Den var ganska styv och blev bubblig och ville mer än gärna lyfta sig redan efter ett dygn men jag är definitivt villig att prova igen. Den hårersättningen är slängd nu dock. Ja juste, sen är det meckigare att rengöra lace eftersom resterna tränger igenom och fastnar i håret. Känns som det är lite mer avancerat att använda lace så det är nog bra att du började med poly kan sedan avancera när du känner dig redo.

Just nu så använder jag thin skin och den sitter som berget i fronten, är jättelätt att rengöra och ser naturlig ut när jag drar tillbaka håret.

Puffe; Jag vet faktiskt inte. Super silk låter ju spännande. Kanske kan vara värt att testa.

tedlin01

25 Sep 2014, 20:30

Hej,

Jag tänkte bara lägga in en update..

Jag har nu använt min hårersättning ifrån lordhair 2-3 månader. Jag är generellt sätt nöjd med utseendet och känslan av hårersättningen. Det fanns några negativa saker dock. Det första är att håret var bundet i en freestyle look så att hårstråna pekade neråt vid sidorna och det gick inte att göra något åt förutom att klippa av dem så kort som möjligt. Detta gjorde att min frisyr såg lite onaturlig ut. Det är ingen annan som kommenterat på detta men jag kände själv att det såg skumt ut. För att det ska se helt naturligt ut så ska ju gå att kamma håret rakt bakåt(backslick) eller uppåt (tuppkam)

Den andra saken var att håret var nog inte äkta. Det var ganska styvt och flera som kände på mitt hår frågade mig om det var äkta.

Nu har jag precis fått en hårersättning ifrån hollywoodlace som är friserad som pompadour vilket borde se naturligare ut på mig. Detta är äkta hår också, det känns mycket mjukare och är lättare att frisera. Hårersättningen är ännu för lång så jag måste gå till frisören imorgon och klippa det. Jag valde även denna gång att köra på thin skin (den tunnaste) för jag tycker den ser jättebra ut. Som ni ser på följande bild så är hårlinjen omöjlig att se. Det ser ut som det växer rakt ur min egen hud och dessutom håller limningen bättre än en hårersättning som är nätbaserad..

Förstoring: http://www.tedlindstrom.se/20140925_201356.jpg

tedlin01

27 Sep 2014, 15:44

Har en dålig dag idag.. Jag gick till frisören och klippte håret. Fortfarande amazed över hur äkta håret ser ut. Om man särar på håret uppe på skallen etc så ser allt ut att växa rakt ut ur huvudet. Helt otroligt. Sen gick jag med frisyren hela dagen och vart ganska missnöjd över hur själva frisyren såg ut.. Ville ha det kortare.. Som vanligt så kan jag allt själv så jag gick ju loss med trimmern då och det vart ju ganska bra först men sen fortsatte jag att experimentera.. Det blev ju inte så bra till slut.. Dessutom såg jag att hårersättningen inte täckte min flint där bak så för att det ska se naturligt ut fick jag ha rakhyvellångt hår runtom hårersättningen.. Då ser ju skägget dumt ut så då rakade jag av det också.. Nu ser jag ut som en 15åring typ.. Håret är helt ojämt trimmat och juste.. Jag undrade varför det var sånt motstånd i håret så jag tog ju i lite extra då. Vips så var det två hål i hårersättningen som jag limmat tillfälligt. This is a shitty day... Blir nog att sätta på den gamla hårersättningen igen och kasta denna.. Jag har beställt en ny med "rush". Hoppas jag lyckas bättre nästa gång då.. Så farligt när man inte vet vilken frisyr som e bäst.. Klipper man för kort så äre ju kört lixom..

whyatt

28 Sep 2014, 11:10

Värdefulla erfarenheter du delar med dig av tedlin!

