Dermastamping, Rogaine, Lipogaine & Priorin

Dermastamping, Rogaine, Lipogaine & Priorin

Hur går din behandling? Rapportera det här!
Erik-W

09 Aug 2019, 19:06

(Följande text & bilder lades in i en annan tråd, men tänkte göra en egen tråd också under "Framgång & bieffekter" eftersom passar in bättre.)

Jag har nu kört på följande behandling under 3 månader:

* Dermastamping (Derminator 2) - 1,5 mm 1 gång/vecka.
* Rogaine Forte (liquid) 2 ggr/dag. (Applicering direkt efter dermastamping. Väntar alltså inte 24h efter som vissa rekommenderar.)
* Lipogain Big 3 schampoo (med bland annat Ketokonazol) 1 gång varannan dag.
* Priorin - 2 tabletter/dag.

Jag ser själv att det givit resultat. Håret ser tjockare ut och på bild ser man verkligen stor skillnad! Detta efter endast 3 månader.

Bilderna är tagna i samma ljus och håret är lika långt på båda bilderna. (Dagen efter klippning både före- och efterbilderna.)
Bifogat
Före.1.jpg
Före.1
Före.1.jpg (110.96 KiB) Viewed 2854 times
Före.2.jpg
Före.2 (Blött hår.)
Före.2.jpg (165.4 KiB) Viewed 2854 times
Före.3.jpg
Före.3
Före.3.jpg (136.76 KiB) Viewed 2854 times
Efter.1.jpg
Efter.1
Efter.1.jpg (106.46 KiB) Viewed 2854 times
Efter.2.jpg
Efter.2 (Blött hår.)
Efter.2.jpg (141.42 KiB) Viewed 2854 times
Efter.3.jpg
Efter.3
Efter.3.jpg (131.92 KiB) Viewed 2854 times
brentz

16 Aug 2019, 04:39

Vilket fantastiskt resultat!

Jag tror 99% är dermastamp som har gett resultatet.
Last edited by brentz on 16 Aug 2019, 10:57, edited 1 time in total.
whyatt

16 Aug 2019, 09:54

Nålarna kan definitivt spela sin roll, det har vi t.o.m. studier som visar, men till minox "försvar" så måste det nämnas att jag sett några BRA resultat i linje med denna trådens framsteg, enbart på minox. Beakta slutligen att Lipogaine innehåller en hel del intressanta ingredienser som också tordes hjälpa hårsäckarna. Så rimligtvis rör det sig om en synergistisk effekt där de inblandade produkternas respektive effektivitet är svår att sia om...men onekligen ser det positivt ut!
:wrench:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Simtone

30 Aug 2019, 15:31

Kul!

Vilka bra före och efter bilder du lyckats ta! Kul att se vilken framgång du fått på så kort tid!
Jag tänkte pröva ditt schema men undrar vart du köpte din dermastamp nåvart?
whyatt

31 Aug 2019, 10:42

Derminator (v2) köps här:
https://owndoc.shop/Dermaneedling/Dermi ... nator%202/

Det är en av de bättre apparaterna för ändamålet. Det finns fler motoriserade enheter som är billigare, bör fungera väl (Dr. Pen ska vara bra) men se upp för kopiorna.
Givetvis kan man också använda manuella, snorbilliga, fixerade nålar men det är helt klart smidigare med motor.
Hårboll

18 Sep 2019, 16:45

whyatt wrote:
31 Aug 2019, 10:42
Derminator (v2) köps här:
https://owndoc.shop/Dermaneedling/Dermi ... nator%202/

Det är en av de bättre apparaterna för ändamålet. Det finns fler motoriserade enheter som är billigare, bör fungera väl (Dr. Pen ska vara bra) men se upp för kopiorna.
Givetvis kan man också använda manuella, snorbilliga, fixerade nålar men det är helt klart smidigare med motor.
Jäklar. den var inte billig.

Vad tros om denna? https://owndoc.shop/Dermaneedling/Derma ... 0needles)/

Vad är det för tjocklek du kör förresten Erik?
Hårboll

18 Sep 2019, 17:19

https://www.hudroller.se/dermastamp

Vilken tjocklek vill man ha tro?
whyatt

19 Sep 2019, 08:54

Finns bra stamps billigt på Amazon.co.uk. Om större yta skall behandlas vill man ha betydligt fler nålar än 12 st.

Gällande längd på nålarna så vill man GISSNINGSVIS på sikt, för att maximera resultaten, gå så djup man pallar, utan att börja punktera hårsäckar :studyingbrown:
Mitt förslag är att börja lite försiktigt på 0,5mm och sen gradvis arbeta sig uppåt. Eller nedåt :stoner:
Vi vet ännu inte hur en optimal rutin ser ut...är det 1,5 eller rent av 2...2,5?....eller skitofta med 0,5? Eller en kombination? Hur reagerar hud, immunförsvar etc efter år 1...2...3? Frågorna är många och jag tycker tyvärr att det är lite för mycket halleluja-stämning kring dermaneedling just nu...dont get me wrong, jag tycker verkligen metoden andas potential, men vi behöver forskning på temat, inte lösryckt drömmande.

