Bokat konsultation

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Bokat konsultation

Om ämnet håravfall
Aristo

22 Nov 2019, 21:47

Hej!

Äntligen efter ett par års velande bestämt mig för att åka till Stockholm för att gå på konsultation.

Har ni några frågor ni tycker jag bör ta med mig och fråga om så vore det uppskattat

Tanken är att åka till Istanbul och göra det där för en mindre peng än här hemma.
Chrillee

22 Nov 2019, 23:56

Yo!

Vilken klinik ska du till? Ska göra detsamma så har tyvärr inga tips. Skriv gärna efter du varit där hur det gick.
Aristo

23 Nov 2019, 08:45

Tänkte börja med en konsultation hos Nordic Hair. Är så jävla less på att torka av allt i badrummet från batiste torrschampoo + toppik varenda morgon, vore nice med en morgonrutin som tog 5 min ist för 30
Hårboll

23 Nov 2019, 10:18

Hade du tänkt göra en konsultation på ett ställe och sedan operationen på ett annat? Vad vill du få ut av konsultationen?

När du säger att du tänkt åka till Istanbul, har du någon specifik kirurg i åtanke?

Vad är det du vill få ut av hårtransplantationen; vilka förväntningar har du gällande hårlinje, densitet, donorområdet?
Aristo

23 Nov 2019, 10:54

Hårboll wrote:
23 Nov 2019, 10:18
Hade du tänkt göra en konsultation på ett ställe och sedan operationen på ett annat? Vad vill du få ut av konsultationen?

När du säger att du tänkt åka till Istanbul, har du någon specifik kirurg i åtanke?

Vad är det du vill få ut av hårtransplantationen; vilka förväntningar har du gällande hårlinje, densitet, donorområdet?
Målet är att göra det på samma ställe som konsultationen(nordic hair) någon gång i början av nästa år., har förpreppat med finasterid i 2 år. Mina förväntningar är att slippa alla dessa extra produkter som kostar flera hundra i månaden,
mina förväntningar är en "normal" densitet för en 31 åring uppe på huvudet., dvs inte se tunnhårig ut. Självklart önskas samma till kronan men är väl egentligen nöjd med om den "förbättras". Hårfästet är inget som behöver åtgärdas utan det är snarare att det tunnats ut med åren uppe på men har fortfarande extremt tät hårväxt som en krans runt huvudet så hoppas på en stark donor!

Har timmar att beta av i Stockholm så har ni tips på andra att boka in sig hos för konsultation så mottages gärna tips på bra kliniker som ligger bra till prismässigt.
whyatt

23 Nov 2019, 12:18

Besök te.x. också Ilterkliniken och Poseidon också.

Först skriver du "göra i Istanbul", sen skriver du "på samma ställe som konsultationen" - hur ska du ha det?

..och JA, du BÖR ha förberett frågor, annars finns det risk att kontrollen glider dig ur händerna.

Vad du vill vet är hur de aktörer du väljer att ta pulsen på (klinikerna) föreslår att du bäst hanterar ditt håravfall, primärt kirurgiskt. Deras uppgift är att mäta din donor, klassificera ditt nuvarande håravfall samt nåt så när vetenskapligt filosofera kring det kommande håravfallet.

Jag personligen anser att om man inte har riktigt tydliga bildserier och HD-videos (före/efter) att visa upp, som dessutom visar exempel på tidigare patienter vars håravfall och donor påminner om ditt, ja då bör man dra öronen åt sig lite.

En tumregel brukar vara att i "rikare länder" erbjuds dyrare och färre antal grafts per ingrepp, och i billigare länder, motsatsen. Ingen approach är per automatik fel, men i de båda fallen kan girighet och brist på etik/moral leda till att patienten blir lidande, både ekonomiskt men framförallt psykiskt.
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Aristo

23 Nov 2019, 12:47

whyatt wrote:
23 Nov 2019, 12:18
Besök te.x. också Ilterkliniken och Poseidon också.

Först skriver du "göra i Istanbul", sen skriver du "på samma ställe som konsultationen" - hur ska du ha det?

..och JA, du BÖR ha förberett frågor, annars finns det risk att kontrollen glider dig ur händerna.

Vad du vill vet är hur de aktörer du väljer att ta pulsen på (klinikerna) föreslår att du bäst hanterar ditt håravfall, primärt kirurgiskt. Deras uppgift är att mäta din donor, klassificera ditt nuvarande håravfall samt nåt så när vetenskapligt filosofera kring det kommande håravfallet.

Jag personligen anser att om man inte har riktigt tydliga bildserier och HD-videos (före/efter) att visa upp, som dessutom visar exempel på tidigare patienter vars håravfall och donor påminner om ditt, ja då bör man dra öronen åt sig lite.