Skägget växer ju snart ut igen och inom några få dagar har du en ny HE så..förhoppningsvis är du back on track väldigt snart. När du hittat helt rätt HE för dig, så är det klokt att ha ett litet lager hemma.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

puffe

04 Oct 2014, 13:00

Telldin: Några frågor gällande Hollywood lace som du kanske kan svara på. Hur länge håller sig deras thinskin, kan man förvänta sig 3-4 mån om man sköter sig eller är det kortare?

Hur är detnisity, vilken valde du? Har rätt tunt hår så känns som att jag borde gå på Light.

Hur är det med hårstråna, bör man köra fine eller medium om man har tunna hårstrån i nacken och på sidorna?

Tack på förhand och grymt initiativ du tar!

tedlin01

04 Oct 2014, 13:22

Puffe;

Jag vet inte hur länge den håller eftersom jag precis fick den men 3-4 månader räknar jag lätt med att den ska hålla så som jag vårdar hårersättningarna. Jag sover på siden, tvättar håret max en gång i veckan och använder skonsamma hårprodukter.

Jag är 27 år och jag valde medium-thick i density. men det kändes lite för tjockt så den nya jag beställt gick jag ner till medium, light kanske skulle fungera det med. Texturen medium var också rätt ungomliga hårstrån så fine kan vara värt att prova ifall man är av det tynnre kalibret.

Skin thickness valde jag thinnest men jag skulle kunna tänka mig att pröva en tjockare eftersom denna är lite känslig och uppenbarligen kan spricka om man inte är aktsam. Jag tror även en tjockare botten håller i hårstråna hårdare när man borstar och drar i dem.

Du kan även skicka ett email till dem personligen och fråga om råd. De hjälper så gärna.

puffe

04 Oct 2014, 14:43

Tack för snabba svar! Ska prova en beställning av swiss front med blekta knutar och med thinskin platta. Ska testa Light i detnisity och med fine i hår :) har varit i kontakt med dem o jag ska skicka en gammal hårdel till dem så att de klipper in den och att mallen blir rätt.

Gällande duschning så duschar jag ofta då jag tränar och att jag har vax i håret ganska ofta. Kanske borde sluta med det eller vad har du för tips om man duschar ofta och använder hårprodukter?

tedlin01

05 Oct 2014, 21:03

Puffe wrote: Tack för snabba svar! Ska prova en beställning av swiss front med blekta knutar och med thinskin platta. Ska testa Light i detnisity och med fine i hår :) har varit i kontakt med dem o jag ska skicka en gammal hårdel till dem så att de klipper in den och att mallen blir rätt.

Gällande duschning så duschar jag ofta då jag tränar och att jag har vax i håret ganska ofta. Kanske borde sluta med det eller vad har du för tips om man duschar ofta och använder hårprodukter?

Hur kommer det sig att du valde swiss front och think skin platta? Jag tränar också ganska ofta men jag tvättar inte håret varje gång. Kanske ohygeniskt men så har ju tjejer gjort i alla tider..

puffe

09 Oct 2014, 13:03

tedlin01 wrote: [quote=Puffe]Tack för snabba svar! Ska prova en beställning av swiss front med blekta knutar och med thinskin platta. Ska testa Light i detnisity och med fine i hår :) har varit i kontakt med dem o jag ska skicka en gammal hårdel till dem så att de klipper in den och att mallen blir rätt.

Hur kommer det sig att du valde swiss front och think skin platta? Jag tränar också ganska ofta men jag tvättar inte håret varje gång. Kanske ohygeniskt men så har ju tjejer gjort i alla tider..
Jag valde swiss front för att utifrån vad jag har sett så är det de som ger bäst resultat i fronten/ser bäst ut.

tedlin01

30 Oct 2014, 20:53

1 månad och 3 dagar senare. Idag anlände den nya hårersättningen. Det gick ju inte så bra med den förra om ni minns (läs tidigare inlägg). Det gjorde inte så mycket ändå för jag insåg att om jag placerade kanten i pannan så långt fram som jag vill så blev det ett glapp baktill där flinten stack ut utanför hårersättningen. Detta gjorde att jag inte kunde spara ut mitt eget naturliga hår för då skulle det bli en flint fläck där.

