Dr. Erkan Demirsoy 2672 grafts

Före & Efter Resultat från både kliniker och privatpersoner
Hårboll

10 Jul 2018, 10:38

Hej forumet!

Nu har det gått lite drygt ett år sedan jag gjorde min HT hos Dr.Erkan Demirosy ( 6/6 2017) och jag skulle gärna vilja dela med mig av min upplevelse lite kortfattat samt min nuvarande status.

-Service och upplevelsen var perfekt. Fanns inget jag skulle vilja ha annorlunda. Min patient-rådgivare var otroligt hjälpsam och sympatisk.
-Priset var bra.
-Resultatet: Om vi bortser från att hårlinjen hamnade högre upp än vad jag egentligen önskade så tycker jag ändå att det är bra. Densiteten fick jag förklarat för mig var svår att få till 1:a gången. Donor ser ut att må bra. Inga komplikationer.

Reflektion:
Stora frågan är, KAN man rent tekniskt göra en FUE bättre? Eller är det pengar i sjön att välja någon som är dyrare? Jag tycker detta känns som ett resultat som är svårt att slå om man bortser från att hårlinjen blev högre upp än önskat? GÅR det att få högre densitet 1:a transplantationen? Detta är frågor jag skulle vilja veta svaret på.

Jag hade som utgångspunkt önskemålet att sänka hårlinjen och fylla i i vertex. Det sistnämnda fick jag dock inte eftersom det inte var tillräckligt glest och att en HT skulle göra mer skada än nytta. Detta är svaret jag fått av Keser, Koray m.fl. Och idag ska jag även höra med Rahal.
Vi blev inte riktigt överens om hårlinjen. Jag ville ha den lägre, men doktorn insisterade på att detta var det bästa.

Detta är något jag kommer ta upp i en annan tråd då jag planerar att göra en 2:a hårtransplantation för att fylla i befintligt resultat samt sänka hårlinjen. Vi får se om jag går tillbaka till Demirsoy eller provar någon annan läkare. :)

Är nyfiken på att höra vad ni tycker.

(inga mediciner alls)

Mvh,
Hårboll
Bifogat
Efterr.PNG
Efter 2
Efterr.PNG (628.36 KiB) Viewed 195 times
Efterrrr 3.png
Efter
Efterrrr 3.png (608.52 KiB) Viewed 195 times
Före sida.PNG
Före 3
Före sida.PNG (162.79 KiB) Viewed 195 times
Före framifrån.PNG
Före 2
Före framifrån.PNG (134.87 KiB) Viewed 195 times
Före.PNG
Före
Före.PNG (438.4 KiB) Viewed 195 times

Harry.k

10 Jul 2018, 15:20

Baserat på bilderna så ser det inte ut som att kirurgen tillämpat principen om en tätare linje. I teorin så är det optimala att ha singel-grafts tätt i fronten och sedan multipla bakom, nu ser det ut som att de inte sitter speciellt tätt i fronten vilket ger intrycket av att hårlinjen sitter högre upp än den gör i praktiken. Här är ett exempel på en kirurg som förstått denna princip.
http://photobucket.com/gallery/user/DER ... Zw==/?ref=

Hårboll

10 Jul 2018, 16:00

Bra input tack!

Kan bifoga fler bilder. Dessa är alltså två st efterbilder. (synd att man inte kan lägga till bildtext bredvid. )
Bifogat
IMG_9255.JPG
IMG_9255.JPG (406.89 KiB) Viewed 185 times
efter igen.jpg
efter igen.jpg (169.46 KiB) Viewed 185 times

whyatt

11 Jul 2018, 15:05

Det är möjligt att göra ett till ingrepp "över" det befintliga, om behov och resurser finnes. I ditt fall förstår jag om du önskar göra detta, men då är det viktigt att det görs av en klinik som verkligen är fullfjädrade proffs på FUE "touch-ups" då huden som igen skall "attackeras" redan har blivit attackerad en gång, samt det faktum att rätt typ av grafts behöver användas för att få ett tätt och naturligt resultat. Frågar du mig så tycker jag att hårlinjen ligger lagd på ett helt okey avstånd från näsroten, men det är lite svårt att säga via foton.

