Mitt håravfall! Tips mottages!!!

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Repsbg

23 Jan 2017, 15:31

Hejsan! Jag har rappat hår på hjässan i drygt 7-8 år nu och börjar bli trött på att dölja det med dermmatch! Tanken om att göra en FUE operation ligger väldigt nära nu! Har varit i kontakt med nhc i Lund och dr. Saifi i Polen. Enligt nhc så behöver jag ungefär 1000 grafts och enligt dr saifi så skulle jag behöva 1800... Jag får betala ungefär lika mycket för 1000 grafts som 1800 i Polen! Enligt mig är det en rätt stor skillnad på antalet grafts då jag skickat in exakt samma bilder? Ska försöka ladda upp mina bilder här nu, tack så länge !

http://imgur.com/a/9Mj03

Här kommer bilder, sista är med dermmatch !

jose

23 Jan 2017, 15:52

tja=) hade du tänkt täcka upp både hjässan och vikarna med din framtida fue om man får fråga? Av att döma av bilderna så är min spontana känsla att 1000 eller 1800 graft är alldeles för lite för att täcka upp.
Finasterid 0.6tablett varje dag. Msm två gånger om dan (en ml vardera gång) Silicea 15ml, en gång om dan, ketokonazol shampo en gång i veckan. panto-3 två gånger om dan omega3, två tabletter om dan

Repsbg

23 Jan 2017, 16:21

Tjenare! Vikarna bryr jag mig faktiskt inte om, har mer eller mindre levt med vikarna i hela mitt liv så det är hjässan jag skulle vilja få tillbaka håret på! Har skickat till några kliniker till så får se vad dom har för bedömning på samma bilder!

hejhej123

23 Jan 2017, 19:13

Gör en FUE och börja med Finasterid.

Börjar du inte med Finasterid så kommer du i slutändan tappa allt håret i vilket fall. Du måste behandla anledning till varför du tappar hår vilket ligger i ditt testosteron som man (DHT).

Skulle säga: Börja med minoxidil + finasterid samt gör en FUE-operation för att behandla de kala ytorna. Dock läs på om Finasterid innan du börjar, skapa din egen uppfattning. Det gjorde jag och valde att börja, vissa väljer att avstå men då kommer du med största sannolikhet vara kal på huvudet med en liten tuss från HTn och det kommer se väldigt dumt ut.

vvvvvv

31 Jan 2017, 13:42

Skulle verkligen inte tipsa om att äta massa finas resten av livet för håret.. Tänk på att de flesta ger upp både minox och finas inom ett par år och ofta ger finas en förskönad bild skulle jag säga. Många som råkat väldigt illa ut, även om du inte får bieffekter nu så är det ganska vanligt att man får det senare.

Vill även påstå att det vore väldigt dumt att påbörja något sånt när avfallet också kommit såpass långt

Skriv inlägg