Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
kermit

18 Jun 2018, 19:22

Är det jag som blandar ihop dessa med Replicel eller har vi en till spelare på området cell terapi? :?

http://www.asahi.com/ajw/articles/AJ201806050032.html

Erik-W

20 Jun 2018, 19:33

Vad tror ni är anledningen till varför de inte släpper produkten ännu? Tror ni att den kommer att släppas i år överhuvudtaget?

Clockwise

20 Jun 2018, 21:37

Det jag vet, och nu går jag på vad Giuseppe har berättat för mig (vilket man får ta med en nypa salt) är:

— Fidia vill att lotionen ska hålla i tre år (förpackning). Den är testad och klar för två år, och snart även för tre (vilket borde vara klart nu).

— Fidia har en deadline på lanseringen, vilket är i slutet på juni. Om de inte lanserar den då, så kan Brotzus stämma/straffa Fidia (inte bara ekonomiskt) utifrån de kontrakt som är skrivna mellan dem. Sen vet jag inte hur mycket Fidia bryr sig om det, om de nu sitter på en bra produkt och att de behöver mer tid, så kanske de tar den smällen.

Om man ska utgå från ovanstående, så är det ju hållbarheten på lotionen som gör/gjort att lanseringen dröjer. Men ett officiellt uttalande från Fidia skulle ju vara på sin plats, så att man vet med 100% säkerhet. Vilket man inte gör nu tyvärr.

difus

21 Jun 2018, 07:47

Dessa personer som gjort en egen lotion utifrån receptet, har de tillgång till ett labb eller hur lyckas de tillverka lotionen? Någon som vet om dom är intresserade att sälja en flaska i väntan på att den riktiga lotionen kommer?

Erik-W

21 Jun 2018, 17:58

Jag behöver ha något som funkar snarast! Jag gjorde en HT i front/vikar i december och det har ju vuxit ut nu. Däremot är det glest på hjässan även om allt fortfarande är täckt med hår. Med Toppik är det jävligt bra! Men om 1 år är det nog inte lika fint längre. Man ser ju att jag börjar tappa allt på hjässan, så något som stannar av avfallet vore väldigt välkommet nu. Annars måste jag göra ytterligare HT inom något år.

kermit

22 Jun 2018, 11:13

Ja det är bråttom för många, med risk för att låta lite neggig så tror jag nog att dom som forskar på cell terapi är dom som kommer revolutionera hår marknaden. Kanske kan krämer eller tabletter bromsa hår avfall och skapa en viss återväxt men den kommer ha begränsningar är min tro till skillnad från cell terapin.

Erik-W

28 Jun 2018, 18:32

Clockwise...jag skickade ett pm till dig. Vet inte om du ser det, så därför skriver jag här ;)

difus

30 Jun 2018, 18:38

Nu får vi väl ändå säga att slutet av juni är här? Och fidia har inte släppt lotionen ännu...finns det någon som äger ett labb och som kan tänka sig att blanda ihop några flaskor?

Hårboll

02 Jul 2018, 14:53

Upptäckte precis denna tråd.. ska följa noga :)

Hårboll

09 Jul 2018, 18:00

Någon får gärna rätta mig som nu inte hunnit sätta mig in jättenoga i detta än. Men mitt intryck är att RepliCel Life Sciences verkar mer vetenskapliga, går igenom kliniska prövningar osv, medan Brotzu lotion är ett ihopkok som folk kan göra själva hemma likväl?

Läser följande från RepliCel Life Sciences hemsida efter 1:a kliniska prövning (som gjordes 2012, kommer ta lång tid detta..... har Sheseido slutat punga ut för dem? Någon som vet?) :

Six-month interim analysis of data revealed that the RepliCel™
treatment is safe and effective. This data, along with indication of a
positive density response, allows the Company to move forward with a
Phase IIb dosing trial. RepliCel is working with European regulators to
finalize protocols for the Phase IIb clinical trial application, expected to
commence in late 2012. The Phase IIb trial will be designed to optimize
treatment regimen for hair growth. Several different treatment
regimens will be tested, including different concentrations of cells and
different treatment schedules, including single and repeat injections

Ser även att:
Increase in vellus hair density of 24.9%
Increase in terminal hair density of 14.5%
Total hair density increased by 19.2%
Cumulative thickness per area increased by 15.4%

Men av bilden att dömma så är skillnaden liten?

Erik-W

20 Jul 2018, 16:33

Är det inte väldigt konstigt att det är så oerhört tyst från Fidia? Efter en resultatpresentation som den i April där studierna/forskningen är avslutad så borde de väl åtminstone komma med information om vad som väntar härnäst. Är planen att släppa produkten? Är planen att göra fler studier? Vad är tanken bakom det hela? Varför säger man inte ett ord?...

Tror ni att det är rimligt att produkten ens släpps detta året?

whyatt

23 Jul 2018, 10:34

Överlag tycker jag skötseln av biomedicinska kandidaters marknadskommunikation online sköts dåligt, Brotzu-affären verkar tyvärr inte bli något undantag.

