Nu har ja tröttnat på att vänta... håret faller av :|

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
macke

24 Jan 2017, 16:11

Tjena alla hårfagra där ute! ;)

Är ny här på forumet, men tyvärr inte ny inom håravfallet.. Tänkte snacka av mig lite, kanske är det någon mer som sitter i samma båt osv..

Jag är 26 år och började märka av håravfallet vid 21-22 års ålder, under den tiden har jag försökt bekämpa det med diverse kosttillskott och schampon, om det har hjälpt vet jag ej,

provade även "Provexin" i cirkus 3 månader utan ett enda nytt hårstrå som ploppade upp, samt samma mängd håravfall under den tiden, har fem oöppnade förpackningar om någon vill ha sörjan xD

Nu börjar det tunnas ut mitt på huvudet och hårfästet drar sig mer och mer, om jag inte gör något snarast så kommer dendär berömda månen även fram väldigt snart..

Jag passar verkligen inte i rakat, tyvärr... Är en aning avis på er som gör det.

Hade VERKLIGEN förhoppningar om den där mirakel produkten som italienska dr Brotzu trollat fram, som skulle komma på marknaden 2016, sedan 2017 men nu tydligen "2018"....

Verkade som att det var något som faktiskt funkar, men det kanske bara var min uppfattning?

Hur som helst, eftersom detta inte blev av och ja måste göra något så bestämde jag mig efter mycket läsande och tänkande att prova Propecia 1 mg.. ( men vågar inte 1 mg, så det får bli 0,25mg om dagen )

Fick hem paketet idag och svalde första 0,25'an för 10 minuter sedan.

Vill lilleman inte mer stå, eller något annat jobbigt så kliver jag av direkt, det är lite rysk roulette känns det som, många som har fått bra resultat samt många som fått sina liv mer eller mindre förstörda..

Tror dock inte att man ska tänka på det för mycket, utan leva som vanligt och se vad som händer, börjar man känna efter och intala sig massa saker så kan nog hjärnkontoret få lite kortslutning och ta över allt verkar det som..

Nåväl, får se vad detta leder till och HOPPASHOPPAS på något nytt utan allvarliga bieffekter väldigt snart..

Ha det bra alla och håll i luggen! // Mack

hejhej123

24 Jan 2017, 22:39

Välkommen!

Hur långt har ditt håravfall kommit? Alltså hur ser ditt hår ut idag?

Jag är också 26, märkte en dag helt plötsligt att jag hade en liten vik på ena sidan samt lite tunnare hår vid hjässan. Har väldigt lite håravfall i min släkt så aldrig tänkt att det skulle drabba mig.. Så för 2 månader sedan började jag läsa på allt jag kunde om håravfall.

Började med Finasterid Accord (mycket billigare än Propecia, cirka halva priset) märkte direkt av att jag hade svårt att få erektion och fick panik och slutade. Började istället med Minoxidil. Dock fortsatte min besatthet och ångest, hela mitt liv kretsade kring mitt håravfall... Så jag läste alla studier jag kunde om Finasterid, då blev jag övertygad om att risken att drabbas av bieffekter är VÄLDIGT låg. Erektionsproblem brukar bestå av PLACEBO. Det sitter i ditt huvud.

Så jag gav mig på Finasterid en gång till, dock reducerade jag min dos till 0.33mg/dag och nu har det gått en månad och jag känner absolut inga bieffekter alls. Snarare ökad libido och större sexlust. Detta tror jag dock beror på att jag inte oroar mig lika mycket över mitt håravfall.

Så mitt råd till dig: läs på allt du kan om Finasterid, inte från andra användare, där kan du hitta dåliga upplevelser på alla mediciner. Läs studier. Övertyga dig själv om att risken är minimal, då kommer du förmodligen inte drabbas av placebo att lilleman får svårt att resa sig.

Sen börja med Minoxidil också, som hjälp på traven. I alla fall till en början! Sen brukar de flesta få en sheddingphase av både minox och finasterid, dvs att du tappar mer hår till en början. Detta beror på att det växer större, starkare och mer friskare (eller något sånt här) hårstrån under, och då klyvs det existerande hårstrået. Så efter 3-6 månader så växs det till liv och du har helt plötsligt mer hår. Som sagt, detta tar tid. Men det är värt väntan! Kan ge resultat upp till 2 år i form av nytt hår har jag hört.

Tunnare

24 Jan 2017, 23:21

Sitter i samma sits som dig. 27 år och har börjat tunnats ur REJÄLT uppe på hjässan det senaste året. Väntar nu på finasterid och ska köra på 0,5mg/dag. Tror det ska va lugnt...

macke

25 Jan 2017, 16:58

hejhej123 wrote: Välkommen!

Hur långt har ditt håravfall kommit? Alltså hur ser ditt hår ut idag?

Jag är också 26, märkte en dag helt plötsligt att jag hade en liten vik på ena sidan samt lite tunnare hår vid hjässan. Har väldigt lite håravfall i min släkt så aldrig tänkt att det skulle drabba mig.. Så för 2 månader sedan började jag läsa på allt jag kunde om håravfall.

Började med Finasterid Accord (mycket billigare än Propecia, cirka halva priset) märkte direkt av att jag hade svårt att få erektion och fick panik och slutade. Började istället med Minoxidil. Dock fortsatte min besatthet och ångest, hela mitt liv kretsade kring mitt håravfall... Så jag läste alla studier jag kunde om Finasterid, då blev jag övertygad om att risken att drabbas av bieffekter är VÄLDIGT låg. Erektionsproblem brukar bestå av PLACEBO. Det sitter i ditt huvud.

