Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
Hårboll
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

31 Jul 2018, 20:26

Vidare kan folk med fördel läsa på lite om hur processen för framtagande och godkännande av läkemedel ser ut..

Clockwise
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

31 Jul 2018, 20:40

Hårboll wrote:
31 Jul 2018, 19:45
difus wrote:
31 Jul 2018, 16:51
Hårboll har då några belägg för dina påståenden eller är allt du skriver här ren spekulation utifrån dina egna tankar? Varför skulle replicel ligga 5 år fram i tiden? Varför skulle de ha slut på finansiering när forskningen drivs av ett av världens största kosmetikaföretag?
Belägg för exakt vad? Att det är 4 månader kvar på året? Är det något som är konstigt i det jag skriver?

Eftersom det inte FINNS några officiella (aktuella) prognoser på release så kan man ju endast spekulera utifrån det vaga som finns. Så som svar på din fråga; ja så klart det är mina egna reflektioner. Hur går dina egna reflektioner, vad kommer du själv fram till?

Att projektet hittills finansierats av ett stort bolag säger ju ingenting på längre sikt. Inga garantier. Du har ju ingen aning om vad de kommit överens om, typ om de kommer garantera klinisk prövning steg 2 men inte steg 3 ifall dem inte är nöjda. Osv. Ser ju inte ens ut som dem kommit speciellt långt i de kliniska prövningarna heller om man kollar på replicels hemsida? Minns inte i huvudet men tror inte dem ens kommit till steg IIb 2012.. och efter inte speciellt mkt. Dem har dessutom konstaterat där att dem haft utmaningar med finansiering.
Du får googla fram deras hemsida själv.

Och sedan Tänk själv.. Hur sannolikt är det att du åker och gör en cellterapi nästa år eller året därefter för priset av en FUE utifrån det du kan läsa dig till nu?

Tänk såhär; hur lång tid tog det innan du kunde köpa typ senaste xbox från och med att den presenterats? Och minns sedan att vi i detta stadie inte ens vet om vi någonsin ens kommer till den logistiska/marknadsföringsmässiga utmaningen överhuvudtaget!

Sorry men du får vara realistisk mannen....

Och Brutzo samma sak...
Replicel har varit tydliga med att om Shiseido är nöjda med nuvarande fas 2 (som är avslutad), så kan/får de kommersiella produkten redan i år i JAPAN. Sen dröjer det 2-3 år innan Replicel kan göra detsamma i Europa. Detta då Replicel är i en annan fas än Shiseido. Så du får nog uppdatera dig lite, för just nu slänger du ut massa gissningar.

Ang. Brotzu så är läget annorlunda och jag är nog mer insatt än de flesta. Oktober är högst troligt.

difus

31 Jul 2018, 21:22

Hårboll, jag spekulerar inte angående brotzu alls. Finns för lite att gå på och man kan ju bara hoppas.
Angående replicel så är ju reglerna för kommersialisering i Japan annorlunda än i resten av världen. Därför är det i teorin möjligt att dom kan släppa den i år om allt gått bra. Det tror jag blir svårt men att de skall ta 5 år håller jag som högst otroligt. Och angående finansieringen så hade replicel problem innan shiseido gick in med finansieringen. Självklart är detta ingen garanti för en lyckad studie men tror knappast dom skulle gå in och finansiera en studie där det inte ser lovande ut.

Hårboll

31 Jul 2018, 21:30

Clockwise wrote:
Hårboll wrote:
difus wrote:
31 Jul 2018, 16:51
Hårboll har då några belägg för dina påståenden eller är allt du skriver här ren spekulation utifrån dina egna tankar? Varför skulle replicel ligga 5 år fram i tiden? Varför skulle de ha slut på finansiering när forskningen drivs av ett av världens största kosmetikaföretag?
Belägg för exakt vad? Att det är 4 månader kvar på året? Är det något som är konstigt i det jag skriver?

