Replicel och Brotzu lotion 2018-2020?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
difus

04 May 2018, 18:28

Ingen som hört något mer eller läst något angående det som diskuterats tidigare? Hoppas ju fortfarande på att Fidia skall släppa något men det verkar ju inte så troligt :twisted:

whyatt

07 May 2018, 16:23

Låter ju spontant väldigt småsint att försöka kväva det fria ordet på ett litet hårforum med hjälp av skoningslösa advokater och jag är tveksam till om det är så smart att redan innan produktlanseringen profilera sig på detta sätt inför sin framtida målgrupp. De få personer som själva kan och orkar blanda ihop en kopia hemma kan knappast bli ett potentiellt hot om nu produkten levererar så bra som den påstås göra, utan tvärtom indirekt kan fungera som gratis marknadsförare för det officiella originalet...men men, industrin anser annorlunda och vill snabbt och effektivt slå ner oppositionen. Hmm, Imperiet-vibbar anyone? :P
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Erik-W

20 May 2018, 14:31

Inget nytt? Clockwise har du hört något det senaste?

Clockwise

20 May 2018, 20:41

Finns lite nytt. Får nästan be er läsa på HLT.

Kort och gott:

— Giuseppe förväntar sig att lotionen släpps juni/juli då Fidia har en deadline på lanseringen.

— Giuseppe har sagt att Fidia gjorde ett stort misstag i sin rapport - hårdiametern förändras.

— Enligt ett italienskt forum, så ska admin. där ha ett möte med produktansvarig från Fidia imorgon måndag där ett flertalet frågor ska ställas.

Huru

21 May 2018, 10:54

Clockwise wrote:
20 May 2018, 20:41
Finns lite nytt. Får nästan be er läsa på HLT.

Kort och gott:

— Giuseppe förväntar sig att lotionen släpps juni/juli då Fidia har en deadline på lanseringen.

— Giuseppe har sagt att Fidia gjorde ett stort misstag i sin rapport - hårdiametern förändras.

— Enligt ett italienskt forum, så ska admin. där ha ett möte med produktansvarig från Fidia imorgon måndag där ett flertalet frågor ska ställas.
Så hårdiametern ändras alltså?
Intressant!

Dessutom sa någon på HLT om en pressrelease idag. Vet inte om det bara är förhoppningar dock. Eller så kanske det var just frågorna till produktansvarig som menades.

HLT-forumet är ett jäkla skämt. För dåligt modererat. Mycket skitsnack.

Frågan är vad lotionen kommer kosta? Hoppas på billigare än Minoxidil.

difus

23 May 2018, 17:47

Ja vi kan väl konstatera att mötet med produktansvarige får fidia va skitsnack iaf. Låter ju inte så troligt från början, speciellt inte eftersom det är fidia vi pratar om och att det sannolikt skulle kunna vara tjänstefel från hans sida. Får väl helt enkelt vänta och se vad som händer...

Clockwise

23 May 2018, 21:23

Last edited by Clockwise on 24 May 2018, 19:28, edited 1 time in total.

difus

23 May 2018, 22:08

De är ju bra info iaf, normalt för vilken förpackning som helst är väl 12 månader om jag inte minns fel?
Låter ju iaf som att man kanske är vacker på julafton med lite tur 😎

Clockwise

23 May 2018, 22:10

difus wrote:
23 May 2018, 22:08
De är ju bra info iaf, normalt för vilken förpackning som helst är väl 12 månader om jag inte minns fel?
Låter ju iaf som att man kanske är vacker på julafton med lite tur 😎
Tror Minoxidil har typ två år.

difus

24 May 2018, 15:36

Ja så kanske det är, nu är det väl bara att hoppas på att lotionen kommer ut och att den funkar någorlunda bra. Kanske inte är en lösning för alla men om resultaten är någorlunda i linje med vad som är utlovat och de bilder på vikarna från den hemmagjorda versionen så tror jag de kan hjälpa många.

difus

07 Jun 2018, 10:25

Ingen som har något nytt att komma med? Så förbannat mycket skitsnack i HTL forumet.

whyatt

12 Jun 2018, 10:02

Många spekulationer nu och väldigt lite att gå på, förutom möjligtvis den av boysen bakom Brotzu gjorda (italienska) presentationen tidigare i år...men vi får helt enkelt hålla ut tills det kommer ut någon officiell info. Bör vara på väg snart...
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

kermit

12 Jun 2018, 13:03

Om sanningen sak fram så ser jag nog Brotzu som en kräm amongst others, däremot så kommer ju Replicel med något som faktiskt kan fungera fullt ut. Tabletter och salvor kanske för att bromsa och få en moderat återväxt men att plocka ut friska celler och odla miljoner och sedan injicera dom ! Whow! Vad jag förstår så är man runt hörnet med att presentera resultaten ifrån studien och en eventuell launch kan ske late 2018 alt early 2019

