Hårtransplantation HDC hair clinic

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Jon94

29 May 2018, 14:47

Hej gänget,

Jag har nu bokat in mig för en hårtransplantation på HDC clinic i Cypern i början på juli. Har hållt på att undersöka kliniker till och från i två år och anledningen till att jag valde HDC clinic var att väldigt vänliga, har sett många bra resultat på deras sida och olika forum och man blev proffsigt bemöt. Ville egentligen göra ett ingrepp här i Sverige men känns inte som dom har levererat lika bra resultat som kliniker i andra länder tyvärr.
Är det någon av er här som har gjort ett ingrepp på HDC hair clinic och var ni nöjda med ert resultat? Känns som jag har valt rätt klinik och har letat efter skandaler om kliniken men har inte hittat några därför kändes det extra bra att välja HDC plus att Cypern är med i EU.
Är det något man skall tänka extra på de här sista veckorna innan ingreppet och efter man skall tänka på?

whyatt

01 Jun 2018, 10:19

Hej!
Är det någon av er här som har gjort ett ingrepp på HDC hair clinic och var ni nöjda med ert resultat?
Då du ställer en specifik fråga om en specifik klinik tar jag mig friheten att också ge dig ett mer specifikt svar än jag normalt brukar göra. Inga klinik är perfekt men HDC och ett antal andra (Feriduni, Koray, Heitmann, Keser, BHR, Mwamba, Lorenzo etc..) europeiska aktörer har under många år nu konsekvent levererat solida resultat och därtill visat prov på seriös online-närvaro.

Mig veterligen, även om jag inte är HT-patient (än), så har jag hört talas om/sett/pratat med ungefär ett tiotal nöjda personer från Skandinavien och en missnöjd, som valt HDC. Den sistnämnda har en tråd här på forumet. Frågar man runt på de stora internationella forumen så tror jag inte någon av de mer välkända medlemmarna där själva inte skulle kunna acceptera HDC att operera på deras huvuden. Givetvis måste nämnas att HDC inte är ensamma om den statusen, det finns fler duktiga kliniker och de är alla värda att researcha närmare innan man bestämmer sig.

HT-kirurgi är i slutänden något som inte alla är lämpliga att genomgå och ansvaret att faktiskt förstå om man bör köra eller inte, kan inte uteslutande falla på den kliniken man väljer. Visst, jag förstår att man är utsatt som tunnhårig, ångesten finns där och benägenheten att försöka hitta en snabb utväg lockar, men återigen, researchen är väldigt viktig. Jag kan så klart inte sia om ditt resultat, kanske ligger inte dina förutsättningar i linje med vad som behövs för att ha optimala chanser att få ett gott resultat, eller så är de bättre än snittet - men ditt alldeles egna val av HDC borgar för att du satsar på en klinik som tillhör den gruppen av kliniker i Europa som oftast levererar/sällan gör bort sig.
Är det något man skall tänka extra på de här sista veckorna innan ingreppet och efter man skall tänka på?
Du kan med fördel redan nu ta del av de post-op instruktioner vald klinik har. Detta är oftast en lista med punkter som man skall tänka på efter ingreppet. Brukar behandla alltifrån hur donor- och mottagarområdena skall skötas rent hygieniskt till när du kan börja lyfta skrot på gymmet igen. Förfarandena är inte speciellt komplicerade men du kan lika väl redan nu sätta dig in i detaljerna.

Om du använder minoxidil bör du specifikt fråga vald klinik om hur de anser att användandet av produkten bör gå till framgent. Det samma gäller om du använder andra typer av liniment/lotions. Var försiktig dagarna innan ingreppet med molekyler som verkar blodförtunnande. I övrigt är det troligtvis bäst att inte genomgå några större förändringar just nu. Summa summarum, eftervården är viktig. Se till att du förstår stegen och tillvägagångssätten, inget svårt, ingen fancy, men viktigt.
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Skriv inlägg