Eftersom det inte FINNS några officiella (aktuella) prognoser på release så kan man ju endast spekulera utifrån det vaga som finns. Så som svar på din fråga; ja så klart det är mina egna reflektioner. Hur går dina egna reflektioner, vad kommer du själv fram till?

Att projektet hittills finansierats av ett stort bolag säger ju ingenting på längre sikt. Inga garantier. Du har ju ingen aning om vad de kommit överens om, typ om de kommer garantera klinisk prövning steg 2 men inte steg 3 ifall dem inte är nöjda. Osv. Ser ju inte ens ut som dem kommit speciellt långt i de kliniska prövningarna heller om man kollar på replicels hemsida? Minns inte i huvudet men tror inte dem ens kommit till steg IIb 2012.. och efter inte speciellt mkt. Dem har dessutom konstaterat där att dem haft utmaningar med finansiering.

Och sedan Tänk själv.. Hur sannolikt är det att du åker och gör en cellterapi nästa år eller året därefter för priset av en FUE utifrån det du kan läsa dig till nu?

Tänk såhär; hur lång tid tog det innan du kunde köpa typ senaste xbox från och med att den presenterats? Och minns sedan att vi i detta stadie inte ens vet om vi någonsin ens kommer till den logistiska/marknadsföringsmässiga utmaningen överhuvudtaget!

Och Brutzo samma sak...
Replicel har varit tydliga med att om Shiseido är nöjda med nuvarande fas 2 (som är avslutad), så kan/får de kommersiella produkten redan i år i JAPAN. Sen dröjer det 2-3 år innan Replicel kan göra detsamma i Europa. Detta då Replicel är i en annan fas än Shiseido. Så du får nog uppdatera dig lite, för just nu slänger du ut massa gissningar.

Ang. Brotzu så är läget annorlunda och jag är nog mer insatt än de flesta. Oktober är högst troligt.
Vad är det jag har gissat på menar du? Jag har skrivit utifrån den info jag har. Har du info på att dem påbörjat och fått finansieng av steg 3? Vad menar du att replicel är i annan fas än sheseido??

Europa är vad jag har i åtanke när jag skriver. Det är ju det som är av intresse. Vidare om den japanska staten är ok med att skippa resterande kliniska prövningar och således kan börja sälja sina grejer direkt kan jag inte svara på. Även om dem är så pass liberala och skulle ha andra krav har jag extremt svårt att tro att dem skulle börja lansera den där redan i år ändå.

Ok, du får ju gärna hänvisa till officiell info om oktober för Brutzo? Annars är det ju inte annat än gissningar du sprider?

Clockwise

31 Jul 2018, 21:41

Hårboll wrote:
31 Jul 2018, 21:30
Clockwise wrote:
Hårboll wrote:

Och Brutzo samma sak...

Vad är det jag har gissat på menar du? Jag har skrivit utifrån den info jag har. Har du info på att dem påbörjat och fått finansieng av steg 3? Vad menar du att replicel är i annan fas än sheseido??

Europa är vad jag har i åtanke när jag skriver. Det är ju det som är av intresse. Vidare om den japanska staten är ok med att skippa resterande kliniska prövningar och således kan börja sälja sina grejer direkt kan jag inte svara på. Även om dem är så pass liberala och skulle ha andra krav har jag extremt svårt att tro att dem skulle börja lansera den där redan i år ändå.

Ok, du får ju gärna hänvisa till officiell info om oktober för Brutzo? Annars är det ju inte annat än gissningar du sprider?
Replicel och Shiseido är två helt olika organisationer. Shiseido får ’göra vad de vill’ när det kommer till lansering. Som Replicel själva skrivit - det är upp till Shiseido att lansera produkten eller ej nu när de presterar resultatet över senaste fasen, vilket kommer ske 2018.

