Kort hår i fronten - hår som kommer lossna?

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Erik-W

25 Dec 2016, 12:14

Jag har haft märkbart håravfall sedan jag var 23 och idag är jag 29. Det är vikarna och frontpartiet som tagit den största smällen. Det senaste har jag lagt märke till att håret i luggen är betydligt kortare än uppe på hjässan. Är kortare hår ett tecken på att de är påväg att försvinna för gott? TACKSAM FÖR SVAR!!!!

Harry.k

25 Dec 2016, 17:44

Låter som tecken på försvagade hårsäckar. Kolla på grovleken också. Är stråna tunnare?

Erik-W

26 Dec 2016, 19:53

Kollade mer noggrant idag och såg att jag har kortare hårstrån "under" de längre hårstråna även på hjässan! Det är som att hårbotten täcks av hårstrån på 2-3 cm och att det växer hår på 7-8 cm runt omkring. Jag har aldrig lagt märke till att det har varit så tidigare. Jag tror att mitt hår alltid har varit lika långt och inte i olika längd som det är nu. Är det typiskt för håravfall att viss sig genom att man för blandat kort och långt hår?

Eller kan det vara ett resultat av Rogaine som jag har hållt på med i 4 månader nu? Nya hårstrån över hela skalpen? Känns mer som försvagade hårstrån dock... Kan Rogaine ge hårstrån på 3-4 cm på bara 4 månader?

hejhej123

28 Dec 2016, 17:01

Tror definitivt det kan va Rogaine..

Jag körde det på kvällen som hamnade på min kudde och som sedan hamnade i mitt ansikte och märkte att jag hade fullt med vita tunna hårstrån i mitt skägg (som annars är helt mörkt) så antar att det är riktigt tunna fjun från Minoxidil..

Erik-W

28 Dec 2016, 19:03

Fast mina hårstrån är lika mörka och typ lika grova som övriga håret. Endast hälften så långt :/

hejhej123

28 Dec 2016, 21:02

Erik.W wrote: Fast mina hårstrån är lika mörka och typ lika grova som övriga håret. Endast hälften så långt :/

Kan ju bero på att för dig sitter det i håret och inte skägget. Menade bara att för mig kom det skäggtillväxt väldigt tidigt hållt på med detta i knappt 3 veckor så det verkar ju ge resultat ganska snabbt, även om det är tunna skäggstrån.

Inte sett något direkt i håret dock, snarare att det blivit tunnare, vilket jag förstått ska vara vanligt till en början, och sedan ska det växa ut tjockare hårstrån. Har ganska långt hår i dagsläget.. :)

edit: Gå till en dermatolog? Så får du ju ett definitivt svar åtminstone :)

Skriv inlägg