Fantastiskt dermaroller resultat! - Page 2

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Fantastiskt dermaroller resultat!

Om ämnet håravfall
whyatt

11 Aug 2019, 13:53

Spännande framsteg so far, keep it grow bro! :mrgreen:

Hur exakt ser rutinen ut?
Är det samma hårlängd på före- och efterbilderna?

Gällande om det är återväxt eller förstärkning av befintligt hår, så är det en intressant fråga.
Jag menar inte att återväxt inte sker, vad jag brukar prata om är "kosmetiskt signifikant omfattning" och då detta i sig inte betyder ett jota, dvs det finns ingen standardiserad beskrivning på vad det konkret innebär, så förstår jag att uttrycket kan blandas ihop med vanlig återväxt :)
...så för att förtydliga så tror jag i princip alla som kör med nålar, och ännu fler som adderar en topikal produkt, uppvisar hårstrån lite varstans som annars inte hade poppat upp, men, sker denna återväxt i sån omfattning att den blir kosmetiskt signifikant? Sällan...men te.x. med programmet [oral-dutasterid-oral-minox-topikal-minox-topikal-keto] är chanserna goda (beroende på hur mkt hår man redan tappat), lägger man därtill nålar, massage, laser och annat gott så ökas troligtvis chanserna ännu mer. Nu är jag personligen inget fan av de kemiska gifterna nämnda ovan, men flikar in dem för att förtydliga vad jag menar :)
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i aug
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
difus

11 Aug 2019, 20:04

whyatt wrote:

Gällande om det är återväxt eller förstärkning av befintligt hår, så är det en intressant fråga.
Jag menar inte att återväxt inte sker, vad jag brukar prata om är "kosmetiskt signifikant omfattning" och då detta i sig inte betyder ett jota, dvs det finns ingen standardiserad beskrivning på vad det konkret innebär, så förstår jag att uttrycket kan blandas ihop med vanlig återväxt :)
...så för att förtydliga så tror jag i princip alla som kör med nålar, och ännu fler som adderar en topikal produkt, uppvisar hårstrån lite varstans som annars inte hade poppat upp, men, sker denna återväxt i sån omfattning att den blir kosmetiskt signifikant? Sällan...men te.x. med programmet [oral-dutasterid-oral-minox-topikal-minox-topikal-keto] är chanserna goda (beroende på hur mkt hår man redan tappat), lägger man därtill nålar, massage, laser och annat gott så ökas troligtvis chanserna ännu mer. Nu är jag personligen inget fan av de kemiska gifterna nämnda ovan, men flikar in dem för att förtydliga vad jag menar :)
Förstår vad du menar och självklart är sannolikheten högre att man får mer återväxt om du samtidigt använder finas men jag håller inte riktigt med om dina påståenden att det är så sällan som folk med dermarolling och minox får återväxt som faktiskt påverkar utseendet positivt och är i sådan utsträckning så det syns. Finns flera trådar på HTL där folk uppvisar fina resultat med denna kombon.
whyatt

11 Aug 2019, 20:48

men jag håller inte riktigt med om dina påståenden att det är så sällan som folk med dermarolling och minox får återväxt
Ok. Egentligen kan ingen av oss veta, för vi har inte en aning om hur många som testat, och fäjlat. Sen håller jag med dig om följande:
Finns flera trådar på HTL där folk uppvisar fina resultat med denna kombon.
Så är det. Helt klart imponerande resultat, men för att nå det "kosmetiskt signifikanta resultatet" så underlättar det avsevärt om man är ute i god tid..och jag är rädd för att många "lite för tunnhåriga" individer kan bli besvikna om de inte förstår detta på förhand! :smokingjoint:
difus

12 Aug 2019, 12:35

whyatt wrote:
11 Aug 2019, 20:48
men jag håller inte riktigt med om dina påståenden att det är så sällan som folk med dermarolling och minox får återväxt
Ok. Egentligen kan ingen av oss veta, för vi har inte en aning om hur många som testat, och fäjlat. Sen håller jag med dig om följande:
Finns flera trådar på HTL där folk uppvisar fina resultat med denna kombon.
Så är det. Helt klart imponerande resultat, men för att nå det "kosmetiskt signifikanta resultatet" så underlättar det avsevärt om man är ute i god tid..och jag är rädd för att många "lite för tunnhåriga" individer kan bli besvikna om de inte förstår detta på förhand! :smokingjoint:
Ja så är det givetvis, sammanfattningsvis så känns det ju helt klart som att dermarolling är något alla borde lägga till i sitt arsenal mot håravfallet 😃
whyatt

