På väg mot en motbjudande spegelbild

Här kan var och en i lugn och ro beskriva sin situation.
dranter

20 Sep 2015, 00:12

Håravfallet blev för påtagligt så jag tog en paus från Nolvan. Ett par veckor efter kuren så slutade håravfallet men så började även bieffekterna av Propecian att komma smygande tillbaka.

Startade precis upp kuren tillbaka men tar Nolva endast var tredje dag i hopp om att finna någon sorts balans/ratio som kan fungera en längre tid.

Funderade på om det är värt att höja Propecian under kuren. Någon som har testat något liknande eller vill försöka sig på en gissning?
¤FUE 1500 grafts flyttade till kronan

¤Propecia 2mg/dag

¤Minoxidil 5% 1ggr/dagligen

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

MiltonFriedman

22 Sep 2015, 01:19

Herregud människa, nu kanske jag låter otrevlig men sluta med propecian för i helvete, det borde väl vara tydligt att den inte gör dig något gott.

Jag är medveten om att håravfall kan ge enorm ångest men inte fan är det värt att gå genom livet som en zombie eller behöva proppa i sig en massa annat gift.

Hejsan

23 Sep 2015, 14:46

MiltonFriedman wrote: Herregud människa, nu kanske jag låter otrevlig men sluta med propecian för i helvete, det borde väl vara tydligt att den inte gör dig något gott.

Jag är medveten om att håravfall kan ge enorm ångest men inte fan är det värt att gå genom livet som en zombie eller behöva proppa i sig en massa annat gift.

Jag kan inget annat än att hålla med till 100 %.

Mitt håravfall går i samma takt som för 5 år sedan, med skillnaden att jag bestämde mig för ca 2 år sedan att inte låta det ta plats längre i mitt liv. Visst, jag blir väl skallig en vacker dag. Men jag kan i alla fall säga till mig själv att jag tillät mig själv att leva som jag ville utan att låta håret diktera villkoren. Det finns så mycket annat som betyder så mycket mer.
hejsan

Adolf

29 Nov 2015, 14:00

Hej dranter.

Efter att ha läst tråden vet jag precis vad jag skulle gjort i ditt fall: slutat med all medicinering och istället skaffat hårersättning. Vid någon punkt måste man inse att man är inne på helt fel bana, och då håravfallet är så pass aggressivt och de medicinska biverkningarna så allvarliga så är du uppenbarligen just det.

Med hårersättning får du precis den densitet du önskar, har noll medicinska bieffekter och behöver aldrig oroa dig för hårförlust förutom möjligen vid sidor och nacke. Engagemanget som behövs är ungefär att limma om hårersättningen ca var fjortonde dag vilket måste vara avsevärt lindrigare än som att nu hålla på att noja om håret dygnet runt.

Varys

25 Feb 2016, 11:29

Du har nästan spenderat ett decenium på det massa stress och piller knaprande. Skit i allt, ät vitaminer och mycket frukt det hjälper. Och ifall håret är ett sådant stort problem så använd keps bara hela tiden.

dranter

13 May 2016, 01:01

Varys wrote: Du har nästan spenderat ett decenium på det massa stress och piller knaprande. Skit i allt, ät vitaminer och mycket frukt det hjälper. Och ifall håret är ett sådant stort problem så använd keps bara hela tiden.

Nu har jag ätit jättemycket frukt och vitaminer men det hjälper ju inte, vad gör jag för fel?

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

dranter

06 Jan 2017, 15:24

Efter en stunds frånvaro så kanske det vore på plats med en liten uppdatering.

Håret har blivit mycket sämre trots att jag slaviskt följt mitt behandlingsprogram, jag är nu i stort sett tillbaka till tiden precis innan jag började med Finasterid, mycket tråkigt men har haft god effekt av "Big 3" och där har jag definitivt fått behålla håret några extra år så jag ska väl inte klaga.

Måste säga att det är lättare att acceptera nu än för 10 år sedan att håret är på väg bort.

Hår även fått klåda och stickningar i brösten så kirurgerna tog mig äntligen på allvar och kunde konstatera att det rörde sig om gyno så äntligen har jag fått tid för operation.

Vill poängtera att jag har haft gyno hela livet så detta beror ej på Finasterid men symptomen har däremot förvärrats, troligen Finasteridens fel.

Finns inte så mycket mer att säga än att jag fortsätter följa mitt program och hoppas att håret kan hållas i schack ett tag till.

¤Propecia 2mg/dag

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

Tunnare

06 Jan 2017, 18:24

satan, man blir ju itneså sugen på fina efter att ha läst det här.

hejhej123

06 Jan 2017, 19:09

Tunnare wrote: satan, man blir ju itneså sugen på fina efter att ha läst det här.

Finns ju miljontals användare ut i det tysta som inte känner av detta.

Jag läste VÄLDIGT många tester och såg att i de flesta tester så skiljde det inte alls många procent från placebo vs de som tog finasterid.

Jag är ju dock självklart orolig ändå, så jag delar en 1mg på 3 och kör cirka 0.33 mg per dag. Vissa dagar får jag kanske 0.25 mg och andra dagar 0.5mg men på 3 dagar så får jag aldrig mer än 1 mg.

Kör detta i kombination med minoxidil, får se hur det fungerat om ett halvår!

Är nog inne på dag10 just nu. Osäker om jag märkt av några biverkningar. Har nästan aldrig morgonstånd, vilket jag inte hade innan heller. Inga problem att få upp den eller bibehålla ståndet, trots att jag verkligen är nojjig över det så lyckas han stå ändå.

Dock är placebo verkligen sjukt starkt, har läst vissa trådar där folk känt smärta i pungen, ganska omgående har jag känt en konstig känsla i pungen. Samma sak när någon känt något i bröstet/bröstvårtorna.

Bästa är att bara ta finasterid+mino och sedan sluta läsa runt på forum...Och självklart, ta en låg dos! Ska ju ge nästan lika bra effekt ändå! Och blir billigare. 98 tabletter för 750 kronor, jag delar dom i 3 så för mig räcker det nästan 300 dagar för 750 kronor.. :)

Skriv inlägg