Hårlaser - Vilken är bäst?

Hårlaser - Vilken är bäst?

Om ämnet håravfall
Hårlöst försvunnen

14 Jun 2019, 18:08

Tjenare!

Är nyfiken på att inhandla en hårlaser. Har fått återväxt som är ljusa/tunna hårstrån, så tanken är att jag vill lägga till ett extra hjälpmedel för att möjligtvis stärka dessa. Har redan minoxidil, plant 39 och äppelcidervinäger som jag applicerar sporadiskt samt en stund innan varje hårttvätt löksaft blandat med citron.

Jag är dock helt lost i laserämnet och om någon annan redan vet ett bra företag och märke för hårlasrar så tar jag tacksamt emot tips! :)
Hårlöst försvunnen

16 Jun 2019, 14:14

Tack för länken!

Blir nyfiken vilken du själv valde och varför? Om du nu gjorde ett köp dvs 😊
Hårboll

16 Jun 2019, 21:21

Hårlöst försvunnen wrote:
16 Jun 2019, 14:14
Tack för länken!

Blir nyfiken vilken du själv valde och varför? Om du nu gjorde ett köp dvs 😊
Har faktiskt inte lyckats klämma iväg någon beställning på någon än. Får ändå inte använda läser än pga HT. Men snart om en månad så är det ok att börja med det.

Lutar åt Over Macho Grande... som du ser i tråden har jag och whyat snackat om det och får mest medhåll på denna.

Hur går tankarna själv?
Hårlöst försvunnen

18 Jun 2019, 14:45

Är det bara jag som får en smått oseriös känsla när jag går in på OMGs hemsida? Arbetar det enbart en person med laserhjälmarna? Sättet att sälja och hur han uttrycker sig i text känns lite over the top, sen kanske det är en standardgrej utomlands att göra så :roll:

Jag har precis börjat med dermastamp, kanske ska ge det lite tid innan jag provar en hjälm. Har tidigare testat både mesoterapi och prp, vill egentligen inte försätta att bli "lurad" och besviken över metoder som inte fungerar, men det lilla hoppet finns där...
Hårboll

18 Jun 2019, 15:14

18 Jun 2019, 14:45
Är det bara jag som får en smått oseriös känsla när jag går in på OMGs hemsida? Arbetar det enbart en person med laserhjälmarna? Sättet att sälja och hur han uttrycker sig i text känns lite over the top, sen kanske det är en standardgrej utomlands att göra så :roll:

Jag har precis börjat med dermastamp, kanske ska ge det lite tid innan jag provar en hjälm. Har tidigare testat både mesoterapi och prp, vill egentligen inte försätta att bli "lurad" och besviken över metoder som inte fungerar, men det lilla hoppet finns där...
Förstår såklart vad du menar, även om jag snarare uppfattar det som motsatsen, d.v.s. att han är extremt seriöst MEN därav också väldigt excentrisk :) ;) Ja jag tror han är ensam.

Första gången jag hörde om honom var dock flera år sedan, så med tiden har man vant sig vid tanken av hur hemsidan ser ut (dock har jag inte varit så intresserad förrän nu efter jag läst på lite mer om själva tekniken). Anledningen till att det lutar åt OMG är att produkten verkar vara mer effektiv med tanke på antalet dioder(där han även på ett visserligen excentriskt vis motiverar valet av dioder etc) men kanske mest för att om man jämför med de kommersiella storproducenterna så verkar de verkar vara mer vinstdrivna och därmed eventuellt lägger mer pengar på marketing, snygg förpackning än på produktutvecklingen och ser till att skiten fungerar så bra som möjligt. Dessutom är det just dessa typer av bolag som spottat ur sig så pass dåliga produkter historiskt att det sänkt LLLT:s rykte överlag. Hemmabygget känns däremot mer som ett resultat av någon som sett till potentialen av tekniken, lidit av håravfall själv och därmed försökt uppnå samma effektivitet som de maskinerna som de dyra salongerna använder. Men jag var ändå mycket inne på iRestore inledningsvis, men blev väl smått övertalad om att hålla mig till OMG efter att ha snackat med Whyat som du kan se i tråden jag länkade. han har följt OMG längre än vad jag har och tror han har en poäng i det han säger. Men har ställt lite följdfrågor till honom, får se vad han säger.

Men håller med dig om att det är svårt! jag är inte helt säker på om jag ska beställa av OMG eller inte, och det är lite på grund av intrycket som du själv är inne på.
Vi får slå våra kloka huvuden ihop. :)
Hårlöst försvunnen

19 Jun 2019, 09:47

Tack för ditt svar och input!

Jag har för lite kunskap i ämnet, men vad är det laserhjälmen gör som gynnar växten? Är det ökad blodcirkulation och att den går mer på djupet jämfört med exempelvis lokala lösningar? Finns det några risker? Ordet "laser" låter ju i sig lite skrämmande i för hög dos :shock:

Det finns inget svenskt företag som säljer laserhjälmar?
Hårboll

19 Jun 2019, 10:06

19 Jun 2019, 09:47
Tack för ditt svar och input!

Jag har för lite kunskap i ämnet, men vad är det laserhjälmen gör som gynnar växten? Är det ökad blodcirkulation och att den går mer på djupet jämfört med exempelvis lokala lösningar? Finns det några risker? Ordet "laser" låter ju i sig lite skrämmande i för hög dos :shock:

Det finns inget svenskt företag som säljer laserhjälmar?
I den andra tråden har jag länkat till några youtube-klipp där man går in på hur det fungerar. Som du säger ökar den blodcirkulationen men även metabolismen.
Det finns inga bi-effekter rapporterade vilket är den stora anledningen till att jag är sugen på att testa.
Men jag håller med om att det är lite läskigt, jag är lite i samma sits som dig. Kan inte jättemycket om detta, och som jag skrev i den andra tråden så gillar jag EU-godkänt stämplar o.s.v. känns tryggt haha, det får man ju inte om man beställer en laser hjälm från USA precis.

Men man kan ju alltid höra med strålsäkerhetsmyndigheten. Om du gör det; berätta vad de säger :)
Skriv inlägg