12 Aug 2019, 13:42

Ska bli intressant att se vart en så pass tunnhårig gentleman som Scott kan ta det: https://www.youtube.com/channel/UCRxODF ... CxA/videos

För..helt ärligt..iaf min :02cents: analys, blir det inte bättre än vad det är nu...så fan..raka skiten och lägg ner. Lite så jag känner, givetvis får man tycka vad man vill i frågan, men i min värld är det en "synbar förändring", procentuellt "galet mkt tillväxt", som i verkligheten "inte räcker till" - vad säger ni? :cow:
Erik-W

12 Aug 2019, 15:21

whyatt wrote:

Min rutin är följande:

* Dermastamping (Derminator 2) - 1,5 mm 1 gång/vecka. (Det brukar blöda lite grann.)
* Rogaine Forte (liquid) 2 ggr/dag. (Applicering direkt efter dermastamping. Väntar alltså inte 24h efter som vissa rekommenderar.)
* Lipogain Big 3 schampoo (med bland annat Ketokonazol) 1 gång varannan dag.
* Priorin - 2 tabletter/dag.

Japp, det är samma hårlängd på både före- & efterbilderna :)
whyatt

13 Aug 2019, 09:22

Ska bli svinintressant att följa dig! :rock:
Dermastamping (Derminator 2) - 1,5 mm 1 gång/vecka. (Det brukar blöda lite grann.)
Hur gick tankarna när du valde just 1.5mm? Jag kan själv luta åt denna, mer invasiva nållängd, men kikar man online så spretar rekommendationerna, i synnerhet gällande frekvensen.
Rogaine Forte (liquid) 2 ggr/dag. (Applicering direkt efter dermastamping. Väntar alltså inte 24h efter som vissa rekommenderar.)
Direkt efter? Ok, det måste ju svida en del?
Jag undrar hur mycket effektivare (och "systemisk") minoxidil blir med 1.5mm kontra 1.0...0.5..och utan. Samt i relation till att ta minox som tablett. Fler och fler som rapporterar goda skalp-resultat från oralt bruk.
Lipogain Big 3 schampoo (med bland annat Ketokonazol) 1 gång varannan dag.
Låter du det sitta i ordentligt?
* Priorin - 2 tabletter/dag.
Rsearchar du några fler kosttillskott? Här finns det utrymme för improvements tror jag! :dance:
flichenstein

13 Aug 2019, 09:35

Vad för oljor och serum rekommenderar ni man använder med en roller? Köpte min för ett tag sen och har precis börjat. Vill ha det bästa förutsättningarna med den :)
Erik-W

13 Aug 2019, 11:59

whyatt wrote:
13 Aug 2019, 09:22

Hur gick tankarna när du valde just 1.5mm? Jag kan själv luta åt denna, mer invasiva nållängd, men kikar man online så spretar rekommendationerna, i synnerhet gällande frekvensen.

Rogaine direkt efter dermastamping - Direkt efter? Ok, det måste ju svida en del?
Jag undrar hur mycket effektivare (och "systemisk") minoxidil blir med 1.5mm kontra 1.0...0.5..och utan. Samt i relation till att ta minox som tablett. Fler och fler som rapporterar goda skalp-resultat från oralt bruk.

Lipogain Big 3 schampoo - Låter du det sitta i ordentligt?

Priorin - Rsearchar du några fler kosttillskott? Här finns det utrymme för improvements tror jag! :dance:
Att det blev just 1,5 mm var för att studierna jag läst hade just 1,5 mm. Så jag följde studierna helt enkelt :)

Rogaine direkt efter dermastamping svider nästan ingenting. Ytterst lite.

Lipogain applicerar jag enligt bruksanvisningen. Dvs. att jag först schamponerar håret med det så att det löddrar ordentligt. Sen sköljer jag ur det och masserar in Lipogain på nytt under 1 minut. Sedan får det sitta kvar i 3-5 minuter innan jag sköljer bort det.

Vad gäller kosttillskott så har jag inte researchat något annat. Har du några rekommendationer? ;)
Hårboll

13 Aug 2019, 13:28

Erik-W wrote:

Att det blev just 1,5 mm var för att studierna jag läst hade just 1,5 mm. Så jag följde studierna helt enkelt :)

Rogaine direkt efter dermastamping svider nästan ingenting. Ytterst lite.
Är det av någon anledning man inte ska applicera det direkt efter man stampat annars? Kan det vara p.g.a. infektionsrisk eller något sådant? Tänker att man häller i något rätt ner i såret liksom.. annars tänker jag att fördelen skulle vara att det går snabbare in i systemet?

