Potent formula - Bieffektsfri?

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Potent formula - Bieffektsfri?

Piller, kapslar, serum, lotions, krämer..
whyatt

23 Nov 2019, 12:07

Det enda tänkbara som saknas i denna produkten, rent farmaceutiskt, är typ dutas istället för finas, men jag tkr ändå tillverkarna lyckas klämma i en hel del anti-håravfallsmolekyler. I kombination med te.x. dermaroller, Growband och LLLT känns möjligheterna hypotetiskt mycket goda att signifikant bromsa håravfall, PROBLEMET är, eller myntets baksida, risken för bieffekter...för några av nedanstående kemikalier skämtar man inte om:

Minoxidil.....................7.0% (70 mg*)
Finasteride...............0.15% (1.5 mg*)
Azelaic Acid.................1.5% (15mg*)
ABN ComplexTM ........0.8% (8.0 mg*)
Retinoic Acid (aka, Tretinoin)......0.025% (0.25 mg*)
Fluocinolone............0.01% (0.1 mg*)
Caffeine:.............0.001% (0.01 mg*)

Priset för 6 mån paketet dimper ned kring 300-350 kr/mån + frakt (de har ett warehouse inom EU säger dom) om det är legalt att köpa skiten, detta låter jag vara osagt och det är upp till var och en att kontrollera hur rådande lagstiftning ser ut.

Image

Source:
https://www.minoxidilmax.com/maxogen-x
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
brentz

23 Nov 2019, 16:08

Jäklar! En produkt som har fått in allt ju. Vilka ingredienser är det du tänker på som är möjliga bieffekter? Finas? Vilka mer? =)

Jag tror absolut denna i kombination med, pumpafrö-olja (topical). lipogaine shampoo, serum med bra ingredienser, och laserhjälm.

Jag tycker inte att man behöver köra denna produkt varje dag, varannan dag räcker länge och då är vi nere på halva priset i månaden.

Dermaroller kan man köra 2-3 gånger i veckan för att öka absorberingen.
difus

24 Nov 2019, 12:33

Det finns flera produkter på deras hemsida som kan vara bra, tex så har dom om jag inte minns fel en produkt med 6% minox och 0,05% finas som jag tycker verka lovande.
brentz

25 Nov 2019, 01:15

jag hade använt denna varannan dag, så för mig hade det blivit halva priset i månaden. Jag tänkte beställa en snart =)

Mitt program:

Laserhjälp (ska inköpas snart)
Dermaroller 2 gånger i veckan 1,5mm
Ricinolja ibland
System 4 Bio Botanical Serum (dagligen)
Ska inhandla Lipogaine minox
Har handlat rosmarinolja som jag ska blanda samman med system 4 bio.
Har även köpt pumpafrö olja men vet ej om jag ska inta det oralt eller använda det topikalt,,
Hårboll

25 Nov 2019, 21:24

brentz wrote:
25 Nov 2019, 01:15
jag hade använt denna varannan dag, så för mig hade det blivit halva priset i månaden. Jag tänkte beställa en snart =)

Mitt program:

Laserhjälp (ska inköpas snart)
Dermaroller 2 gånger i veckan 1,5mm
Ricinolja ibland
System 4 Bio Botanical Serum (dagligen)
Ska inhandla Lipogaine minox
Har handlat rosmarinolja som jag ska blanda samman med system 4 bio.
Har även köpt pumpafrö olja men vet ej om jag ska inta det oralt eller använda det topikalt,,
Alltid intressant att höra andras program.

Är inte 1.5mm 2ggr i veckan lite mkt? Verkar som att man med det djupet inte bör köra mer än en gång var 1-3 veckor. Eller är det för ansiktet man rekommenderar detta intervall?

Funderar lite över oljor. Blir det alltid en dusch efter det? Alltså duscha->dermastamp +oljor -dusch igen?

Hur tänkte du göra med lasern? Innan eller efter?
whyatt

27 Nov 2019, 09:56

Finas, minox och fluocinolone hamnar primärt på side effects watch.

Att köra varannan dag är fördelaktigt ur det ekonomiska perspektivet, men egentligen bör man kanske först lägga upp sitt behandlingsprogram utifrån hur bäst effekt fås ut, och då kan man behöva titta på halveringstider, för att minimera de perioder som de aktiva substanserna INTE aktivt arbetar för att motverka håravfallet.

Exakt, 1,5mm använder man max 1 gång per vecka enligt många rekommendationer online, samtidigt så "vet vi inte" vad som är optimalt...det är fortfarande oklart. Därtill bör vi fundera över om vi alltid skall trycka ner serum direkt efter nålning. Låter ju bra på pappret för att "maximera" penetration osv, men det är inte alls omöjligt att man över tid utvecklar en synbar negativ hudreaktion som gör att man kanske måste sluta helt med nålar - så var försiktiga, ease into it och läs hela tiden på online (och dela med er på brädan :partydance: ).
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg