Min väg mot flaggstångsknopp!

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
Smilfinken

10 Feb 2017, 20:51

Hej jag är ny här!

Uppmärksammade första tecknen på håravfall för ca 5 år sedan i form av att luggen blev tunnare. Det har gått rätt långsamt för mig tills för ca 6

månader sen när det verkligen tog fart. Jag kunde leva med att flikarna krypit uppåt men nu har luggen börjat tunnas ut till den nivån att jag alltid har den framårkammad. Även toppen börjat tunnas ut och det har tärt på mig psykiskt nåt oerhört senaste halvåret.

Mitt problem är att jag känner att jag trampar lite vatten när det kommer till kampen mot håravfallet. Jag lider av eksem i hårbotten vilken gör det svårt att använda rogain. Propeci fick min snorre att bli som en full skogssnigel efter bara några dagar. "Bara i huvudet"? Förmodligen men vad spelar det för roll när resultatet är det samma...

På toppen av allt skickade dhl tillbaka min beställning av Saw palmetto för att det tydligen är olagligt att ta in i Sverige??? Har jag missat det totalt?

Jag har iaf skaffat en laserhjälm jag tänkte testa men annars känns det rätt tungt just nu.

Jag har fortfarande mkt hår och känner mig lite stressad över att det är nu eller aldrig. Är en tidsfråga bara tills jag inte kan dölja det längre. Ska tilläggas att jag är runt 30 så ska inte klaga för mkt :).
Iregrow laserhjälm 3 ggr/vecka sedan 2017-01-20

Biotin

Multivitaminer

Fredflinta

10 Feb 2017, 22:08

Tjena! Välkommen till brädan.

Angående Saw Palmetto så köper jag mina här http://www.hollandandbarrett.com/shop/product/holland-barrett-saw-palmetto-standardised-extract-capsules-320mg-60000291

Aldrig haft några problem att få hem det. Priset är inte jätte billigt, men ville ha några med standardiserat 320 mg per kapsel

För övrigt kör jag laser 2-3 ggr vecka, äter biotin, mix oil 1 gång i veckan (se https://www.youtube.com/watch?v=1v2PRuxoMp8 ) , Dermaroller 1 gång i veckan samt att jag ganska nyligen börja med Regaine.

Kan inte riktigt svars på hur mycket var och en gör för mitt hår, men tillsammans så har det haft en positiv effekt på mitt hår.

Smilfinken

10 Feb 2017, 23:30

Tack! =)

Ska testa beställa därifrån då så får vi se. Kör du laser på klinik eller hemma? Har faktiskt

tänkt att införskaffa en dermaroller och testa hur min hårbotten reagerar på det.

Biotin

Multivitaminer

Fredflinta

12 Feb 2017, 14:30

Köpte en laserhjälm av gestur här på forumet ( vet dock inte om han tillverkar hjälmar längre), så jag går inte till någon klinik

whyatt

13 Feb 2017, 22:20

Att gå på hårlaserklinik blir sällan en ekonomiskt fördelaktig historia i jämförelse med att köpa en högpresterande enhet och köra hemma själv...utan på klinik betalar man för att bli "omhändertagen" (och enrolla i klinikens hårprogram) vilket helt förståeligt inte passar alla plånböcker.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

hejhej123

14 Feb 2017, 03:06

Hej!

Bara så du vet så kan eksem i hårbotten leda till håravfall. Jag hade försökt behandla det.

Gå till apoteket eller en dermatolog och få behandling mot ditt problem.

Hört att Tea tree oil schampoo ska vara bra mot eksem.

OM du vågar testa Propecia (finasterid) igen så är en väg att gå att testa en låg dos, t.ex 1/4 eller 1/3 piller varje dag (0.25 eller 0.33 mg) så kör jag. Märker absolut inga bieffekter. Jag körde 1mg innan och gav upp då jag fick problem med att bibehålla min erektion. Rätt övertygad att det var mest psykiskt men problemet försvann iaf med lägre dos.

Tror att det är de enda sättet du faktiskt kan "vinna" din kamp mot håravfall.

Smilfinken

14 Feb 2017, 15:17

Tack för alla svar! Jag överväger att testa propecia igen. Vill ge lite mer naturliga behandlingsformer en chans för ser propecia som sista utvägen. Vill igentligen inte stoppa i mig det. Jag verkar vara väldigt känslig mot det mesta tyvärr. Provade tex revita och min hårbotten blev jätteirriterad och fick kraftig klåda.

Har en kräm mot eksem hemma men dom återkommer så fort jag testar nåt nytt i hårbotten .Känns som universum har bestämt mitt öde lite :/.

Ska köra på med lasern och försöka få hem Saw palmetto och se hur det känns innan jag inspekterar det där lilla pillret igen...

Biotin

Multivitaminer

Haironhead

16 Feb 2017, 01:15

Om det är DHT du vill bekämpa har du x antal naturliga oljor att välja bland. Finns ingen anledning att ta propecia och riskera hälsan. Ja om man inte vill göda läkemedelsbolagens fickor dvs.

Smilfinken

16 Feb 2017, 13:13

Som sagt vill jag försöka på naturlig väg. Har du några oljor att rekommendera?

Har funderat på att testa rosmarinolja och emu olja..

Biotin

Multivitaminer

Haironhead

16 Feb 2017, 19:34

Ja emuolja fungerar, körde den exklusivt tillsammans med nässelpulver, den gav resultat, rosmarinolja är också bra. Sedan funkar pumpakärnor och pumpkin seed oil också. Allt enligt egen erfarenhet förutom topical pumkin, men fungerar det invärtes så och andra också utvärtes så...

Skriv inlägg