Haha ja, du har gissat? Eller att säga att det kommer ta minst fem år är något som är officiellt menar du? Då känns mina ’gissningar’ om Brotzu mer relevant då jag haft kontakt med grundaren G.Brotzu sen januari månad. Utifrån våra samtal, är oktober troligt. Dessutom finns det andra källor som pekar på oktober. Vi alla väntar på ett officiellt besked från Fidia, men då de inte uttalar sig så får man luska fram info från annat håll.

Hårboll

31 Jul 2018, 22:08

Ja, såklart det är två olika organisationer, det var inte det min fråga var.

Nej.... Det är inte upp till de själva att lansera produkten. Den måste bli godkänd.. Och är det Europa vi snackar så kommer det ta tid... Det är inte ens säkert att den ens kommer till marknaden alls, över huvudtaget.

Nu poängterar du det uppenbara. Såklart jag angav en uppskattning/gissning? Har jag någonstans påstått att det är officiellt?

Beträffande din dialog med grundaren av Brutzo så måste jag tyvärr säga att det du nu säger inte går att kategorisera som något annat än gissningar/rykte osv..

difus

31 Jul 2018, 22:20

Varför skall du vänta på att produkten kommer till Europa om den är släppt i Japan? (Säger inte att den blir de men om den blir de) då verkar det rent av idiotiskt att vänta på något 3-4 åt till för att göra samma ingrepp eller hur resonerar du?

Clockwise

31 Jul 2018, 22:29

Hårboll wrote:

Nej.... Det är inte upp till de själva att lansera produkten. Den måste bli godkänd.. Och är det Europa vi snackar så kommer det ta tid... Det är inte ens säkert att den ens kommer till marknaden alls, över huvudtaget.

Nu poängterar du det uppenbara. Såklart jag angav en uppskattning/gissning? Har jag någonstans påstått att det är officiellt?

Beträffande din dialog med grundaren av Brutzo så måste jag tyvärr säga att det du nu säger inte går att kategorisera som något annat än gissningar/rykte osv..
Men nu snackar vi inte Europa. Skrev ganska klart innan att det handlande om Japan 2018, och jo, det är officiellt utlåtande från Replicel att Shiseido kan kommersiella produkten om de vill redan i år.

Haha, har inte sagt att det är officiell information heller. Bara att det ligger mer tyngd i det än dina gissningar.

Hårboll

31 Jul 2018, 22:34

Alltså såhär... jag uttryckte min gissning om när jag tror produkten når marknaden och har haft Europa i åtanke. Därefter så blev jag typ tvungen att motivera den. Har inte tagit ställning till att åka till Japan och köpa tjänsten där. Men antagligen kommer det vara EXTREMT mycket dyrare att göra på det viset. Och tror redan att det kommer bli skitdyrt som det är. Vi snackar cellterapi. För att va lite mer pessimistisk:)

Alltså tro mig jag vill också att den kommer till marknaden nästa månad för 30 000 sek max.

Hårboll

31 Jul 2018, 22:41

Vad är det som är brister i mina gissningar då? Vad får dig att tro att den når Europa snabbare? Om nu mina gissningar är svagare än dina påstådda dialoger med Brotzus grundare?

Börjar bli löjligt... ärligt talat du verkar mest kränkt över att någon är kritisk till lanseringarna.

Clockwise wrote:
Hårboll wrote:

Men nu snackar vi inte Europa. Skrev ganska klart innan att det handlande om Japan 2018, och jo, det är officiellt utlåtande från Replicel att Shiseido kan kommersiella produkten om de vill redan i år.

Haha, har inte sagt att det är officiell information heller. Bara att det ligger mer tyngd i det än dina gissningar.

Clockwise

31 Jul 2018, 22:54

Hårboll wrote:
31 Jul 2018, 22:41
Vad är det som är brister i mina gissningar då? Vad får dig att tro att den når Europa snabbare? Om nu mina gissningar är svagare än dina påstådda dialoger med Brotzus grundare?

