16 år och tappar hår...

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
adam123

13 Aug 2012, 20:39

Vad jag tycker du ska göra är att tunna håret på sidorna och sätta upp det i en tofs, tror det kan se riktigt awesome ut då :D

Foreveralone

13 Aug 2012, 20:42

Hade faktiskt tofs en gång i tiden, så vem vet ;)

a`fishwish

13 Aug 2012, 20:58

Tycker det ser mycket bra ut. Har du några funderingar på att lägga till finasterid?
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17

Foreveralone

13 Aug 2012, 21:14

a`fishwish wrote: Tycker det ser mycket bra ut. Har du några funderingar på att lägga till finasterid?

Inte som det ser ut i dagsläget, vill inte mixtra med hormonerna i allt för ung ålder. Även om det säkert skulle stoppa håravfallet bäst. Men har jag ingen lust att bli impotent eller liknande.

PMI

13 Aug 2012, 22:37

Hej Foreveralone. Jag kör med Dualgen 15% no pg som jag är väldigt nöjd med. Jag applicerar det en gång innan läggdags i samband med dermaroller. Bra schampo i mitt tycke: keto, revita, Herbal Chumket, Swami Ramdev Divya Kesh Kanti Herbal. Ditt hår ser väldigt bra ut ;) Lycka till!
Each day: Dualgen - 15, Scalproller,(Revita,Regenepure,Nizoral,Scalpure Schampo), MSM, Beta sitosterol, Saw Palmetto, L-lysine, Omega3, Brewsters yeast, Hair vitamins, Vitamin C & E, AHK-cu kräm 5%, Folexen (S-equol), Mason Pearson Boar bristle & nylon, S5 cream, RU58841 5% KB solution, RU58841-myristate 5% cream

Blowfish lazer 3ggr*7min/vecka

Foreveralone

13 Aug 2012, 22:57

PMI wrote: Hej Foreveralone. Jag kör med Dualgen 15% no pg som jag är väldigt nöjd med. Jag applicerar det en gång innan läggdags i samband med dermaroller. Bra schampo i mitt tycke: keto, revita, Herbal Chumket, Swami Ramdev Divya Kesh Kanti Herbal. Ditt hår ser väldigt bra ut ;) Lycka till!

Hade man lite mer mod så skulle jag också testa mig på det.

Keto kör jag 1 gång i veckan, funderat på att testa revita. Ska kolla upp de du sa lite mer.

Som det ser ut nu så kör jag: faith in nature först, sen D:fi volym schampo efter.

Cydonia

13 Aug 2012, 23:26

Ser ut som du fått en viss återväxt vid vikarna. Kul!

Om du är skeptisk till biverkningar och dylikt med finasterid skulle du kunna testa att dosera under 1mg/d under ett par månader och sedan utvärdera. Det ska vara i stort sett riskfritt eller ytterst små biverkningar vid de doserna.

All lycka!
Minoxidil 2ml/ED

Keto shampoo vid behov

Sedan 2012-07-24

Foreveralone

13 Aug 2012, 23:50

Cydonia wrote: Ser ut som du fått en viss återväxt vid vikarna. Kul!

Om du är skeptisk till biverkningar och dylikt med finasterid skulle du kunna testa att dosera under 1mg/d under ett par månader och sedan utvärdera. Det ska vara i stort sett riskfritt eller ytterst små biverkningar vid de doserna.

All lycka!

Det skulle kunna gå, tänkte börja med saw palmetto i början. Så jag får fundera lite.

Däremot tror jag det kan bli svårt att få det utskrivet. Fyller inte 18 för ens nästa år, och läkarna på vårdcentralen/ och privatläkare verkar inte vara direkt insatta i håravfall.

De vet knappt vad man pratar om känns det som.

