Vägrar raka Håret dör hellre

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Idiotinc

24 Dec 2016, 22:59

Låter kanske konstigt men ja är 24 år hade ändå ok hår 2 år sen men mitt håravfall börja när ja var 17. Hade keps på mig för ja skämdes på jobbet kepsen sat åt och tryckte på pannan och ja tappa massa hår men ville inte jobba utan keps så ja forsatte :(. Nu är d skit tunnt och ja skulle behöva raka av d igentligen men ja vägrar ja kan inte. Fått självmordstankar då ja var riktiggt depremerad innan o osäker på mitt utseende. Nu kom ja på att ja kanske får skaffa tupe. Är löjligt men handlar det om liv eller död så va ska ja göra. Va tycker ni tupe tills ja tappar allt o gör transplantation. ja känner så mycket skam o en tupe skulle göra mig bättre.

Tunnare

24 Dec 2016, 23:30

Är ungefär i samma situation som dig. Jag börjar se riktigt jävlig ut i håret, sjukt tunt och det står åt alla håll. Har ett mentalt motstånd mot att raka mig och jag vet att det kommer se dåligt ut. Ser ingen utväg... mår extremt dåligt psykiskt och kan inte sköta jobbet och klara inte av sociala situationer. Självförtroendet är på NOLL

Idiotinc

25 Dec 2016, 00:39

Blir väl testa toppic ett tag senn en tupe och hårtrans tänker ja vill inte ge upp.Har gett upp på mitt riktga hår är dött så nu satsar ja på fusk hår

joff

25 Dec 2016, 08:33

Ibland kan det kännas väldigt befriande att raka av håret så jag tycker man borde prova och se hur det känns under ett par veckor. Vet att det är lättare sagt än gjort men om man till slut trivs i den looken så är det mycket bättre än massa pulver eller HE. HT kan du ju fundera över ändå för framtiden isåfall.

Skriv inlägg