Börjar bli löjligt... ärligt talat du verkar mest kränkt över att någon är kritisk till lanseringarna.

Clockwise wrote:
Hårboll wrote:

Men du. Stanna upp en stund och läs. Jag pratar fortfarande Japan och inte Europa. Vi pratar lansering, vilket i första rum sker i Japan OM allt skulle klaffa. Replicel har själva sagt att 2018 är möjligt. Europa är något annat, och det tror jag de flesta här vet om.

Haha, är inte ett dugg kränkt. Tycker bara det är märkligt att du, som i början av juni hört lite om Replicel nu är någon form av expert.

Hårboll

31 Jul 2018, 23:19

Äh skärp dig.. "Expert på replicel"... pfff... Jag har gissat på lansering av replicel utifrån standardförfaranden när man godkänner, prövar och släpper läkemedel. Att du sedan skulle snappat upp att Japan sedan var ett land där man var betydligt friare med det och att dem sagt att dem lansera den där tidigare har jag inte sagt emot alls. Jag förklarade bara hur jag resonerade. Så Vad exakt är problemet? Att du inte tycker det ligger tillräckligt med tyngd i mina gissningar? Förklara då istället vad som brister.

Får jag fråga dig: Har du ensamrätt till att gissa saker? Du tror inte din kompis Brutzo också gissar saker? Du börjar seriöst gå mig på nerverna.

Erik-W

01 Aug 2018, 09:47

Hårboll wrote:
31 Jul 2018, 23:19
Äh skärp dig.. "Expert på replicel"... pfff... Jag har gissat på lansering av replicel utifrån standardförfaranden när man godkänner, prövar och släpper läkemedel. Att du sedan skulle snappat upp att Japan sedan var ett land där man var betydligt friare med det och att dem sagt att dem lansera den där tidigare har jag inte sagt emot alls. Jag förklarade bara hur jag resonerade. Så Vad exakt är problemet? Att du inte tycker det ligger tillräckligt med tyngd i mina gissningar? Förklara då istället vad som brister.

Får jag fråga dig: Har du ensamrätt till att gissa saker? Du tror inte din kompis Brutzo också gissar saker? Du börjar seriöst gå mig på nerverna.
Det är väl ändå releasen i Japan som är intressant. Om det går att åka dit och få behandling så är väl det värt den extra kostnaden jämfört med att vänta ytterligare år tills det släpps i Europa?

Angående Brotzu så vet jag att Clockwise är extremt insatt. Jag vet inte om du har läst på hairlosstalk som är betydligt större än det här forumet. Där vet typ alla vem Clockwise är pga. hans kontakt med Brotzus son. Clockwise var den som kom med information om att Fidia skulle presentera data i april på Sitri innan det ens gått minsta lilla rykte om det. Så även om Brotzus sons ”gissningar” (som är det som Clockwise bygger sina ”gissningar” på) kanske bara är just gissningar, så har de betydligt mer tyngd än dina gissningar. Sorry...men så är det...för de är båda betydligt mer insatta i ämnet än vad du är.

Hårboll

01 Aug 2018, 10:17

Alltså... det handlar om läkemedel, det är ointressant med i´gissningar som inte utgår i från status på kliniska prövningar. Det här är grejer som ska godkännas. Är betydligt mer intresserad av att få officiell information om status på dessa än skvaller från någon som påstår sig att han pratat med grundarens son.

difus

01 Aug 2018, 10:25

Hårboll wrote:
Alltså... det handlar om läkemedel, det är ointressant med i´gissningar som inte utgår i från status på kliniska prövningar. Det här är grejer som ska godkännas. Är betydligt mer intresserad av att få officiell information om status på dessa än skvaller från någon som påstår sig att han pratat med grundarens son.
Det är inget läkemedel utan en kosmetisk produkt om vi pratar om därför behövs inga kliniska prövningar som uppfyller samma krav som ett läkemedel. Självklart är officiell info från fidia bäst men stora delar av de clockwise hittills sagt har varit sant.