Derminator är en cool maskin. Ja, den kostar...men den gör jobbet enkelt. Perfekt att köpa med en partner/familjemedlem/granne som vill fightas mot rynkor etc..
Erik-W

11 Oct 2019, 21:51

Hårboll wrote:
18 Sep 2019, 17:19
https://www.hudroller.se/dermastamp

Vilken tjocklek vill man ha tro?
Oj, såg inte detta förrän nu. Tjocklek vet jag inte, men jag kör på 12 nålar till min derminator.

Edit: 0,15 mm står det på diameter.
Hårboll

12 Oct 2019, 20:40

Tack för svar till er båda :)

Undrar om det är safe att köra med både nålande och laser
whyatt

06 Nov 2019, 10:57

Har inte läst någon vettig fakta om huruvida LLLT och nyligen punkterad skalp med hjälp av microneedles går hand i hand, eller verkar kontraproduktivt...om din fråga gäller laser direkt innan, eller direkt efter, nålning. Om du tänker mer generellt, typ att kan jag köra laser mån-ons-fre, om jag nålar lördag, så är min icke-medicinska 50-öres analys att Ja, det kan man definitivt göra :dance:
Hårboll

06 Nov 2019, 14:35

whyatt wrote:
06 Nov 2019, 10:57
Har inte läst någon vettig fakta om huruvida LLLT och nyligen punkterad skalp med hjälp av microneedles går hand i hand, eller verkar kontraproduktivt...om din fråga gäller laser direkt innan, eller direkt efter, nålning. Om du tänker mer generellt, typ att kan jag köra laser mån-ons-fre, om jag nålar lördag, så är min icke-medicinska 50-öres analys att Ja, det kan man definitivt göra :dance:
Nää, det är nog inga problem :)
Hårlöst försvunnen

27 Jan 2020, 13:44

Hur går det med dermastampen? Fortsatt positiva resultat? :partydance:
whyatt

28 Jan 2020, 12:43

Dermastamp rules. Kan inte svära att det hjälper alla tunnhåriga skalpar, i alla lägen, men det verkar definitivt finnas mycket potential att överlag hämta från användning av nålar. Är själv sugen på att byta ut 0,5mm till 0,75mm samt öka intensiteten. Att gå högre än 1,5mm på söndagarna vet jag dock inte om jag vill...men antagligen finns det troligtvis användning för både 2mm och 2,5mm.
Hårlöst försvunnen

29 Jan 2020, 00:05

Hur ser ditt schema ut för stamping whyatt? Du kör alltså flera dagar i veckan?
Jag misstänker att minoxidil inte gör mycket nytta på egen hand för mig, åtminstone inte under den 6 månaders period jag använde det ensamt. Sen påbörjade jag att applicera löksaft, då började plötsligt något att hända. Hårstrån poppade upp, men väldigt ljusa och korta. Nu har dessa börjar bli längre, men fortfarande ljusa. Stampar med 1mm, med 5-6 dagars mellanrum. Men detta är nytt sen 2 veckor tillbaka.

En märklig sak jag märkt, på vänster sida längst viken har jag många nya hårstrån, men vid hårfästet i mitten och sen viken till höger har mycket få hårstrån dykt upp. Vad kan detta bero på? Har dessa hårstrån blivit värre tilltygade och därmed tröttare av mitt exempelvis rikliga användning av vax? Ärrade från prp och mesoterapi? :duel: Jag blir lätt nojjig och ångrar att jag testade allt och var desperat i början vid hårtappschocken. Sen förstår jag om du inte kan svara på detta iofs :roll:
whyatt

30 Jan 2020, 12:59

Hur ser ditt schema ut för stamping whyatt? Du kör alltså flera dagar i veckan?
Brukar vara noga med att köra 1.5 mm på söndagar. På veckodagarna varierar attackerna, försöker hålla iaf 1-3 tillfällen. Det optimala behandlingsupplägget är ännu oklart. Ingen vet helt enkelt. Vore ju illa om man överstimulerade..samtidigt är understimulering heller ingen hit...men en sak är säker, kortare nålar kan man använda oftare..och jag ämnar mer rigoröst gå över hela hjässan, oftare. Byter nog 0,5 till 0,75mm för nästintill vardaglig penetration, och 1,5 eller 2.0mm en gång i veckan.
Jag misstänker att minoxidil inte gör mycket nytta på egen hand för mig, åtminstone inte under den 6 månaders period jag använde det ensamt.
Hmm...minox-effekten kan ibland dröja......när började du stampa? Vem vet, kombon minox + lök kanske är golden? :rock:
En märklig sak jag märkt, på vänster sida längst viken har jag många nya hårstrån, men vid hårfästet i mitten och sen viken till höger har mycket få hårstrån dykt upp. Vad kan detta bero på?
Mm svår fråga...kan du ha någon i din släkt vars håravfall du till stor del ärvt som tappade hår i dessa områden först? Tvek om prp och meso har gjort skada, varför skulle i så fall vänster sida ha klarat sig bättre?
Hårlöst försvunnen

05 Feb 2020, 15:59

Intressant upplägg, de flesta visar väl på resultat från microneedling med 1,5 mm en gång i veckan? Har du hittat ytterligare resultat från mer frekvent användning eller varför har du hoppat på detta?
Ingen minoxidil till detta?

