Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
Clockwise

13 Apr 2018, 16:18

kermit wrote:
11 Apr 2018, 20:54
Jösses!! Så här spännande har det väl inte varit sedan combover uppfanns! Jag är sjukt hoppfull, någongång måste det ju vända och kanske det börjar med Brotzu lotion.
Tack Clockwise för att du redovisar allt du vet här, jag är sjukt tacksam, och om det ska beställas så köp inget utan att jag får vara med :D
Känner lite likadant - att nångång måste det vända. Vi får hålla tummarna helt enkelt... Haha, vi får lösa logistiken om det nu visar sig att den släpps inom en rimlig tidsram och att den faktiskt fungerar som beskrivet.

Imorgon är i alla fall presentationen!

difus

14 Apr 2018, 20:29

Vet ju inte riktigt vad man skall säga i detta läget...bilderna och datan är ju inte riktigt så bra skulle jag säga. Mitt håravfall är mer likt den kvinnliga modellen som visades i presentationen men tveksamt hur bra detta kommer funka. Det finns väl en extremt liten återväxt på bilden i studien men det var ju inte riktigt detta som var utlovat. Det ser ju ut som att personen på bilden är gammal vilket som verkar konstigt om personer under 30 skulle ha de bästa resultaten. Måste säga att detta är en ganska stor besvikelse från min sida iaf.

Clockwise

15 Apr 2018, 08:44

9ED3463A-0793-4850-90D5-0942B204C173.png
9ED3463A-0793-4850-90D5-0942B204C173.png (143.92 KiB) Viewed 3287 times
Ska jag var ärlig, så tycker jag att resultatet efter SEX månader är bra? Tror folk som är långt gångna i NW:s hade alldeles för höga förväntningar.

Det man kan kritisera är att de endast visar en manlig deltagare, som säkerligen är runt 50 år. De har 30 testpersoner, de måste ju visa mer resultat! Särskilt från yngre personer, då de sagt att lotionen fungerar bättre för de.

Om du sätter det i perspektiv, så är det fan bra resultat under sex månader! Tänk dig också att lotionen appliceras en gång per dag och inte två.

Jag vill dock se mer bilder från YNGRE personer.

difus

15 Apr 2018, 09:54

Det är mest det jag också är irriterad på. Varför visar man inte fler bilder från testen? Varför gör man inget test där man kan kolla på mikroskopnivå om det tillkommit extra hår? Förutsatt att bilderna inte är manipulerade så kan jag hålla med om att det finns viss återväxt. Jag behöver inte super mycket återväxt för att det skall vara bra för mig. Problemet är ju att det bara finns bevis från kronan och mitt håravfall är defust men fokuserat till hårlinjen.

kermit

15 Apr 2018, 11:51

Tycker också att bilden är väldigt lovande med tanke på att karln är 50 år och det är en lotion applicerad 1ggr per dag receptfritt!!
Det jag också vill se som ni är ju fler exempel, har den effekt på samtliga deltagare med div resultat eller? Jag är mid 40 och har bråttom nu. Raddas det som räddas kan!!

difus

15 Apr 2018, 11:54

Jag har en till fundering, hur vet folk att detta är en gammal man på bilden? Även om det var min första reaktion så vet vi väl inget utifrån presentationen om hur gammal testpersonen är? Vet vi vilka åldrar som de gjorde tester på? är det möjligt att detta är den yngsta eller hade de helt enkelt inte så bra respons på de andra så de fick ta de bästa bilderna de kunde? Tycker att detta lämnar för mycket frågetecken... Det kanske är så att denna har en viss effekt på rätt personer (förhoppningsvis på difust håravfall) Det som också oroar mig är att det inte gick att visa på någon effekt på diametern på håret. Har du haft någon mer kontakt med brotzu clockwise?

Erik-W

15 Apr 2018, 14:46

Släpptes det nån info om när man släpper produkten för försäljning?

Harry.k

15 Apr 2018, 14:52

Tycker att resultatet är rent ut sagt bedrövligt, och det är mot bakgrund att det varit sån hype kring detta. Och sedan så ser vi ett resultat som andra redan existerande metoder kan ge. Skulle till och med vilja påstå att minoxidil kan ge bättre resultat än detta.
Det är alltså en person de visar upp, och det borde ju vara det bästa som de vill visa upp...

Clockwise

15 Apr 2018, 16:49

Ja, jag har mer info. Uppdaterar senare.

Clockwise

15 Apr 2018, 19:30

Orkar inte översätta min egen text... Men det här den infon jag har fått:

G. Brotzu says that the statistics has been missunderstood. The hairgrow for the testers after 6 months is 11% (I don't know if that's a good or bad number, because I have no idea who the testers are and their backgrounds or if it's the testers that we saw yeasterday... but he said that the results are the same for male and female).

There will not come any new/updated data with results from testers who has been using the lotion for longer then six months. (I said that something people want to see). The respond was: "For us all this tests are enough."

I responded: "How come? People are reffering to the five years claim and want to see something like that." The answer I got was: "The people who use minoxidil and finisteride gives hart desise and hormonal problems" (That made me think: was this test more to examine any possible side effect according to the amount of the lotion that was used?"). He then said: "The five years of claims are me and two of my friends. Obviously is not possible use this data. All of us have restore only a few years of hair bald. Actually we do not loose hair. This is the perfect product for younger baldness, and to help the transplant to create a good vascular base."

I responded: "A few years, is it like 1,2...5?" The answer I was given was: "Near five".

My latest question was about maintenance. The answer: "Perfect. Is better use for two months the lotion daily, after is enough to use the lotion 2/3 days a week. We have 5 years of experience. During this period, we have not seen any sides or decrease in effectiveness."

