Minoxidil på steroider

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Minoxidil på steroider

Piller, kapslar, serum, lotions, krämer..
whyatt

10 Sep 2018, 14:11

En del användare rapporterar om problem med alkoholen i vanlig minoxidil. Följande produkt kan vara skonsammare ur det perspektivet:
https://www.minoxidilpure.com/dualgen-5-fast-dry

I vanlig ordning är jag skeptisk till minoxidil gällande system-absorption över tid, men många använder minoxidil och uppvisar skapligt resultat.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Törrboo

14 Sep 2018, 23:11

Detta är produkten jag själv använder, det är dock sällan alkoholen som är problemet vid hudirritation utan halten propylenglykol. Jag kan omöjligt använda Rogaine eller Kirkland men denna funkar utmärkt utan irritation. Huruvida den är effektivare än Rogaine/Kirland låter jag vara osagt, torkar snabbt gör den dock och jag har gått från snagg som enda alternativ till en helt okej frisyr i kombination med Finasterid så jag är nöjd. Enda negativa är prislappen :roll:
whyatt

01 Oct 2018, 15:44

Tack Törrboo för förtydligandet, givetvis är det specifikt propylenglykolen (PG) som är den stora boven när det handlar om hudirritationer, men om jag inte minns helt fel från skolbänkens outhärdliga naturkunskapslektioner så äro glykol (C2H4(OH)2) kemiskt sett en tvåvärd alkohol varför jag bara klantade mig till 50%! :mrgreen:
However, most of the adverse reactions are related to hypersensitivity of propylene glycol - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3179030/
Mm prislappen kunde varit bättre. Tyvärr tillkommer ju frakt och ev. övriga "import-kostnader". Nu finns det ju gott om alternativ utan PG men...som vanligt lite meck att få hem etc :x
Hårboll

07 Oct 2019, 17:06

Hmmm något nytt om denna? :D Den verkar inte så dyr ändå? Hur tusan kommer det sig att denna torkar snabbare? verkar för bra för att va sant :tappingfoot:
Törrboo

09 Oct 2019, 22:40

Hårboll wrote:
Hmmm något nytt om denna? :D Den verkar inte så dyr ändå? Hur tusan kommer det sig att denna torkar snabbare? verkar för bra för att va sant :tappingfoot:
Minoxidil du hittar på apoteket innehåller ca 70% propylenglykol och ca 30% alkohol. I snabbtorkande minoxidiler är ratiot ofta omkring det omvända vilket är anledningen till att de torkar snabbare och är skonsammare mot känslig hud.

Om 24 dollar flaskan är dyrt (addera postnords avgift samt en symbolisk summa moms då värdet skrivs ner av avsändaren) är ju subjektivt, men tex Kirklands minox går ju att hitta för 1/4 av pengarna på ebay.
Hursomhelst är jag nöjd efter många års användning, produkten ger mig det jag efterfrågar (snabbtorkning, nöjd skalp och mer hår) och jag kommer snällt fortsätta betala tills det kommer något bättre.
a`fishwish

10 Oct 2019, 07:53

Törrboo wrote:
09 Oct 2019, 22:40
Hårboll wrote:
Minoxidil du hittar på apoteket innehåller ca 70% propylenglykol och ca 30% alkohol. I snabbtorkande minoxidiler är ratiot ofta omkring det omvända vilket är anledningen till att de torkar snabbare och är skonsammare mot känslig hud.

Om 24 dollar flaskan är dyrt (addera postnords avgift samt en symbolisk summa moms då värdet skrivs ner av avsändaren) är ju subjektivt, men tex Kirklands minox går ju att hitta för 1/4 av pengarna på ebay.
Hursomhelst är jag nöjd efter många års användning, produkten ger mig det jag efterfrågar (snabbtorkning, nöjd skalp och mer hår) och jag kommer snällt fortsätta betala tills det kommer något bättre.
Förutom att det inte går att beställa minoxidil från ebay längre. Tullen skickar tillbaka varorna och några pengar tillbaka får du inte. Så var försiktiga.
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17
Törrboo

10 Oct 2019, 13:33

Låter som att du hade otur, fick leverans av 6 flaskor från USA med posten för bara någon vecka sedan. Vill man vara relativt säker så beställer man från en säljare inom EU.
whyatt

10 Oct 2019, 15:04

Yes, det är lite lotteri därute just nu :banghead:
En påminnelse, hairlossdhtshampoo.com har en för minoxare intressant produkt med mycket annat gott i än bara minox. De påstår sig kunna tillfredsställa också svenska kunder. Saftig rabatt vid användning av koden: Sweden25 :kisscheek:
Skriv inlägg