Dabbe - 14 år Idag 20. En comeback

Om ämnet håravfall
dabbe

10 Feb 2018, 22:29

Nu var det dags att skriva på det här forumet igen och återigen prata med några av er.

De flesta på Lookgood har varit stöttande och verkligen lyft upp mig när jag var som mest nere för 6 år sen 2012.

Förtvivlad, uppriven och deprimerad, 14-åriga jag. Slentrianmässigt knappade jag på mitt rassliga tangentbord på min brors gamla laptop med tårar rinnandes för kinden. Jag tappade hår. Eller det var i alla fall vad jag trodde. En kombination av grupptryck och popkultur pressade in mig i ett hörn och fick mig att bryta ihop. Snart erfor jag att jag inte hade något håravfall. Det var en naturlig företeelse, mitt hår är bara naturligt tunnt insåg jag!

Visst fanns det någon idiot som bad mig att "hyvla" håret. Men utöver det var jag mycket glad över supporten jag fick här och vill bara tacka er för alla fina och stöttande ord. Hår är inte allt.

whyatt

12 Feb 2018, 12:36

Hej Dabbe och välkommen tillbaka!

Tack för dina vänliga ord.
Livet är expert på att försätta oss i situationer som kräver att vi agerar, ofta antingen genom att växa, eller sjunka ihop. Håravfall är bara ett sådant exempel...men oavsett vad som händer är det i slutänden på individnivå som kursen bestäms. Håravfall suger att drabbas av (för egot), men erbjuder på samma sätt möjligheter till insikt - något som verkar vara ett av de grundläggande fundament som den subjektiva existensen vilar på.

Hur tror du att du hade sett på livet och dig själv om det faktiskt vore så att dina farhågor vid 14 års ålder stämde? Vi säger att du var 18 år och i princip utan hår?

Oavsett så gläds jag av att du har insett att "hår är inte allt".
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Skriv inlägg