Du ser ut att ha en rejäl donor, något du hört från doktorn? Nämligen alltid bra att veta :)
2018-01-01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin

Hårboll

11 Jul 2018, 17:20

Kul att höra ett utlåtande av Mr.Whyatt himself :) Jag upplever också att jag har en frodig donor, men tror det mesta sitter i nacken. Bifogar bilder på donor nedan. Har inte fått det på papper men vill minnas att dem sa att jag hade 4000 grafts kvar för framtiden. Ska faktiskt fråga igen (ifall dem minns).

Absolut, jag har insett att jag bör satsa på en riktigt välrenommerad kirurg om jag ska fortsätta plundra mina grafts som jag har kvar. Har faktiskt precis haft konsultation med Rahal. Han tog upp precis det föregående talare nämnde beträffande single hair follicles i fronten. Fick garanterat att det inte kommer behövas mer än en operation för att sänka hårlinje och öka densiteten, OM det då mot förmodan skulle behövas en touch-up så skulle det vara på dem. Det samma skulle gälla om det skulle bli ojämn växt eller dylikt. Jag var rak och frågade om dem kunde "slå" densiteten jag fick denna gång och dem var övertygande om att dem kunde det. Av bilderna och videorna att döma så verkar det troligt. Vi snackar 1500-2000 grafts. Och då bör jag ha kvar för framtida ingrepp om det skulle behövas.

Givetvis har jag kollat med fler. Inväntar svar från Demirsoy. Har även frågat Koray, där föreslog dem (inte helt oväntat) väldigt mycket mer grafts; 2500-3000. Känns risky.

Angående hårlinjens avstånd från näsroten så är väl själva front-fronten ok, medan vikarna är på tok för högt upp fortfarande. Men något lägre ner skulle inte skada.

Dr. Rahal verkar som sagt bra, men dyr.
Bifogat
Donor.PNG
Donor.PNG (502.52 KiB) Viewed 135 times
Donor 3.PNG
Donor 3.PNG (361.61 KiB) Viewed 135 times
Donor 2.PNG
Donor 2.PNG (510.75 KiB) Viewed 135 times

Hårboll

11 Jul 2018, 17:55

Kan väl tillägga att jag har ett visst bekymmer med miniatyrisering av håren på kronan. Vågar inte köra finasterid och minoxidil verkar inte heller helt komplikationsfritt (svullnad i ansikte samt mörka ringar under ögonen har jag förstått är risken). Så söker alternativa lösningar för detta, har börjat med biotin ("hårkontroll" från apoteket: https://www.apotea.se/h%C3%A5rkontroll? ... TUQAvD_BwE ) och tänkte även testa MSM. PRP verkar tveksamt men laserbehandling kanske kan va värt att läsa på om?

MEN vad beträffar kirurgi så verkar de flesta läkarna (Dr.Keser, Dr.Demirsoy, Dr.Rahal, Dr.Koray) inte vilja operera. DÄREMOT har jag funderat på att höra med Dr.Lorenzo som jag tycker ser ut att lyckas bra med kronor som liknar min. Här exempelvis:

Han verkar dock ännu dyrare. Och några fantastiska hårlinjer har jag inte sett från hans sida. Bäst vore att kombinera en operation hos Rahal för fronten och en operation hos Lorenzo för kronan :D
Bifogat
Kronan 3.PNG
Kronan 3.PNG (304.91 KiB) Viewed 134 times
Kronan.PNG
Kronan.PNG (507.66 KiB) Viewed 134 times
Kronan 2.PNG
Kronan 2.PNG (270.7 KiB) Viewed 134 times

Skriv inlägg