den eviga kamp1

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
thenolf

23 Sep 2016, 18:57

Tjenare alla som going bald!

Tänkte dela med mig lite om min bakgrund, min kamp mot håravfallet och mina planer för en schysst frippa!

Mitt utseende har spelat en stor roll i mitt liv så länge jag kan minnas. Jag har alltid varit välvårdad och sett bra ut. När jag som 18-19 åring började tappa hår kring mina vikar sände detta ut skräcksignaler och jag blev livrädd och deprimerad(trodde bokstavligen talat att allt hår skulle falla bort inom loppet av någon vecka). Nu i efterhand vet jag att detta beror på att jag under tiden som jag upptäckte mitt håravfall var utsatt för stor stress som gjorde att jag tappade mycket mer hår vad som är normalt. Jag fick snabbt tag i en läkare som skrev ut propecia åt mig och började genast knapra detta mytomspunna läkemedel. Jag drömde mig under denna tid bort i tankarna att mina vikar skulle snart växa igen. Resultatet uteblev, jag slutade tappa hår men fick ingen återväxt.

Sedan dess så har det hänt ganska mycket i mitt liv, och jag har käkat propecia av och till men har de senaste månaderna varit utan. Nu är jag 27år gammal och mitt hår har börjat tunnats ut ganska mycket men jag är fortfarande en norwood 2.

Från denna dag gör jag ganska mycket mot mitt håravfall och mitt välmående som jag inte gjort tidigare. Jag tränar regelbundet, äter bra och har fasta rutiner. Från och med idag har jag även hoppat på minox och propecia för att i början på nästa år kunna genomföra en HT. Kommer därmed fortsätta min medicinering på obestämd tid.

Ett annat läkemedel som jag har intagit de senaste 2 månaderna är Genotropin (svenska pfizer). Detta gör jag inte främst för mitt håravfall men det ska bli intressant att se om det har någon effekt på detta med(forskningen är väldigt begränsad inom detta område). Men vet ni mer om detta var vänlig skriv en rad nedan :)

Allt gott /thenolf

Skriv inlägg