Falska piller?

Falska piller?

Bevisat effektiva i kampen mot håravfall
Danneboy

26 Jun 2019, 00:06

Tjena!

Hur vet man om man har fått falska piller? Har beställt finasterid nu i två omgångar från två olika ställen. Förut brukade jag alltid känna av så fort jag inte tagit en tablett. Kunde då känna ”elstötar” i kroppen, svårt o förklara hur det känns. Kunde också i allmänhet få känsliga bröstvårtor som kändes ömma mot tröjan. Nu känner jag absolut ingenting. Varken i allmänhet eller när jag glömmer ta dagens dos. Tycker också mitt hår börjar bli tunnare. Finasterid har alltid funkat bra på mig med bra återväxt när jag har börjat igen efter en paus.

Första omgången var några rätt billiga tabletter genom GoldPharma och andra gången från Treated. De senaste nekade mig för nåt år sen att beställa Proscar för håravfall så de känns seriösa. Nu hade de billigare generiska kopior av Propecia.

Trist om man trycker i sig typ byggdamm med målarfärg eller vad de nu kommer över för billigt avfall.

Tack på förhand för svar
Danne
whyatt

26 Jun 2019, 02:49

Väldigt svårt att veta. Man kan försöka bildgoogla och se om det finns diskussioner online om liknande piller. Hur ser förpackningen som de ligger i ut?

Det mesta säkra ur äkthetssynpunkt är nog att försöka få tag på 5mg Proscar via svenskt läkarrecept alternativt via något EU-kryphål med EU recept...att köpa random från nätapotek kräver rejält med research och inte ens då kan man vara 100%.
Trist om man trycker i sig typ byggdamm med målarfärg eller vad de nu kommer över för billigt avfall.
Risken finns ju så klart, men just finasterid har "kopierats" av mängder av tillverkare genom åren och priserna på original-kopior är ofta dirt cheap, te.x. från Cipla.
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i juli
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Skriv inlägg