Mitt nya program

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

Mitt nya program

Om ämnet håravfall
brentz

25 Nov 2019, 23:52

Jag hör till dem som tappade hår väldigt tidigt. Redan vid 16-17 åldern började vikarna snabbt gå uppåt och vid 20 åldern så började det tunnas ut på kronan. När jag var 23 gjorde jag en HT i turkiet på den mest ansedda kliniken och betala en hel del för 3500 grafts. Det var huvudsakligen i fronten graftsen placerades men även lite på kronan. Åren gick, jag var sjukt nöjd med resultatet och man kunde absolut inte se att jag hade gjort något ingrepp. Men vid 26 åldern så började det synas tunnhårighet i kronan igen, eller egentligen så var det tidigare men jag kör hårfiber i håret mer eller mindre dygnet runt så jag märkte inte av tunnhårigheten. Nu har det gått några år till, och jag är i ett läge där jag antingen måste raka eller göra en ny HT och just nu lutar det mot en ny HT i turkiet under våren. Det kommer sluta med att jag har totalt flyttat 7000- 7500 grafts efter andra operationen och det är väldigt mycket, men jag tror med torrshampoo och fiber så kommer det se bra ut ändå.

Nu har jag på riktigt börjat kriga mot mitt håravfall, nedan är mitt program:

> Hårlaser-hjälm 128 dioder (nyligen inköpt)
> System 4 Bio Botanical Serum dagigen
> Dermaroller 2 gånger i veckan (1,5mm)
> Lökjuice en gång i veckan
> Minoxidil ska inhandlas med, köra några dagar i veckan innan läggdags.
> Rosmarinolja inköpt och pumpfröolja.. tänkte blanda dessa tillsammans och köra varannan dag.
> Kanske kan tänka mig köra finasteid i framtiden, 025mg 2 gånger i veckan men väldigt osäker om jag vågar.

Jag hör till dem som inte tror att man kan motverka manligt håravfall med något annat än finasterid, men jag har ändrat mig. FInns mycket bevis på nätet som visar att dermaroller i kombination med exempelvis rosmarinolja eller pumpafrö-olja kan ge mycket bättre effekt än minoxidil.

Här finns en intressan video på ett recept som jag absolut tror mer på än minoxidil:

whyatt

27 Nov 2019, 15:47

och just nu lutar det mot en ny HT i turkiet under våren
Okey nice, blir det samma klinik i Turkiet vid op #2?
FInns mycket bevis på nätet som visar att dermaroller i kombination med exempelvis rosmarinolja eller pumpafrö-olja kan ge mycket bättre effekt än minoxidil.
Ja absolut, The Big Three är sedan länge inte ensamma om att kunna senarelägga genetiskt håravfall.
Dermaroller 2 gånger i veckan (1,5mm)
Vem gav dig denna rekommendationen?
Minoxidil ska inhandlas med, köra några dagar i veckan innan läggdags.
köra finasteid i framtiden, 025mg 2 gånger i veckan
Oklart om man upplever någon vidare positiv effekt av dessa produkter genom att "smådutta" lite då och då..
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
Hårboll

27 Nov 2019, 16:51

Ställer samma frågor som i Whyatts tråd, :mrgreen: Kan va bra att ha allt samlat.

Alltid intressant att höra andras program.

Är inte 1.5mm 2ggr i veckan lite mkt? Verkar som att man med det djupet inte bör köra mer än en gång var 1-3 veckor. Eller är det för ansiktet man rekommenderar detta intervall?

Funderar lite över oljor. Blir det alltid en dusch efter det? Alltså duscha->dermastamp +oljor -dusch igen?

Hur tänkte du göra med lasern? Innan eller efter?
a`fishwish

28 Nov 2019, 11:25

Har kört 1,5 mm varje kväll i snart 6 månader, i kombination med minoxidil. Har varken blivit sämre eller bättre.
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17
Hårboll

28 Nov 2019, 12:51

a`fishwish wrote:
Har kört 1,5 mm varje kväll i snart 6 månader, i kombination med minoxidil. Har varken blivit sämre eller bättre.
Du kanske kör 1,5 mm för ofta? tänker att man kanske behöver lite återhämtning.
a`fishwish

11 Dec 2019, 16:55

Hårboll wrote:
28 Nov 2019, 12:51
a`fishwish wrote:
Du kanske kör 1,5 mm för ofta? tänker att man kanske behöver lite återhämtning.
Möjligtvis. Samtidigt trycker jag inte så värst hårt med rollern. Hur eller hur har jag nu minskat till ca 2 gånger per vecka, eftersom det inte verkar göra till eller från.
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17
Skriv inlägg