Så jag gav mig på Finasterid en gång till, dock reducerade jag min dos till 0.33mg/dag och nu har det gått en månad och jag känner absolut inga bieffekter alls. Snarare ökad libido och större sexlust. Detta tror jag dock beror på att jag inte oroar mig lika mycket över mitt håravfall.

Så mitt råd till dig: läs på allt du kan om Finasterid, inte från andra användare, där kan du hitta dåliga upplevelser på alla mediciner. Läs studier. Övertyga dig själv om att risken är minimal, då kommer du förmodligen inte drabbas av placebo att lilleman får svårt att resa sig.

Sen börja med Minoxidil också, som hjälp på traven. I alla fall till en början! Sen brukar de flesta få en sheddingphase av både minox och finasterid, dvs att du tappar mer hår till en början. Detta beror på att det växer större, starkare och mer friskare (eller något sånt här) hårstrån under, och då klyvs det existerande hårstrået. Så efter 3-6 månader så växs det till liv och du har helt plötsligt mer hår. Som sagt, detta tar tid. Men det är värt väntan! Kan ge resultat upp till 2 år i form av nytt hår har jag hört.

Tackar! =)

Alltså det är väl såpas att man kan se igenom håret (tycker jag) om jag står i ett starkt ljus, från fronten till hjässan, man kanske ser det betydligt värre än andra gör?

Men jag VET att med all säkerhet kommer det trilla av och flinten kommer fram, om ja inte lyckas stoppa det. Varken morfar eller farfar har något kvar där uppe...

Jasså, kanske skulle prova Finasterid Accord efter detta då, om allt går som tänkt.

Borde inte göra något att hoppa från Propecia till accord eller?

Har också läst om placeboeffekten, bara att försöka låta bli att tänka på vad för rävgift man stoppar i sig, leva precis som vanligt så är det nog grönt, säger kroppen ifrån så gör den det helt enkelt.

Men att jag kör 0,25mg/dag är det för klen dos tror du? har läst att även 0,25 ska funka riktigt bra för vissa? andra kör 1mg och verkar funka lika bra liksom..

Minox ja.. har en tremånaders förpackning hemma, provade en gång och upplevde att håret blev vansinnigt fett och man såg hårbotten mycket tydligare med det på skallen, sen är jag rent av LIVRÄDD för en aggressiv shedding, det skulle innebära att allt blir ÄNNU tunnare ju?

macke

25 Jan 2017, 17:03

Tunnare wrote: Sitter i samma sits som dig. 27 år och har börjat tunnats ur REJÄLT uppe på hjässan det senaste året. Väntar nu på finasterid och ska köra på 0,5mg/dag. Tror det ska va lugnt...

Okej! Ja alltså det senaste året har varit ett helvete med mitt håravfall, det kom smygandes i några år och ja tänkte inte jättemycket på det, håret såg fortfarande rätt bra ut liksom. Sen det senaste året har det bara gått utför, därav finansteriden nu då..

Men "vikarna" har inte fått jättemycket stryk, de är liksom hela överdelen av huvudet som börjar tunnas ut.

Varför 0,5mg/dag? Är det effektivare men samtidigt lika "safe" som 0,25 tror du?

hejhej123

25 Jan 2017, 19:57

Haha, du lider av exakt samma håravfall som mig. Jag har inte direkt några markanta vikar, mitt hår har bara rent allmänt tunnats ut rejält. Hatar verkligen när jag står i spegeln under ljus och man kan se in en bit i håret liksom... Och ja, det är mycket värre nu när jag börjat med minox+finasterid. Varje gång jag fixar håret så får jag med massa hårstrån...

Så just nu har jag längre hår än någonsin och kör lite lätt backslick, det passar mig bra (ser vårdat ut ingen lodis frisyr som vissa som döljer sin tunnhårighet har) samtidigt som det inte syns några spår av att jag börjar bli tunnhårig. Förhoppningsvis kan jag inom ett halvår börja köra kort frisyr igen.

Aggressiv shedding är ett bra tecken, det tyder på att ditt hår svarar bra på behandlingen. Så ja, ditt hår kommer se sämre ut i 4-5 månader för att sedan bara bli fylligare och fylligare. Du kan ju köra minox enbart på kvällen, en gång per dag och duscha på morgonen om du tycker det gör håret fett.

Jag har läst att 0.25 mg per dag är till 80-90% lika bra som 1 mg så jag tror inte det är en för klen dos. För vissa kanske beroende på hur mycket DHT de faktiskt har. Jag har inte mycket hår på rygg, bröst och övriga kroppen så jag TROR att jag inte har lika mycket DHT och därav tror jag 0.33 mg räcker för mig. (De flesta som är flint har ju väldigt mycket kroppsbehåring, vilket har med DHT o göra till stor del - äta finasterid = mindre kroppsbehåring t.ex är en vanlig "bieffekt)

Testa dig fram är det bästa. Kör 0.25 mg per dag i ett halvår, får du inte nog med resultat kan du ju öka till 0.5 mg per dag.

edit: Gör slingor/färga ditt hår, du kan ju köra på ungefär samma färg som du redan har. Det gör hårstråna tjockare och du ser ut att ha ett betydligt tjockare hår! Kan du köra så tills du fått ett (förhoppningsvis) resultat av behandlingen!

Här är mitt hår med slingor, såg MYCKET sämre ut innan. Har tyvärr inga bilder på det så du får lita på mig haha.

http://bildr.no/view/L0NTQml3 - framifrån

http://bildr.no/view/elJ2cnlO - ovanifrån

Skriv inlägg