Tack så mycket :)

PMI

13 Aug 2012, 23:51

Jag använder alla mina schampon varje dag haha. Har fått för mig att det ger bästa effekt så. För en vecka sen började jag använda AHK copper peptide 5% kräm på mina vikar. Denna använder jag varje dag efter jobbet eftersom man blir lite blå där man applicerar. Man vill ju inte se ut som en smurf på jobbet ;p Väntar på resten av mina produkter som jag har beställt. RU58841 5% solution (kommer appliceras uppe på hjässan), RU58841-myristate 5% cream(kommer användas på hårfästet), folexen s-equol tabletter(sägs att det binder DHT utan att ändra hormonbalnsen i kroppen). RU58841 ska fungera lika bra som finasterid utan några bieffekter. Vet inte om dett stämmer men det får tiden avgöra :)
Each day: Dualgen - 15, Scalproller,(Revita,Regenepure,Nizoral,Scalpure Schampo), MSM, Beta sitosterol, Saw Palmetto, L-lysine, Omega3, Brewsters yeast, Hair vitamins, Vitamin C & E, AHK-cu kräm 5%, Folexen (S-equol), Mason Pearson Boar bristle & nylon, S5 cream, RU58841 5% KB solution, RU58841-myristate 5% cream

B.Wayne

13 Aug 2012, 23:58

Saw palmetto har ju ingen bevisad effekt på håret, sen kan du få biverkningar med det också. Jag tycker du ska köra på finas eller inget.
Finasterid 1,25mg, Minoxidil foam, keto

Foreveralone

14 Aug 2012, 00:03

PMI wrote: Jag använder alla mina schampon varje dag haha. Har fått för mig att det ger bästa effekt så. För en vecka sen började jag använda AHK copper peptide 5% kräm på mina vikar. Denna använder jag varje dag efter jobbet eftersom man blir lite blå där man applicerar. Man vill ju inte se ut som en smurf på jobbet ;p

Oj det lät mycket. Själv försöker jag tvätta håret varannan dag, max tvättar jag det 2dagar i rad. Mitt hår blir väldigt lätt flottigt, ser inte bra ut. Helst av allt vill man ju tvätta det varje dag, men går ju inte för då skulle det väl se ut som ett smörpaket. Sen så blir det så slitet.

AHK copper peptide 5% lät intressant, hur mycket betalde du för det?

PMI

14 Aug 2012, 00:04

Wayne låt honom bestämma vad han vill köra med! Jag säger inte att alla får biverkningar men i mitt fall blev det en gynekomasti operation :(

PMI

14 Aug 2012, 00:09

Haha ja det är väldigt mycket, vet inte hur länge jag kommer kunna hålla på med denna regimen. Jag betalade 1500kr för 4oz (ca 120ml). Har räknat med att kunna använda det minst 6 månader eftersom jag bara använder lite varje dag på hårfärstet.

Foreveralone

14 Aug 2012, 00:20

PMI wrote: Haha ja det är väldigt mycket, vet inte hur länge jag kommer kunna hålla på med den regimen. Jag betalade 1500kr för 4oz (ca 120ml). Har räknat med att kunna använda det minst 6 månader eftersom jag bara använder lite varje dag på hårfärstet.

Haha det lät som en hel del, blir väl kanske nått att börja med till nyår då.

Verkar onekligen intressant. Upplever du att det sliter något på håret förresten?

Vet att håret blir lite torrt av minoxidil, så kanske är lika med detta.

B.Wayne wrote: Saw palmetto har ju ingen bevisad effekt på håret, sen kan du få biverkningar med det också. Jag tycker du ska köra på finas eller inget.

Det är möjligt men känns som ett mer riskfritt kort, har ätit provillus som bla innehåller saw palmetto. Upplevde inga bieffekter, dock väldigt dyrt i längden.

Tror heller ingen seriös läkare skriver ut finasteride till en 17åring.

Men vem vet hakar säkert på det tåget i framtiden.