En tumregel brukar vara att i "rikare länder" erbjuds dyrare och färre antal grafts per ingrepp, och i billigare länder, motsatsen. Ingen approach är per automatik fel, men i de båda fallen kan girighet och brist på etik/moral leda till att patienten blir lidande, både ekonomiskt men framförallt psykiskt.
Ska ta mig en titt på dem med, nordic hair har konsultation i Stockholm sen får man välja om man vill göra transplantationen i Sverige eller Turkiet därav samma ställe, eller snarare samma företag som konsultationen :)
Hårboll

23 Nov 2019, 15:34

Aristo wrote:
Hårfästet är inget som behöver åtgärdas utan det är snarare att det tunnats ut med åren
Utan bild är det svårt att bedöma exakt, men utifrån vad du beskriver så låter det problematiskt. Alla case lämpar sig inte för en HT. Att helt enkelt "fylla på" där det är glest är ett sådant scenario som låter olämpligt. Är det inte tillräckligt glest (avstånd mellan stråna bör vara >x mm för att en ht ska lämpa sig) så är en HT förmodligen inte att rekommendera. Det som händer är att befintliga miniatyriserade hårsäckar i det glesa mottagarområdet kommer riskeras att skadas och håret att falla av i förmån för de nya transplanterade graftsen. Alltså +1 nytt -1 gammalt. Resultatet blir alltså knappt någon förbättring.

Dåliga kirurger/budgetkliniker kommer inte ge dig det svaret utan kommer passa på att gladeligen ta dina pengar. Vidare när du tittar på budgetkliniker måste du förstå att du får det du betalar för. Detta är oberoende av vilket land.

Turkiet har high-end kirurger också och dessa är såklart billigare ("big mac index"-mässigt blir det ju så såklart). Men undvik för guds skull löpande band kliniker där du får ett "mycket bra pris". Det är inte värt det, du har bara en donor och begränsat antal grafts. Och det blir inte billigt om du ändå kommer vilja göra om alltihop.

Ska du ändå ta chansen att försöka få till ett bra resultat där du transplanterar hår dit bland svaga befintliga hårsäckar så BÖR du välja en SKILLAD kirurg för det kommer krävas. Säger dock denna att det inte är en bra idé så bör du avstå. För då är det väl svårt att tro att en mindre skillad kirurg kan få till det? :p

Så varför inte boka konsultation online med en namnkunnig klinik först?
Aristo

24 Nov 2019, 20:35

Hårboll wrote:
Aristo wrote:
Hårfästet är inget som behöver åtgärdas utan det är snarare att det tunnats ut med åren
Utan bild är det svårt att bedöma exakt, men utifrån vad du beskriver så låter det problematiskt. Alla case lämpar sig inte för en HT. Att helt enkelt "fylla på" där det är glest är ett sådant scenario som låter olämpligt. Är det inte tillräckligt glest (avstånd mellan stråna bör vara >x mm för att en ht ska lämpa sig) så är en HT förmodligen inte att rekommendera. Det som händer är att befintliga miniatyriserade hårsäckar i det glesa mottagarområdet kommer riskeras att skadas och håret att falla av i förmån för de nya transplanterade graftsen. Alltså +1 nytt -1 gammalt. Resultatet blir alltså knappt någon förbättring.

Dåliga kirurger/budgetkliniker kommer inte ge dig det svaret utan kommer passa på att gladeligen ta dina pengar. Vidare när du tittar på budgetkliniker måste du förstå att du får det du betalar för. Detta är oberoende av vilket land.

Turkiet har high-end kirurger också och dessa är såklart billigare ("big mac index"-mässigt blir det ju så såklart). Men undvik för guds skull löpande band kliniker där du får ett "mycket bra pris". Det är inte värt det, du har bara en donor och begränsat antal grafts. Och det blir inte billigt om du ändå kommer vilja göra om alltihop.

Ska du ändå ta chansen att försöka få till ett bra resultat där du transplanterar hår dit bland svaga befintliga hårsäckar så BÖR du välja en SKILLAD kirurg för det kommer krävas. Säger dock denna att det inte är en bra idé så bör du avstå. För då är det väl svårt att tro att en mindre skillad kirurg kan få till det? :p

Ja jag är öppen för förslag som sagt. Med det du säger är alltså nordic hairs fastpris erbjudande 25000kr ett budget alternativ och resultatet därefter? Har för nått år sen haft kontakt med dr.demirsoy som då rekommenderade mig att börja med finasterid. De uppskattade från bilderna 3000-3500 grafts. Får se om de håller med & vad de har att säga om min donor. Bilder gör inte alltid rättvisa. Men visst lär jag köra några online konsultationer har du några att rekommendera?
Har sökt efter en sammamställd lista över "bra" aktörer men tycker det är en djungel..
Vill bara ha tillbaka mitt schvung och slippa batiste torrschampoo o toppik över hela badrummet!

Övrig punkt :)
Har varit medlem här länge men glömt lösen och det kommer inget nytt när jag klickar "glömt lösen"
Hårboll

25 Nov 2019, 00:00

Aristo wrote:
24 Nov 2019, 20:35
Hårboll wrote:
Aristo wrote:

Ja jag är öppen för förslag som sagt. Med det du säger är alltså nordic hairs fastpris erbjudande 25000kr ett budget alternativ och resultatet därefter? Har för nått år sen haft kontakt med dr.demirsoy som då rekommenderade mig att börja med finasterid. De uppskattade från bilderna 3000-3500 grafts. Får se om de håller med & vad de har att säga om min donor. Bilder gör inte alltid rättvisa. Men visst lär jag köra några online konsultationer har du några att rekommendera?
Har sökt efter en sammamställd lista över "bra" aktörer men tycker det är en djungel..
Vill bara ha tillbaka mitt schvung och slippa batiste torrschampoo o toppik över hela badrummet!