Idag anlände den nya hårersättningen som är 2.5cm längre, den borde täcka gott och väl alltså. Jag gick till frisören och sa att jag vill ha håret så jag kan ställa det upp. När jag gick därifrån så insåg jag att frisören även denna gång hade klippt håret för långt så jag vände tillbaka och sa till dem att klippa det ännu kortare och nöjd vart jag! .. till en början iaf, sen insåg jag att han hade klippt ena sidan betydligt kortare än den andra. Jävla idiotfrisör.. Man kan inte lita drop-in salonger i Stockholm, det är tydligt.

Nu ska jag bara spara ut mitt egna hår så att det blir en lite snyggare skarv sen tror jag att jag kan ha uppnått ett resultat som jag är riktigt jävla nöjd med. Vi får se..

Här är några bilder ifrån idag:

http://www.tedlindstrom.se/20141030_204221.jp

http://www.tedlindstrom.se/20141030_204227.jpg

http://www.tedlindstrom.se/20141030_204210.jpg

composer

31 Oct 2014, 02:46

Funderar på att efter några år nu testa en liknande frilla men med lite längre hår på sidorna.. så att de "fadear" mer till kort. Har senaste tiden faktiskt hör lite av en kort hästsvans. allt går =)

tedlin01

31 Oct 2014, 16:08

composer wrote: Funderar på att efter några år nu testa en liknande frilla men med lite längre hår på sidorna.. så att de "fadear" mer till kort. Har senaste tiden faktiskt hör lite av en kort hästsvans. allt går =)

Kul, ja tanken är att jag ska låt det växa ut på sidorna nu så att det blir en mjukare övergång också. Här är en bild tagen med starkt ljus så att alla kan se hur naturligt det ser ut:

Zooma gärna in med följande länk:

http://www.tedlindstrom.se/20141031_160301.jpg

Day-dreamer

02 Nov 2014, 13:18

Det ser jäkligt bra ut Tedlin01. Grattis till det fina resultatet. Det vore otroligt snällt och framförallt givande om du tog ett kort som det senaste kortet du har laddat upp(som man kan zooma in i) men på hårlinjen framifrån och la upp det här på forumet. Det finns ett kort på din hårlinje i ditt näst sista inlägg men det kortet är suddigt.

Tack på förhand!!!

tedlin01

02 Nov 2014, 15:54

Day-dreamer wrote: Det ser jäkligt bra ut Tedlin01. Grattis till det fina resultatet. Det vore otroligt snällt och framförallt givande om du tog ett kort som det senaste kortet du har laddat upp(som man kan zooma in i) men på hårlinjen framifrån och la upp det här på forumet. Det finns ett kort på din hårlinje i ditt näst sista inlägg men det kortet är suddigt.

Tack på förhand!!!

Absolut, här har du. De senaste två bilderna så kan det se ut som att det är lite "nätigt" i botten. Lixom att hårstråna har ett speciellt mönster.. Men det är inget som jag upplever utan blixt. Tycker det ser helt naturligt ut utan blixt.

Igår när jag var på en fest så sa jag att hade hårersättning till några personer men de trodde jag drev med dem och sa att "de ser man ju för fan att det är äkta". Sånt är alltid kul o höra :)'

http://tedlindstrom.se/20141102_154847.jpg

DiffusHairloss

03 Nov 2014, 02:33

Det ser typ 100 procent realistisk ut tror inte nån kommer kunna gissa att det är en hårersättning. Hur mycket köpte du denna hårersättningen för?

Frisören som du gick till märkte han att det är en hårersättning eller trodde han att det var ditt hår?

Day-dreamer

03 Nov 2014, 09:11

Tack för ett snabbt svar!

Ser helt otroligt bra ut tycker jag. Har du sminkat hårlinjen precis där HE:n slutar? Jag kan omöjligt se gränsen där din hud slutar och hårersättningens börjar. Hur länge kan du ha den innan du måste ta bort den och limma igen?

Skriv inlägg