Förstärkning i vikar enligt bild - Page 2

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Förstärkning i vikar enligt bild

Om ämnet håravfall
Hårboll

15 May 2019, 00:03

Hårsökes wrote:
14 May 2019, 22:44
Kort uppdatering,

efter kontakt med Saman på hishair på Whyatts rekommendation fick jag svar att de inte brukar jobba med långhåriga, men tipsade däremot om följande klinik i Göteborg: http://plazadilaura.se/

Känner någon av er till företaget?
Sjyst att du delar med dig av din research.

En grej bara; när han sa att de inte jobbar med långhåriga, frågade du om de kunde utföra smp utan att du behövde raka av håret? För det tror jag nog du behöver oavsett. För jag har också pratat med Saman för länge sedan och de hade en enstaka kund han visade bild på som hade låtit håret växa ut. Men det var typ ett enstaka fall bara.. minns inte om det såg bra ut eller inte.

Angående salongen du länkade till så har jag inte hört talas om den. Hittade inte heller några referensbilder som såg tilltalande ut.
Stör mig på dåliga säljtexter som "Då hårtransplantationer ofta blir misslyckade av olika anledningar väljer många scalp Micro pigmentation för ett garanterat resultat.". Bläh..

Men kolla om de kan skicka referensbilder vetja :)
whyatt

15 May 2019, 17:56

Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Hårboll

16 May 2019, 10:38

whyatt wrote:
15 May 2019, 17:56
Finns lite på insta: https://www.instagram.com/salongplazadilaura/
mm såg det. Dock väldigt få som var smp. fanns en med typ 5 mm utväxt.. Klent underlag för att besluta ifall om man ska ge dem the golden quest. :roll:
Hårsökes

16 May 2019, 17:24

Tack för länken Whyatt.

Hårboll, jag tolkade hans svar som att de inte jobbar med längre hår, utan endast med en rakad-look. Därför frågade jag inte om detaljer om själva ingreppet

Jag ska försöka nå ut till det nya företaget, men av det jag sett verkar de inte heller jobba med den typen av fall som jag/vi söker (trots att de faktiskt tar upp smp som alternativ för kvinnor att få tjockare hår, kan det vara relevant för oss killar också? )

Tack.
Hårboll

16 May 2019, 17:41

Yes, alright förstår. Det var mitt intryck också efter att pratat med dem. Som sagt tror jag det (eller tycker iaf det borde) finnas en större efterfrågan på detta för oss långhåriga. Inte så kul att hålla på med toppik varje dag, och en uttunnad krona kan man ju inte göra en HT på om det inte blivit en helikopterplatta i princip.

Skriv gärna mer i denna tråd sedan : harsimulering/vilka-kliniker-smp-pa-lan ... t6140.html
Skriv inlägg