På det italienska forumet bör ju senaste nytt hamna på först:
https://bellicapelli.forumfree.it/?t=75565351&st=705

Alternativt på detta amerikanska:
https://www.hairlosstalk.com/interact/t ... /page-1212
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Hårboll

31 Jul 2018, 11:51

Erik-W wrote:
Är det inte väldigt konstigt att det är så oerhört tyst från Fidia? Efter en resultatpresentation som den i April där studierna/forskningen är avslutad så borde de väl åtminstone komma med information om vad som väntar härnäst. Är planen att släppa produkten? Är planen att göra fler studier? Vad är tanken bakom det hela? Varför säger man inte ett ord?...

Nej självklart kommer de inte släppas något detta år.

Erik-W

31 Jul 2018, 14:33

Hårboll wrote:
Erik-W wrote:

Varför är det självklart?

Hårboll

31 Jul 2018, 14:57

Eftersom det är typ 4 månader kvar på detta år och inte ett enda vettigt officiellt tecken på att produkten ens är på väg finns?

Hårboll

31 Jul 2018, 14:59

Erik-W wrote:
31 Jul 2018, 14:33
Hårboll wrote:
Erik-W wrote:

Varför är det självklart?

Utifrån vad som finns officiellt att tillgå så känns det mer sannolikt att projektet är dött än att det kommer släppas någon produkt till butikerna inom närmsta åren. Och att produkten sedan skulle vara likvärdig finasterid är ännu mindre sannolikt kontra att projektet är dött.

Sorry, önskar att jag var mer positiv, men i detta fall är jag inte det.. är bara realistisk.

Däremot när det gäller produkter likt replicel är jag mer hoppfull. Dock tror jag detta är minst 5 år fram i tiden och för en prislapp runt ett par hundra tusen. Typ Replicel m.fl. (också frågan om det är ett projekt som fått slut på finansiering.... )

Clockwise

31 Jul 2018, 15:40

Det finns fler resultatbilder ute av ytterligare en testperson från Fidias six month trial. Resultatet/återhämtningen för den personen ska tydligen vara riktigt bra, tillskillnad från vad som visades under Sitri.

Har inte sätt bilderna själv, men det är Fidias officiella bilder. Källorna är 100% legit.

Vet inte när de kommer att publiceras, men hoppas på snart. De som sätt bilderna säger att återhämtningen är närmare 1 NW och att hårkvaliten förbättrats avsevärt under dessa sex månader.

Det spekuleras fortfarande om att släppet av lotionen kommer ske i oktober - men det är spekulationer tills att något officiellt dyker upp.

difus

31 Jul 2018, 16:51

Hårboll har då några belägg för dina påståenden eller är allt du skriver här ren spekulation utifrån dina egna tankar? Varför skulle replicel ligga 5 år fram i tiden? Varför skulle de ha slut på finansiering när forskningen drivs av ett av världens största kosmetikaföretag?

Hårboll

31 Jul 2018, 19:45

difus wrote:
31 Jul 2018, 16:51
Hårboll har då några belägg för dina påståenden eller är allt du skriver här ren spekulation utifrån dina egna tankar? Varför skulle replicel ligga 5 år fram i tiden? Varför skulle de ha slut på finansiering när forskningen drivs av ett av världens största kosmetikaföretag?
Belägg för exakt vad? Att det är 4 månader kvar på året? Är det något som är konstigt i det jag skriver?

Eftersom det inte FINNS några officiella (aktuella) prognoser på release så kan man ju endast spekulera utifrån det vaga som finns. Så som svar på din fråga; ja så klart det är mina egna reflektioner. Hur går dina egna reflektioner, vad kommer du själv fram till?

Att projektet hittills finansierats av ett stort bolag säger ju ingenting på längre sikt. Inga garantier. Du har ju ingen aning om vad de kommit överens om, typ om de kommer garantera klinisk prövning steg 2 men inte steg 3 ifall dem inte är nöjda. Osv. Ser ju inte ens ut som dem kommit speciellt långt i de kliniska prövningarna heller om man kollar på replicels hemsida? Minns inte i huvudet men tror inte dem ens kommit till steg IIb 2012.. och efter inte speciellt mkt. Dem har dessutom konstaterat där att dem haft utmaningar med finansiering.
Du får googla fram deras hemsida själv.

Och sedan Tänk själv.. Hur sannolikt är det att du åker och gör en cellterapi nästa år eller året därefter för priset av en FUE utifrån det du kan läsa dig till nu?

Tänk såhär; hur lång tid tog det innan du kunde köpa typ senaste xbox från och med att den presenterats? Och minns sedan att vi i detta stadie inte ens vet om vi någonsin ens kommer till den logistiska/marknadsföringsmässiga utmaningen överhuvudtaget!

Sorry men du får vara realistisk mannen....

Och Brutzo samma sak...

Hårboll

31 Jul 2018, 20:05

Kika på hemsidan efter ceo-letter och produktkandidatbeskrivningen.

Vill man vara ännu mer realistisk kan man vidare reflektera över detta utifrån investerarperspektiv... inom equity research inriktning lifescience har man olika sätt att räkna fram ett "fair value" av en sådan aktie, en slags diskonterad nuvärdeanalys med hänsyn till olika antaganden så som antalet patienter etc. Men man tar även hänsyn till vad som statiatiskt sett är chansen att nå marknaden utifrån var i de kliniska prövningarna produkter befinner sig. Och för en produkt som är klar med steg 1 är den typ 11%.

Skriv inlägg