16 år och tappar hår...

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Foreveralone

04 Jun 2015, 16:37

whyatt wrote: Har du några tendenser till förtunning @vertex? Med tanke på att du med din låga ålder uppvisar bildandet av en "ö" i fronten (dvs håravfallet drar upp i var sin vik och möts på mitten) så brukar denna utveckling rätt ofta följas av en vertex-förtunning.

Sjukt svårt att säga när jag har kort hår. Känns som att ljuset spelar in och hårlängden. Men känns dock som att det mest är vikarna som är attackerade. Men självklart håller jag koll.

Alltid haft en sjukt skum virvel, svårt att få den att lägga sig ner. Blir lite Stig Helmer över det hela.

Slänger även upp en bild från början på oktober då jag var snaggad (usel kvalitet):

B.Wayne

04 Jun 2015, 20:32

Varför slutade du med finasterid?
Finasterid 1,25mg, Minoxidil foam, keto

Foreveralone

04 Jun 2015, 21:26

B.Wayne wrote: Varför slutade du med finasterid?

Jag har aldrig tagit det.

B.Wayne

24 Jun 2015, 17:09

Foreveralone wrote: [quote=B.Wayne]Varför slutade du med finasterid?

Jag har aldrig tagit det.
Ok. Tyckte jag läst det och blev förvånad över varför du fortsatt tappa.

Foreveralone

24 Sep 2015, 22:39

Tjena! Tänkte att jag skulle göra en liten uppdatering lite snabbt.

Kampen fortsätter och har för 2 dagar sedan börjat med Spiro S5 cream.

Mitt program idag ser ut så här:

Minoxidil 1 gång per dag.

Ketokonazol 2-3ggr per vecka.

Saw Palmetto varje dag.

Spiro S5 cream.

Har som sagt inga större förväntningar på att återfå håret. Men hoppas på en liten inbromsning åtminstone.

Riktigt tufft psykiskt vissa dagar med håret. Speciellt då jag har andra bekymmer utöver det.

Kosten min har varit väldigt dålig av den anledningen.

Här kommer ett par dagsfärska bilder:

Bilderna är tagna inne på toan för att få lite bättre ljus.

B.Wayne

04 Oct 2015, 13:55

Varför ta saw palmetto om du inte vill ta fin? Om den nu ger någon effekt alls så kommer den funger på liknande sätt som fin bara att den inte är studerad på samma sätt=mer riskfyllt.

Foreveralone

04 Oct 2015, 19:07

B.Wayne wrote: Varför ta saw palmetto om du inte vill ta fin? Om den nu ger någon effekt alls så kommer den funger på liknande sätt som fin bara att den inte är studerad på samma sätt=mer riskfyllt.

Vet att det kanske låter konstigt för vissa.

Men ska nämna några anledningar. Självklart oroar jag mig för bieffekterna som kan uppkomma av finasteride. Men sen så är det tveksamt att ens vårdcentralen skulle skriva ut det till mig.

Då är det ju internet som återstår. Och priset för finasteride är inte direkt billigt.

Då jag är 20år så har jag som sagt inte någon vidare bra ekonomi.

Sen varför jag tar Saw Palmetto? Det hela började med att jag helt ovetandes käkade ett par burkar som innehöll just detta. Då jag inte märkte av några biverkningar så köpte jag istället burkar med enbart Saw Palmetto - de var ändå ganska billiga.

Sen är det säkert inte helt riskfritt det heller. Men jag anser risken för bieffekter vara mindre.

Sen om jag har rätt eller fel är en annan sak, det får tiden utvisa.

B.Wayne

05 Oct 2015, 21:56

Det gör dom nog om du tjatar lite du är inte 16 längre. Finasterid kostar ca 50kr månaden om du kör på 5mg och delar, det har alla råd med. Men du får göra som du vill, tråkigt att du ska må dåligt när det finns hjälp att få.

a`fishwish

20 Dec 2015, 09:16

Hej. Hur går det för dig?

Finns nu generisk 1mg finasteride som du kan få recept på. Kostar 600kr för ca 100 tabletter. Man kan alltså komma undan något billigare, om man vill knapra 1mg.

Är ju i samma ålder som dig och ätit finasteride 5 år i sommar (sjukt, minns fortfarande när jag skulle ta min första tablett och skrev om det här på forumet). Kan inte med säkerhet säga att jag upplevt någon biverkning, har sovit dåligt i perioder som ev. kan bero på finas men inte nödvändigtvis
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17

Foreveralone

20 Dec 2015, 20:06

Hej, det går bra höll jag nästan på att säga...nej men hårsituationen är väl som förut. Jag har inga förhoppningar om att återfå tappat hår. Programmet som jag kört på sedan september består av: Minoxidil 1gång per dag, Sprio s5 cream och Saw palmetto.

Jag har även beställt hem ingredienser för en oljemix som jag tänkte börja köra på https://www.youtube.com/watch?v=1v2PRuxoMp8

Finasteride är jag fortfarande inte sugen på, jag har jämt sånt jävla oflyt så skulle säkert dra på mig nån biverkning (skämt åsido) men känner fortfarande inte att jag vill köra på det.

Jag kommer att uppdatera med bilder strax efter nyår :)

a`fishwish

02 Jan 2016, 08:52

Hur går det med oljemixen? :)

Har ju också beställt hem oljorna och ska påbörja behandlingen så fort jag har dem.

Antar att du kör 1 gång i veckan just nu? Något särskilt som är värt att anmärka, som kan vara bra att tänka på?