Erik-W wrote:

Vad gäller kosttillskott så har jag inte researchat något annat. Har du några rekommendationer? ;)
Jag kör med maxihair, 2 tabletter om dagen:
https://se.iherb.com/pr/country-life-ma ... blets/1714

Käkar även MSM+c vitamin. 2 tabletter om dagen

Ser minoxidilen flottig ut även när den torkat btw? :roll:
whyatt

13 Aug 2019, 14:43

Yes, men det kommer utförligare info i Anti Hair-loss toolkitet inom kort :partydance:
Jag kör med maxihair, 2 tabletter om dagen
Den är en helt okey "hår-multi".
Är det av någon anledning man inte ska applicera det direkt efter man stampat annars?
Lite beroende på vad som appliceras, plus individuell känslighet, rekommenderas iaf 5 timmar no-touch period pga att det kan svida rätt ordentligt.
Kan det vara p.g.a. infektionsrisk eller något sådant?
Finns ju alltid, men så länge som instrument och skalp är rena tordes den vara minimal.
Tänker att man häller i något rätt ner i såret liksom.. annars tänker jag att fördelen skulle vara att det går snabbare in i systemet?
Sår med betoning på minimala :mrgreen: Ja, en av tankarna med nålandet är att förenkla penetration av de aktiva substanserna, tyvärr släpper man ju också in sånt skräp som man helst inte vill få in. Kan både röra sig om "naturliga" och labb-kemiska ingredienser.
nya_afishwish

13 Aug 2019, 17:06

Jag kör dermaroller varje kväll och därefter applicerar minoxidil direkt efter. Tryck ganska hårt med rollern och jag känner aldrig någon smärta. Väldigt individuellt det där tror jag...
Erik-W

13 Aug 2019, 20:39

Hårboll wrote:

Är det av någon anledning man inte ska applicera det direkt efter man stampat annars? Kan det vara p.g.a. infektionsrisk eller något sådant? Tänker att man häller i något rätt ner i såret liksom.. annars tänker jag att fördelen skulle vara att det går snabbare in i systemet?
Anledningen till att man inte gör det i studierna är framförallt för att minska risken för biverkningar och att det ska bli infekterat tror jag. Men jag känner inte av några biverkningar och det har aldrig blivit infekterat heller. Jag tänker att Minoxidilen har bättre effekt om man tar det direkt efter dermastampingen eftersom det hjälper till med absorptionen.

Minoxidilen ser inte så flottig ut när det har torkat, men på mig gör det ändå att håret klumpar ihop sig lite mer än vanligt. Jag gissar att du är i tankarna att testa Minoxidil i och med alla dina frågor? :) Mitt enda tips är att köpa en flaska och testa att applicera det nån kväll. Så ser du hur det ser ut när det är i håret och hur det ser ut när det har torkat.
Last edited by Erik-W on 13 Aug 2019, 20:43, edited 1 time in total.
Erik-W

nya_afishwish wrote:
Jag kör dermaroller varje kväll och därefter applicerar minoxidil direkt efter. Tryck ganska hårt med rollern och jag känner aldrig någon smärta. Väldigt individuellt det där tror jag...
Hur djupt kör du med dermarollern?
nya_afishwish

13 Aug 2019, 21:51

Erik-W wrote:
nya_afishwish wrote:
Hur djupt kör du med dermarollern?
1,5 mm

Ibland uppstår små sår, men oftast bara rodnad
Hårboll

13 Aug 2019, 22:12

Erik-W wrote:
Hårboll wrote:

Anledningen till att man inte gör det i studierna är framförallt för att minska risken för biverkningar och att det ska bli infekterat tror jag. Men jag känner inte av några biverkningar och det har aldrig blivit infekterat heller. Jag tänker att Minoxidilen har bättre effekt om man tar det direkt efter dermastampingen eftersom det hjälper till med absorptionen.

Minoxidilen ser inte så flottig ut när det har torkat, men på mig gör det ändå att håret klumpar ihop sig lite mer än vanligt. Jag gissar att du är i tankarna att testa Minoxidil i och med alla dina frågor? :) Mitt enda tips är att köpa en flaska och testa att applicera det nån kväll. Så ser du hur det ser ut när det är i håret och hur det ser ut när det har torkat.
Guilty as charged :whistle: jag velar fram och tillbaka om det är något att ge sig in på. Jag är väl som sagt lite rädd för att få bieffekter och att det blir struligt. Dock verkar det inte hela världen om man glömmer ett par ggr och sånna saker. Alternativet var att börja med LLT dock verkar det inte vara lika effektivt samt kostar mer.
Skriv inlägg