Håråret som gått och förväntningarna på det nya (h)året - Page 2

Håråret som gått och förväntningarna på det nya (h)året

Om ämnet håravfall
Harry.k

02 Feb 2020, 18:16

whyatt wrote:
21 Jan 2020, 09:39
Jaså ht?
Har sen håravfallet upptäcktes "drömt" om HTer :rolling:
Jag är mao inte alls lika skeptiskt inställd till HTer som du är :dance:
Gav scalpmassagen och derman inte efterlängtad effekt eller var det bara maintain redskap?
N=1 räcker sällan. Jag har ju inte en aning om vart jag hade varit utan dessa verktyg, men rent genetiskt är det rätt så barskrapt...så därför är läget helt okey just nu. Så har massage och derma hjälp? Jaaa!!! Ser definitivt hår i ursprungshårlinjen komma tillbaka, och redan "här och där" i bättre skick än menlösa s.k. "vellusfjun". Mkt positivt...men för att få en kosmetiskt betydelsefull effekt krävs rätt många "nya" strån per cm2 och då är det bara HT, i skrivande stund, som gäller :studyingbrown:

Att maintäjna är KEY för att ens fundera över HT i mitt fall. Jag stärker också min donor genom att te.x. derma den. Rekommenderas! :partydance:

Kör inom kort igång med en hemmagjord tonic bl.a. bestående av färsk lökjuice. Yes, jag trillade dit lol.
Behöver dock lite mer science att gå på gällande vad man bör, och vad man inte bör, blanda ihop.
När upptäcktes det? Ja drömma kan man ju alltid göra men det var lite otippat att höra eftersom när du pratade på det sättet om att självförverkliga sig själv bortom sitt hår så då tänker man mer på någon typ baldcafe på youtube.
Har också funderat på lökjuice men avvaktar lite, när startar du det projektet?
whyatt

03 Feb 2020, 10:24

När upptäcktes det? Ja drömma kan man ju alltid göra men det var lite otippat att höra eftersom när du pratade på det sättet om att självförverkliga sig själv bortom sitt hår så då tänker man mer på någon typ baldcafe på youtube.
Hur menar du? :scratchheadyellow: :smokingjoint:
Har precis börjat! :dance:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Harry.k

06 Feb 2020, 20:36

whyatt wrote:
Hur menar du? :scratchheadyellow: :smokingjoint:
Har precis börjat! :dance:
Menade detta, fast du kanske drömde om en gratis-ht? :D
whyatt wrote: Som jag alltid försöka tydligt redogöra så gör man troligtvis bäst i att ACCEPTERA sitt håravfall och lägga fokuset/pengarna på andra saker i livet. Att bli tunnhårig påverkar visserligen humör, socialt liv, självförtroende etc men det är DU som tillåter att det blir en belastning i ditt liv. Miljoner tunnhåriga killar och män runt om på planeten bryr sig inte nämnvärt - hur gör dom? (bara en tankeställare...)
whyatt

10 Feb 2020, 10:22

Okey då är jag med :partydance: Som jag tidigare nämnt vid flertalet tillfällen så innebär inte acceptans över sitt håravfall, i min värld, att man per automatik då inte får arbeta med att bromsa sitt håravfall, eller för den delen inte genomgå en HT. Acceptansen menar jag mer hänger ihop med att man inte tillåter att tunnhårigheten bidrar till någon nämnvärt försämrad tillvaro...därmed inte sagt att acceptansen i mitt fall är 100% - men för mig är detta med hårväxt ett genuint intresse, det kanske låter konstigt, men så har det blivit :admire:

"Gratis-HT"
Hehe njae tyvärr...det händer nog i första hand videobaserade mainstream-influensers som når massorna, och inte en liten ideell, omutbar hårbräda i hårgalaxens ytterkant :whistle: :dance:
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Skriv inlägg