PMI

14 Aug 2012, 01:00

Hej igen, känner inte att mitt hår blir slitet av AHK-CU. Men jag har bara använt det lite mer än en vecka. Kommer med update ;) Jag använde mig av Minoxil med PG innan men var allergisk mot PG. Det slutade med öppna sår i hårfästet. Tyckte även den med PG gjorde mitt hår torrare. Numera kör jag utan PG och använder scalproller innan minoxidil applicering för bättre penetrering ;)

Foreveralone

14 Aug 2012, 02:01

PMI wrote: Hej igen, känner inte att mitt hår blir slitet av AHK-CU. Men jag har bara använt det lite mer än en vecka. Kommer med update ;) Jag använde mig av Minoxil med PG innan men var allergisk mot PG. Det slutade med öppna sår i hårfästet. Tyckte även den med PG gjorde mitt hår torrare. Numera kör jag utan PG och använder scalproller innan minoxidil applicering för bättre penetrering ;)

Ska nog testa på det när jag får råd, har ju som sagt annat som ska inhandlas med.

Inte upplevt nån irritation av minoxen än så länge. Det enda jag oroar mig för är väl att få mörka ringar under ögonen, eller liknande. Är väl lite av en hypokondriker ^^

En scalproller tänkte jag införskaffa inom de närmaste månaderna.

Blir kul att se vad du får för resultat iaf, så du får se till att uppdatera ordentligt ;)

PMI

14 Aug 2012, 14:07

Foreveralone wrote: [quote=PMI]Hej igen, känner inte att mitt hår blir slitet av AHK-CU. Men jag har bara använt det lite mer än en vecka. Kommer med update ;) Jag använde mig av Minoxil med PG innan men var allergisk mot PG. Det slutade med öppna sår i hårfästet. Tyckte även den med PG gjorde mitt hår torrare. Numera kör jag utan PG och använder scalproller innan minoxidil applicering för bättre penetrering ;)

Ska nog testa på det när jag får råd, har ju som sagt annat som ska inhandlas med.

Inte upplevt nån irritation av minoxen än så länge. Det enda jag oroar mig för är väl att få mörka ringar under ögonen, eller liknande. Är väl lite av en hypokondriker ^^

En scalproller tänkte jag införskaffa inom de närmaste månaderna.

Blir kul att se vad du får för resultat iaf, så du får se till att uppdatera ordentligt ;)
Hej, tänkt inte så mycket på det. Det händer inte så många. Lycka till med din behandling :)

Foreveralone

15 Aug 2012, 11:48

Som sagt kommer att börja med följande inom snar framtid:

° Saw Palmetto

°Dermaroller

°Laserkam (billig sak) - inbillar mig att den gör någon nytta.

°Panto 3

°Diverse oljor och serum.

°Revita eller liknande.

Som sagt upplever en massiv shedd just nu och är väldigt orolig.

Skulle uppskatta om någon som varit i liknande situation, kunde svara på hur länge det höll i sig.

Mer bilder kommer antagligen i december.

MVH

PMI

17 Aug 2012, 10:44

Hej, det kan hålla i sig några månader. Bli inte orolig, de svaga hårstråna sheddas och nytt friskt hår kommer växa ut. ;)

Newstyle

17 Aug 2012, 11:48

Jag har sheddat extremt mycket i ca 4 veckor nu. Det har börjat lugna ner sig lite, eller så är det så att jag har vant mig men hår tappar jag fortfarande som aldrig förr.

Vad som fick mig att lugna mig var att ta reda på hur en hårsäck fungerar. Shedd betyder inte att de hårstrån som du tappar aldrig kommer tillbaka, om detta är fallet så måste hårsäcken dö. Utan de släpper håret, chillar ett tag och sen kommer ett nytt förhoppningsvis grövre hår. Detta gäller all shedd. Ska du bli tunnhårig så är det hårstråna som tunnas ut efter varje shedd och till slut så dör hårsäcken (miniatyrisering), men det här är en (relativt) lång process.
Finasterid 0.5 mg/dag

Minoxidil 2 ggr/dag

Dermaroller 1 ggr/dag (innan minox applicering)

Keto shampo 3 ggr/vecka

Scalpture 1 ggr/vecka

ProDerma Light 1 ggr/dag

Skriv inlägg