Övrig punkt :)
Har varit medlem här länge men glömt lösen och det kommer inget nytt när jag klickar "glömt lösen"
Jag har inte satt mig in i Nordic Hair Clinic så jag vill inte säga något bra/dåligt om egentligen.. Men det är inte en klinik jag skulle sätta på listan bland high-end kliniker. De har helt enkelt inte gjort sig ett namn för sig. Och hur skulle de kunna göra det när de inte ens har en specifik kirurg/team? Blir ju omöjligt att blida sig en uppfattning om vad man kan förvänta sig.

Hur som helst tror jag inte de har ambitionen att bli en high-end klinik. Detta i och med att de verkar vara väldigt prisorienterade och fokuserar att lyfta fram allt annat kring hårtransplantationer förutom resultat. Budgetkliniker brukar ofta fokusera på låga priser, lyxhotell, lyfter fram kundberättelser där de får berätta hur tryggt det kändes... istället för resultat :banghead: ser lite sådana tendenser här.
Samtidigt tror inte heller deras kunder/patienter känner att de har något att klaga över oavsett densitet, naturtrogenhet, storlek på ärren nacken, med tanke på hur otroligt lite de har betalat för att få hår på tidigare kala ytor. Fantastiskt liksom. Tills.... folk börjar fråga kanske :)

Jag var hos demirosy för min första HT.
Min andra HT var hos Dr.Rahal. Enorm skillnad på alla plan. Dr.Demirsoy kanske är en av de bättre budgetalternativen. Men jag blev inte nöjd.

Kolla dr.Rahal om du orkar åka till Kanada. Annars dr.Bisanga, dr.feriduni, injertokapilar (Dr.lorenzo), hasson&wong. Dr.Koray. HDC(dr.maras).
Aristo

25 Nov 2019, 14:17

Fasen nu när man väl tagit klivet att boka in något fysiskt blev man osäker igen efter er feedback haha.

Har försökt kontakta Asmed förut 2-3ggr utan att fått svar tyvärr. Men jag ska definitivt titta närmare på alternativen. Jag är inte låst till någon klinik utan det är väl egentligen plånboken som styr och över 50 000 kan jag inte hosta upp i dagsläget. Dock är tiden perfekt för mig att göra det nu, till hösten 2020 kommer jag stå och hålla i föreläsningar så vore trevligt om man genomfört transplantationen innan sommaren så det hinner läka en del tills dess.
Hårboll

25 Nov 2019, 16:37

Aristo wrote:
25 Nov 2019, 14:17
Fasen nu när man väl tagit klivet att boka in något fysiskt blev man osäker igen efter er feedback haha.

Har försökt kontakta Asmed förut 2-3ggr utan att fått svar tyvärr. Men jag ska definitivt titta närmare på alternativen. Jag är inte låst till någon klinik utan det är väl egentligen plånboken som styr och över 50 000 kan jag inte hosta upp i dagsläget. Dock är tiden perfekt för mig att göra det nu, till hösten 2020 kommer jag stå och hålla i föreläsningar så vore trevligt om man genomfört transplantationen innan sommaren så det hinner läka en del tills dess.
Jag förstår absolut att ekonomin styr. Och en HT är inte för alla rent ekonomiskt. Men har man bestämt sig för att lägga pengar på detta över huvud taget så är det värt att spara hop ytterligare en slant under ett par månader för att värna om din donor/vävnaden, och få så mycket som möjligt av sina extraherade och "förbrukade" grafts.

Vad gäller planering och timing så kan jag säga att efter 4 månader så kommer du förmodligen inte ha några problem med att stå och föreläsa. Det tar minst 1 år innan fullt resultat är konstaterbart. Men du kommer förmodligen ha kommit långt efter redan 4 ish månader.

Nä men ta dig tiden och skriv till fler kliniker. Ta högupplösta bilder etc. Du kan ju göra de enkelt och copy pasta texten osv :) Vissa har kanske lite knepigare krav på bilder där man ska ladda upp bilder från flera vinklar etc. Men i det stora hela kommer det va easy peasy.
Aristo

25 Nov 2019, 22:17

absolut @hårboll har kontaktat de som låg i europa som du skrev upp och kastade ut lite bilder till dem så vi får se vart det bär av i slutändan!
Hårboll

25 Nov 2019, 23:15

Aristo wrote:
25 Nov 2019, 22:17
absolut @hårboll har kontaktat de som låg i europa som du skrev upp och kastade ut lite bilder till dem så vi får se vart det bär av i slutändan!
Grymt! Säg till vad du får för respons!
Hårboll

25 Nov 2019, 23:25

Btw. Utöver mig själv som exempel så är detta ett typisk case av medioker klinik vs bra klinik.

Skriv inlägg