Ärrade hårsäckar?

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Ärrade hårsäckar?

Hur går din behandling? Rapportera det här!
Hårlöst försvunnen

04 Aug 2019, 22:34

Hello!

Har egentligen inte en negativ bieffekt att avslöja, men jag är orolig ifall att det kan vara så.

Har tidigare behandlats med mesoterapi och prp-behandlingar. Nu i efterhand tänker jag, shit tänk om mina hårsäckar blev ärrade av behandlingen? Med de bägge formerna tillsammans genomförde jag cirka 7 behandlingar, alltså det har stuckits en del i hårbotten. Borde jag vara orolig? Behandlades av en läkare, som även arbetar med skönhetsingrepp om det behöver tilläggas.

Just nu använder jag löksaft som jag ser ger resultat i form av utväxt, men där jag vet det har stuckits mycket, eftersom jag även tappat mycket hår på de områdena, ja där växer det sämre. Ångrar mig i efterhand, men då jag upptäckte alldeles för sent hur långt mitt håravfall hade gått drabbades jag av panik och tog dumma beslut i stundens hetta 😒
whyatt

08 Aug 2019, 13:48

Det är inte osannolikt, men frågan är omfattningen.
Hur många stick skulle du uppskatta att du har mottagit? En del forskning visar att "skadade" hårsäckar ändå kan överleva och producera hår. HASCIs teknik bygger på denna principen.
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i aug
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårlöst försvunnen

11 Aug 2019, 16:59

Oj, svårt att säga. Hur många stick kräver 1,5 - 2 sprutor vätska? Jag har ju håravfall i princip över hela huvudet, nacken är okej. Så injektionerna var väl relativt utspridda.

Minns tillbaka att det på vissa ställen kom en blodpunkt från vissa injektioner, men dessa var inte så många. Har ju hört en del som blöder rejält vid dermarolling, men kanske inte ger samma skador/risker?
whyatt

12 Aug 2019, 09:40

Om följande saxat stycke harmoniserar med verkligheten, så tordes dina hårsäckar sluppit att ha klyvts på mitten av den elaka injektionssprutan (även om det ev. kan ha förekommit vissa "close encounters").
PRP (0,05-0,1 ml/cm2) was injected, with a 27-G needle, into the androgen-related areas (frontal, parietal, occipital) of the scalp in men and into the problematic areas in women, using BD-Luer LokTM 1 ml syringes. Nappage technique was performed in a depth of 1.5-2.5 mm [Figure 1]. Our protocol proposed three treatment sessions with an interval of 3 weeks. At 6 months from the beginning of the treatment, a booster session was also performed.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4338465/
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i aug
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Skriv inlägg