Lite rädd för löken och stamping, kanske för starkt för ett öppet microsår? Kanske bakterier från en dåligt rengjord lök eller behållare ställer till det.. Mja nja just nu avvaktar jag och applicerar löken 2 dagar efter stamping.

Hmm mitt enda svar på det är nog att min bena var lagd åt det hållet där minst hårstrån har poppat upp (typ där läkaren alltid började sticka) och jag bad specifikt om att injektera mer vid mitten av hårfästet.

En liten parantes, det jag fick injekterat var någon vid namn Dr Cyj hairfiller. Aktiva ingredienser: Decapeptide 10, 18, 28, Oligopeptide 2, 11, 54, 71, Hyaluronsyra.

Någon spontan reaktion på innehållet? Oavsett för sent för en konsultation och tråkigt om du säger "det låter mer skadligt än nyttigt" :yellow: men oh well
whyatt

11 Feb 2020, 09:37

Intressant upplägg, de flesta visar väl på resultat från microneedling med 1,5 mm en gång i veckan?
Ja typ. Sen om vart 5 dag, eller vart 10 dag är "sweetspoten", verkar ännu vara hållet i dunkel!
Ingen minoxidil till detta?
ÄR en populär produkt att använda i kombo med nålar, verkar funka bra ihop men inget för mig.

Lite rädd för löken och stamping, kansk ... stamping.
Vi i framförallt väst är sådana bakteriefobiker. Tyvärr. Hela du är ett enda stort hotell för diverse småfolk och det är först på senare tid som forskningen börjat nosa på vikten av "biodiversitet". Därmed inte sagt att rå lök skall läggas på 1,5mm djupa, nygjorda öppningar i huden...för det kan svida och vem vet vilka reaktioner som kan uppstå kort därpå. Så vad är då optimal läketid innan serumet slängs på? Oklart. Det pratas om alltifrån några timmar till "dagen därpå".
En liten parantes, det jag fick injekterat var någon vid namn Dr Cyj hairfiller.
Nää...den peptidsörjan bör inte ha lett till något negativt för håret iaf...
Erik-W

08 Mar 2020, 15:56

Tänkte uppdatera med nya bilder. Först ut är 3 bilder från efter 6 månader och därefter 3 bilder från efter 9 månader. Håret är nog liiiiite längre vid 9 månader jämfört med bilderna från tidigare.

Några frågor:

1. Jag gymmade ganska mycket (5 dagar/vecka) mellan månad 3 till månad 6 och upplevde att resultaten blev sämre och sämre och att håret alltså blev glesare/tunnare igen. Jag upplevde att jag hamnade i en sheddingperiod och därför la jag av helt med att gymma och nu efter 9 månader så upplever jag att håret har blivit tätare och tjockare igen. Kan gymmet verkligen påverka så mycket att det gör att resultaten uteblir helt från behandlingen? Min tvillingbror som kör exakt samma behandlingsschema har också fått väldigt bra resultat. Han har dock inte gymmat någonting på flera år. Efter 3-6 månader fick han också en sheddingperiod där det regnade av hår på nytt (precis som när behandlingen påbörjades). Kan det kanske vara så att man hamnar i nya sheddingperioder ibland under behandlingens gång och att det var det som gjorde att jag upplevde en försämring snarare än gymmandet?

2. Vad tycker ni om bilderna? Jag upplever själv att jag har mer/tjockare hår nu än innan behandlingsstarten för 9 månader sedan. Det känns som att det har gjort håret starkare och att det än så länge bidrar till att håret bibehålls.
Bifogat
Efter 6 Månader.1.JPG
Efter 6 Månader.1.JPG (304.84 KiB) Viewed 881 times
Efter 6 Månader.2.JPG
Efter 6 Månader.2.JPG (360.37 KiB) Viewed 881 times
Efter 6 Månader.3.JPG
Efter 6 Månader.3.JPG (237.55 KiB) Viewed 881 times
Efter 9 Månader.1.jpg
Efter 9 Månader.1.jpg (138.07 KiB) Viewed 881 times
Efter 9 Månader.2.jpg
Efter 9 Månader.2.jpg (129.76 KiB) Viewed 881 times
Efter 9 Månader.3.jpg
Efter 9 Månader.3.jpg (126.53 KiB) Viewed 881 times
difus

09 Mar 2020, 15:22

Riktigt snyggt! Så skall det se ut. Väldigt kul att du uppdaterar oss kontinuerligt. Dels tycker jag att ditt hår ser tjockare, friskare ut samt att det blivit mer pigmenterat sedan början. Tänkte passa på att fråga vart du köper lipogain :D schampot? Har själv funderat på att addera det till min regim😁
Skriv inlägg