Huru

13 Jun 2018, 13:42

kermit wrote:
12 Jun 2018, 13:03
Om sanningen sak fram så ser jag nog Brotzu som en kräm amongst others, däremot så kommer ju Replicel med något som faktiskt kan fungera fullt ut. Tabletter och salvor kanske för att bromsa och få en moderat återväxt men att plocka ut friska celler och odla miljoner och sedan injicera dom ! Whow! Vad jag förstår så är man runt hörnet med att presentera resultaten ifrån studien och en eventuell launch kan ske late 2018 alt early 2019
Om Replicel skulle fungera, menar de att det då skulle innebära ett rejält hårsvall? Att man alltså skulle få tillbaka en massa hår alltså?

Angående Brotzu så tar det ju både tid och resurser för tillverkning, marknadsföring och logistik. Det kan nog ta en hel del tid. Kanske i början av 2019?

Är det någon som testat MK-677? En del verkar ha fått viss återväxt efter att ha tagit det under en längre period, minst 6 månader.

kermit

13 Jun 2018, 14:09

Om dom får det att fungera fullt ut så kan även dom med ytterst tunn donor kanske få ett Bobby Ewing svall. Detta är next gen teknik och verkligen inget att jämföras med piller och salvor om jag får tycka fritt. Man tar ju ut via biopsi friska hair follicle cells och odlar sedan dessa i miljoner (enkelt beskrivet, betydligt mer avancerat än så). Man har ju som exempel via cellterapi idag börjat bota cancer så nog tusan ska vi få hår allt innan detta är över.
Shiseido som är partner och har licensen för RCH-01 är världens 4 största kosmetika företag. Vad jag förstått så har Japan mindre regulatoriska krav vad gäller stamcellsbehandling så att launch sker i Asien är nog för att få ut produkten snabbare.
Kortfattat, får dom det att fungera så finns det inga begränsningar i hur stor återväxt som är möjligt, den blir unlimited.

Clockwise

16 Jun 2018, 16:01

Har egentligen inget nytt gällande lansering, men däremot effekten av lotionen.

Giuseppe berättade tidigare för mig att alla ’case’ de haft har samma mönster. Personerna slutar att tappa håret inom en månad.

Fick det mer eller mindre bekräftat nu från personer som använder replican. Efter 14 dagar slutade en person att tappa hår (han beskrev det som ett mirakel, då han sheddade mycket dagligen innan han testade replican). En annan person som använt replican bekräftade detsamma.

Angående återväxt så är det för tidigt att säga ännu, då de här personerna använt lotionen i knappt en månad. Men att stoppa håravfallet är riktigt vasst, även fast återväxten/viss återväxt är lika viktig (för mig iaf). Det har vi iofs kunnat se både från personer som använt replicor, till bilderna som visades på Sitri. Vet att många tyckte att bilderna från Sitri var en besvikelse, men det går inte att förbise att de uppvisade återväxt.

Clockwise

16 Jun 2018, 16:13

En av testpersonerna av replican nämnde även att de flesta haft bra resultat när det kommer till återväxt. Testpersoner där hade som högst nått NW3, och de som var ’diffuse thinner’ hade fått klart bäst resultat.

Att sluta tappa hår kan ju vara nog så bra för de som precis börjat - eller de som genomför en HT.

Men som sagt, de flesta vill ju veta hur pass bra återväxten är. Och av de bilder som finns tillgängliga som har personer som testat replican visat bäst (och enligt mig imponerande) resultat.

Får hoppas att Fidia får tummen ur röven så att vi kan få testa lotionen snart.

kermit

16 Jun 2018, 22:33

Ursäkta min dumhet nu men heter den kommande krämen ifrån Brotzu/Fidia , replican/replicor? Eller missar jag något? :?

Clockwise

16 Jun 2018, 22:58

kermit wrote:
Ursäkta min dumhet nu men heter den kommande krämen ifrån Brotzu/Fidia , replican/replicor? Eller missar jag något? :?
Har ingen aning om vad den officiella lotionen från Fidia heter/ska heta.

Men det har, och görs fortfarande replicor på Fidias recept (patentet). Folk använder dessa replicor och har fått bra resultat som nämnts ovan.

kermit

17 Jun 2018, 16:19

Clockwise wrote:
16 Jun 2018, 22:58
kermit wrote:
Har ingen aning om vad den officiella lotionen från Fidia heter/ska heta.

Men det har, och görs fortfarande replicor på Fidias recept (patentet). Folk använder dessa replicor och har fått bra resultat som nämnts ovan.
Ahhahaha, stupid me :lol: Replica = Replika, trodde det var en kräm som hette så :D

Skriv inlägg