Framtida potentiella hårkurer

Om ämnet håravfall
Jon94

25 Aug 2017, 02:23

Vad tror ni om de närmsta 2-3 åren? Själv hoppas jag på att Replicel eller follica kommer med någon lösning tills nästa år men det finns ju galet många företag som jobbar för att få fram en hårkur nu. Jag listar alla företag som jag tror har potential att göra framsteg så får ni gärna komma med svar vad ni tror och tycker. Vet ni något annat företag som jag har missat så får ni gärna skriva det också.

Replicel
Follica
Follicum
Tsuji
Fidia Brotzu lotion
Histogen
Samumed
Hairclone
Polarity-te skin-te
Lóreal 3D print

aroxx

31 Aug 2017, 14:32

Johannes4 wrote:
25 Aug 2017, 02:23
Vad tror ni om de närmsta 2-3 åren? Själv hoppas jag på att Replicel eller follica kommer med någon lösning tills nästa år men det finns ju galet många företag som jobbar för att få fram en hårkur nu. Jag listar alla företag som jag tror har potential att göra framsteg så får ni gärna komma med svar vad ni tror och tycker. Vet ni något annat företag som jag har missat så får ni gärna skriva det också.

Replicel
Follica
Follicum
Tsuji
Fidia Brotzu lotion
Histogen
Samumed
Hairclone
Polarity-te skin-te
Lóreal 3D print

Som du skriver så är det många som försöker lösa detta problem. Jag hoppas att det kommer något bra snarast. Tekniken går framåt och jag tror att en lösning ligger nära till hands. Själv provade jag på propecia i 1-2 månader men det var hemskt. Ont i pungen och kraftigt nedsatt sexlust. Det känns som en väldigt gammal metod som borde förnyas.

difus

12 Nov 2017, 14:56

Jag har läst en del om olika "nya" behandlingar och undrar om någon testat en topical finasterid som det skrivs om på olika forum eller om någon använt topical spironolactone som också nämns ibland som skall funka som en blockerare av DHT till hårcellerna? Enligt vissa skall båda produkterna fungera bra utan så stora biverkningar men det verkar vara oklart varför (om det nu är så bra) det inte är fler användare?

Skriv inlägg