Me: "People want evidence. More pictures!" The answer: "I suppose that Fidia will use the pictures during the marketing period." He couldn't tell me when that periods will begin because "We developed the lotion. We do not make marketing decsions".

That's all I got for now.

difus

15 Apr 2018, 19:47

Tycker att du gjort ett bra jobb clockwise men måste ju ändå säga att jag är lite besviken på hur de presenterade resultaten och på hur fidia kommunicerar med marknaden. Kan inte föreställa mig att t.ex Astrazeneca skulle hantera de på detta sättet. Bilderna är i mitt tycke för dåliga. De finns för lite bevis på att de faktiskt finns återväxt efter 6 månader. Allt detta borde de givetvis gjort annorlunda och kunnat presenterat bättre men för mig som är en NW 1,5 med difust håravfall som egentligen bara är framme vid hårlinjen kan denna lotionen eventuellt vara ett alternativ om det går att få 11% återväxt efter 6 månader. Men åter igen så hamnar vi i att Fidia är riktigt dåliga på att komma ut med info om när denna släps...

Clockwise

16 Apr 2018, 20:26

Okej. Nu händer det grejer... Ni får nästan följa HLT-forumet, för kör en kort version här.

Men G. Brotzu har postat bilder på ett italiensk forum av en användare som använt en hemmagjord "Brotzu-lotion". Bilderna har han fått av användaren själv, och resultatet är ju riktigt bra (särskilt bilden med vikarna). Enligt vad jag uppfattat så är bilderna tagna efter två månaders användning.

Enligt användaren så fick Brotzu inte använda hans bilder för Fidia (vilket inte är så konstigt). Men komponenterna för den hemmagjorda lotionen är densamma enligt G. Brotzu. Han sa även: Men personen är ung - under 30 år (vilket är precis vad vi egentligen ville se på Sitri).

Jag fick även bekräftat nyss att det är Giuseppe Brotzu som postat/lagt upp bilderna (av honom). Han och hans familj har fått utstå mycket hat och hot under de senaste dagarna, vilket är bedrövligt.

Jävla soppa det här, det går fort i hockey.

(
Brotzu.png
Brotzu.png (325.68 KiB) Viewed 3017 times
Last edited by Clockwise on 16 Apr 2018, 23:05, edited 4 times in total.

difus

16 Apr 2018, 21:33

HLT forumet är helt hopplöst, varje gång man är borta i några timmar så har man 30 minuters läsande att göra (mestadels skitsnack). Skönt att du levererar kvalitet clockwise. Självklart gött att få ny info som är något positiv, bilderna är ju inte de bästa jag sett angående belysning och liknande men om allt han säger stämmer och det inte rör sig om någon toppik eller liknande så är resultaten bra. Jag har läst mycket av de kommentarer om Brotzu som kommit i olika forum och vissa människor är för att uttrycka sig milt helt jävla dumma i huvudet och skriver riktigt elaka saker om familjen Brotzu. Får hoppas att Fidia får lite eld i röven och går ut med ett pressmeddelande som innehåller mer info om studien och när produkten släpps.

Clockwise

17 Apr 2018, 10:58

Det är värt att nämna att bilderna från studien (den äldre herrn) verkar vara förväxlade. Bilden som visar 6 months är istället efter 3 månader. Vilket i sig visar hur oprofessionell själva presentation var... Fidia better step up!

difus

17 Apr 2018, 11:56

Skulle nog vilja påstå att det verkligen är ett gäng amatörer som jobbar där och att dom seriöst bör överväga att anställa någon som sköter kommunikationen med marknaden.
En fråga som uppkommer är ju hur personen har lyckats skapa en egen brotzu lotion har gått tillväga? Om jag inte missminner mig så hade ju fidia problem med "stability". Är det någon i det italienska forumet som haft kontakt med honom eller har personen släppt receptet?

difus

17 Apr 2018, 14:15

Såg nu att bellicapelli har stängt ner alla diskussioner gällande tillverkandet av alternativa lotions. Detta pga att de blivit kontaktade av advokater från läkemedelsföretag....antagligen är det världens mest värdelösa företag (Fidia) som fokuserar på detta iställer för att släppa skiten...Helt otroligt egentligen att ett så stort företag är så dåliga på att komma ut med information.

Clockwise

25 Apr 2018, 21:36

Long time no see!

Det händer en hel del saker bakom kuliserna - information jag dessvärre inte kan delge mig av just nu.

Men om jag säger såhär: mitt hopp om den här lotionen har ökat markant.

Håll tillgodo!

kermit

26 Apr 2018, 18:12

Määän hallååå!! Svarar du på mail då ;) ;) :D

Clockwise

26 Apr 2018, 18:57

Det är så mycket som skrivs och sägs från olika läger.

Jag har fortfarande kontakt med Giuseppe, men har svårt att tro på allt han säger numera... ibland ändrar han sina svar etc. Och från andra källor kommer det annan info än vad jag fått tillsagt...

Riktig pajkastning mellan honom och andra personer, och så klart Fidia.

Men en sommarlansering verkar högst troligt, då han sa att ’datumet’ han berättat för mig tidigare (före eller under sommaren) gäller.

Men som jag sa, har svårt att ta det han säger seriöst längre... Vi får se. Oavsett vad så tror jag fortfarande på den här produkten, den replica-lotionen som gjorts av andra användare har givit fina resultat! Och de har samma innehåll som Fidias produkt.

kermit

26 Apr 2018, 19:09

Det var ju dessvärre tråkigt att höra. Nåväl då blir det väl ett gruppköp här då hoppas jag :)

Skriv inlägg