Hjälp - PRP i sthlm

Hjälp - PRP i sthlm

Om ämnet håravfall
MR Löv

03 Mar 2019, 19:11

Hej!
Jag börjar nu återigen få panik över mitt håravfall som tär på psyket. I all hast bokade jag in mig på en prp på stureplanskliniken i veckan då ngt måste göras/testas utöver minox. Är det ngn vänlig skäl här som testat stureplanskliniken? Hittar inte mkt om dom här eller ngn annanstans. Tacksam för snabba svar
//Erik
Hårboll

26 Mar 2019, 15:24

Lite sent svar... Har du redan bokat?

Har precis gjort en HT i ottawa hos Dr.Rahal. (gjorde den igår lol) och frågade vad man ska leta efter gällande PRP. Det som man ska fråga efter är om det är x5 koncentration.r det inte det så är det "vamprybehandlig" för ansiktet, Vilket inte är tillräckligt för att stimulera hårsäckarna.

Verkar även vara mest gynsammt för de med högt blodvärde.

Hos rahal har jag gjort min första prp i samband med operationen. Kommer fortsätta i Stockhom.

1:a PRP -
> vänta en månad
2:a PRP
-> vänta två månader
3:e PRP
-> vänta 6 månader
REPETERA

(OT: tänkte också beställa en hårlaser)

#hejdå pengar...
Last edited by Hårboll on 27 Mar 2019, 18:22, edited 1 time in total.
Harry.k

27 Mar 2019, 15:37

Läste om en annan som gjorde prp hemma, han tog sitt eget blod och centrifugerade och injicerade.
Det är nog dock väldigt få som faktiskt skulle våga sig på något sådant. Och sedan kan det nog vara rätt riskabelt också.
whyatt

02 Apr 2019, 10:59

Att göra det hemma är fullt möjligt. Utrustningen är relativt billig och ingreppet enkelt, men det är ju bra om man åtminstone kan få hjälp med injiceringen i skalpen. KEY är att se till att följa ett protokoll som faktiskt fungerar. Osäker på om ens riktiga kliniker vet speciellt mycket om detta. Vissa är givetvis bättre än andra. Fråga alltid vilket "kit" de använder innan ni köper, och googla så klart fram info om just det PRP-kittet innan beslut fattas.
Hår: Omfattande program för 2019. Mer info kommer senast i juli
Kost: Mestadels LCHF (med lågt intag av växtbaserade livsmedel)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarium-D3-Ashwagandha-Spikmatta-Mindfulness
Hårboll

07 Apr 2019, 16:33

Försöker just nu frenetiskt hitta någon klinik i Stockholm som erbjuder vettig PRP. Tar avstamp i det system som Dr.Rahal använde; Eclipse PRP.

För HÅR (man kan använda PRP till annat) så bör inte koncentrationen av trombocyterna ligga på under 5x normalvärdet enligt de jag pratat med hos Dr.Rahal.

Vissa verkar debitera svinmycket (5000kr per behandling) för tveksamma system.

Jag tror knappast folk heller frågar dessa kliniker vilka specifikationer de har. Så det är klart att klinikerna kör på det billigaste de hittar tills att någon lägger märke till att Klinik A uppvisar bättre resultat än klinik B och kommer till insikt i att "AHA jag trodde PRP som PRP och att det inte var någon skillnad".

Fast vad vet jag, det kanske är någon prisskillnad, det kanske bara är okunskap/engagemang?

Någon som har konkret tips på klinik?
Skriv inlägg