Foreveralone

02 Jan 2016, 23:33

a`fishwish wrote: Hur går det med oljemixen? :)

Har ju också beställt hem oljorna och ska påbörja behandlingen så fort jag har dem.

Antar att du kör 1 gång i veckan just nu? Något särskilt som är värt att anmärka, som kan vara bra att tänka på?

Tjena!

Ja inte kört så där superlänge direkt bara ungefär 3 veckor snart.

Kör som sagt 1 gång i veckan. Blandade i allt i en genomskinlig ketchupflaska, så trycker ut den mängd jag vill ha i handen och smetar sedan in det i håret. Försöker få det igenom hårstråna så mycket som möjligt. Har sedan i oljemixen över natten och tvättar håret som vanligt med schampo dagen efter.

Håret känns som sagt lite mer lent och oljigt efteråt. Det jag kan säga än så länge är att håret känns något friskare och att det verkar ha växt snabbare.

a`fishwish

03 Jan 2016, 10:18

Foreveralone wrote: [quote=a`fishwish]Hur går det med oljemixen? :)

Tjena!

Ja inte kört så där superlänge direkt bara ungefär 3 veckor snart.

Kör som sagt 1 gång i veckan. Blandade i allt i en genomskinlig ketchupflaska, så trycker ut den mängd jag vill ha i handen och smetar sedan in det i håret. Försöker få det igenom hårstråna så mycket som möjligt. Har sedan i oljemixen över natten och tvättar håret som vanligt med schampo dagen efter.

Håret känns som sagt lite mer lent och oljigt efteråt. Det jag kan säga än så länge är att håret känns något friskare och att det verkar ha växt snabbare.
Tack för svar ! :)

Ketchupflaska, smart. Själv funderat på vilken typ av flaska som är lämplig. Ketchupflaskan har ju en smal mynning vilket är bekvämt

Ja, det dröjer väl några månader innan man ser något tydligt ev. resultat. Men jag har läst och googlat på alla de individuella oljorna i mixen och samtliga verkar ju vara väldigt fördelaktiga på ett eller annat sätt för håret. Så det verkar ju lovande...

Ska du öka doseringen till 2 ggr/vecka?

Foreveralone

03 Jan 2016, 17:21

För tillfället kommer jag nog bara köra 1 gång i veckan. Får se om jag kommer att köra på två gånger framöver.

Foreveralone

06 Jan 2016, 19:52

Hej! Tänkte dra en liten update kring min hårsituation. Kämpar som sagt fortfarande med håravfallet. Tänkte att jag skulle göra en uppdatering en gång per halvår/år framöver.

Har inte orkat klippa mig, men börjar bli dags snart känner jag.

Här kommer lite bilder iaf:

Framåtkammat

Kammat framåt åt sidan

Fronten

Vik

Sett från sidan

Framifrån

a`fishwish

07 Jan 2016, 10:12

Ser bra och friskt ut. Kanske att hårlinjen har blivit något sämre jämfört med 2011 men tjockleken ser ut att vara densamma.

Nu tjatar jag ganska mycket om oljorna förstår jag, men idag fick jag hem dem och har just blandat och applicerat i håret men jag kände mig helt värdelös. Hur ska man applicera på ett bra sätt? Hur gör du?

Foreveralone

07 Jan 2016, 18:06

a`fishwish wrote: Ser bra och friskt ut. Kanske att hårlinjen har blivit något sämre jämfört med 2011 men tjockleken ser ut att vara densamma.

Nu tjatar jag ganska mycket om oljorna förstår jag, men idag fick jag hem dem och har just blandat och applicerat i håret men jag kände mig helt värdelös. Hur ska man applicera på ett bra sätt? Hur gör du?

Ja förutom att vikarna tunnats ut så är håret i övrigt sig likt. Kan jag bara hålla håret så här i ca 5år så lär en HT kunna snygga till det rejält.

Angående oljan så börjar jag med att lägga en klick olja i händerna. Sedan börjar jag med att smeta in oljan i nackhåret. Tar sedan mer olja som jag har i på sidorna (vid öronen) då.

Efter det ytterligare olja som jag har i luggen, sedan arbetar jag mig uppåt mot hjässan. Behövs det mer olja nånstans så är det bara smeta in.

Sen försöker jag arbeta allt igenom håret, så gott det går.

a`fishwish

02 Jun 2016, 21:27

Hej hur går det?

Jag har använt oljemixen veckovis sedan januari och det har definitivt främjat mitt hår. Tappar avsevärt mindre och håret samt hårbotten är mycket friskare. Ser även ut som håret kring virveln växt något.

Foreveralone

04 Jun 2016, 18:41

a`fishwish wrote: Hej hur går det?

Jag har använt oljemixen veckovis sedan januari och det har definitivt främjat mitt hår. Tappar avsevärt mindre och håret samt hårbotten är mycket friskare. Ser även ut som håret kring virveln växt något.

Tjena! Bara använt oljemixen till och från sedan april. Trappat ned mitt program med och kör nu bara minoxidil EN gång per dag. Har inte tid eller ork att lägga ned en massa tid på håret. Kostar ju som sagt en del att hålla igång programmet. Siktar på att göra en HT framöver. Men det får vi ta ner det blir aktuellt.

Vid intresse kan jag såklart slänga upp bilder. Men annars återkommer jag med det tills efter sommaren :)

Foreveralone

11 Sep 2016, 02:08

Tänkte göra en liten uppdatering då det var ett tag sedan.

Innan klippning (augusti)

Direkt efter klippning (augusti)

Idag (september)

Skriv inlägg