Clockwise

01 Aug 2018, 10:25

Hårboll wrote:
Ledsen, men där har du fel igen. Det är kosmetiska när det kommer till Brotzu och då snackar vi helt andra ramverk.

”Påstår sig ha pratat...” Tror alla är intresserade av officiell info från Fidia, men det är väldigt svårt att få - det senaste året omöjligt. Men du kan ju hänga i nån annan tråd om min info inte är tillräckligt intressant.

Eller så forsätter du att gissa på egen hand.

Hårboll

01 Aug 2018, 10:52

"Fel igen?" haha vad har jag haft fel i innan? älskar din härskarteknik men jaa okej det är ju din tråd så ska väl låta den vara ifred så du får gissa i den själv :) Lite märkligt eftersom du i början av tråden frågar om Europa specifikt men nu är det tydligen bara Japan vi ska prata om.

Kosmetika säger du okej sure. jo tack jag vet att det är andra regler då. Men samtidigt blir ju produkten mindre intressant då likväl.

Clockwise

01 Aug 2018, 11:21

Hårboll wrote:
01 Aug 2018, 10:52
"Fel igen?" haha vad har jag haft fel i innan? älskar din härskarteknik men jaa okej det är ju din tråd så ska väl låta den vara ifred så du får gissa i den själv :) Lite märkligt eftersom du i början av tråden frågar om Europa specifikt men nu är det tydligen bara Japan vi ska prata om.

Kosmetika säger du okej sure. jo tack jag vet att det är andra regler då. Men samtidigt blir ju produkten mindre intressant då likväl.
”Härskarteknik...” Klart jag blir irriterad när jag jagat info sen januari, sen kommer du in och förklarar att dina gissningar är mer relevanta än vad det jag har lyckats luska fram (det låter så på dig). Det är info som inte har varit lätt att få fram, men som alltsom oftast stämt.

Om du hängt med i tråden, så har den uteslutande handlat om Brotzu efter de första inläggen. Sen börjar DU prata om release för Replicel och fem år, när det finns officiellt uttalande att Shiseido kan släppa produkten redan i år om allt klaffar.

Varför skulle den vara mindre intressant? Varför det är kosmetiska handlar enbart om att få produkten snabbare ut på marknaden.

Hahaha, du får gärna hänga kvar här. Men sätt dig in lite i ämnet först och vad som står i tråden så slipper vi andes upprepa oss.

Hårboll

01 Aug 2018, 11:33

Alltså snälla.... Rubriken lyder "Replicel och Brotzu... " Dessutom har du skrivit:
Clockwise wrote:
30 Jan 2018, 17:08
...
Sen är ju frågan, om 2018 års resultat leder till att produkten släpps i Japan i närtid. När släpps den i så fall i Europa? Det här är ju hypotetiska frågor. Men det kanske är någon här som sitter på kunskaper inom produktlanseringar.
....

Så det jag skrivit har varit svar på det. Vidare kan du läsa på : https://www.fass.se/LIF/menydokument?us ... rikId=3204

Varsågod och gör din egna bedömning istället då.

Clockwise

03 Aug 2018, 22:59

Har nu sätt de ’nya bilderna’ från en annan manlig deltagare av Fidias six month trial. Resultatet där är bra mycket bättre än vad som visades under Sitri på en annan man...

Mannen är (ser ut att vara lite äldre, skulle säga 40-55 år) en diffuse thinner, som fått en riktigt bra återhämtning på sex månader. Det enda jag hade kunnat hoppas på, var att fronten skulle ha återhämtats sig mer. Men samtidigt, det är ’bara’ sex månaders använding och Giuseppe menar att man börjar se ännu bättre resultat efter 18 månader. Dessutom ska lotionen fungera bättre på yngre personer.

Kan tyvärr inte dela bilderna i nuläget.

Men håll era tummar för lansering snart!

Skriv inlägg