näsoperation i Turkiet

NYHET - Mot håravfall och tunnhårighet!
Nu börjar vi att bygga upp LOOKGOOD ANTI HAIR-LOSS TOOLKIT bestående av fakta om de produkter och metoder mot håravfall och tunnhårighet som vi tror allra mest på.
Access endast för inloggade medlemmar! :neener:

näsoperation i Turkiet

Om ämnet håravfall
axon0001

28 Oct 2019, 00:41

Har bestämt mig för att opererar näsan först men behöver tips på vilka kirurger jag bör fokusera på eller är välkända i Turkiet men ändå har rimliga priser, kanske 20-40 k kr eller lägre om det är möjligt...?

Helst med någon garanti ifall operationen går åt skogen eller inte blir som man kommit överens om osv...

Jag vill även kunna maila kliniken eller dessa klinker bilder på mig som de redigerar i photoshop samt skicka tillbaks till mig så jag kan se vad som är möjligt att göra för kirurgen och vad som egentligen passar mig enligt de men också enligt mig osv...
känner ni till någon klink som erbjuder detta ?

som whyatt hade tipsat mig tidigare via mail var att söka #rhinoplastyistanbul men det är ganska svårt att veta något vettig om kliniken genom en bild som de postar på instagram eller ta reda på kirurgens bakrund, rykte osv...
och oftast står det inte mycket på deras hemsida heller så jag vet inte riktigt hur jag ska göra längre för att hitta en bra kirurg som uppfyller de kraven som jag beskrev ovan.

Hoppas någon kan hjälpa med namn på kända kirurger eller insta profiler på dessa kirurger så jag kan titta närmare på de eller kontakta de för att skicka bilder.

är inte intresserad av skype samtal el dylik utan jag måste kunna skicka de bilder jag vill redigera till kliniken och få de redigerade och mailade tillbaka till mig enligt önskemål samt kostnadsfritt för att se om de kan klara av en operation så som jag vill ha det eller bara försöker blåsa och slösa ens tid genom att lova guld och gröna skogar.
whyatt

01 Nov 2019, 14:29

Nu är ju inte Lookgood.se forumet riktigt rätt ställe att diskutera näsjobb på..så tyvärr blir det nog väldigt mkt bro-science över inputen, iaf från mig.
kanske 20-40 k kr eller lägre om det är möjligt...?
Ett högt pris är i sig ingen garanti för ett bra jobb, men när det börjar bli föööör billigt, ja då måste man förstå att chanserna att "träffa rätt" minskar, med allt vad det innebär. Ett näsjobb för 20k hade jag själv aldrig vågat mig på.
som whyatt hade tipsat mig tidigare via mail var att söka #rhinoplastyistanbul
Bredda gärna sökningen, du kan t.o.m. köra rakt av på rhinoplasty och därigenom luska i vilka som är mest aktiva och känns seriösa. En hel del kommer från Turkiet. De kliniker du väljer ut lär du också kunna kontakta ganska lätt. Så sätt ihop ett standard-mail på engelska som kort beskriver vad du vill ha och copy-päjsta iväg det via mail, insta eller FB till respektive klinik. Ofta har de en representant som sköter pre-sale och som kan svara utförligt på alla dina frågor.

Vet tyvärr inte mer just nu, men återkommer i tråden om läget förändras. Lycka till!
Hår: Skalpmassage - Serum - Dermastamp - Tillskott - Schampo etc..
Kost: Mestadels LCHFHP (med lågt intag av växtbaserat)
Träning: Gym 4-5 ggr/vecka & Intervall i backe 1-2 ggr/vecka
Psyke: Solarie - Cold shower - Meditation - Sömn - Fuskdagar :)
mmbap

05 Nov 2019, 19:48

Gör något mindre drastiskt istället!

Du kommer inte bli en filmstjärna och leva i lyx för att du opererar näsan, snarare så kommer du börja hitta mer saker som du tror att du behöver fixa.

Skaffa dig någon rolig hobby, börja träna, börja med yoga eller vad som helst.
Att börja operera dig för att "passa in" känns helt fel.
Hårboll

06 Nov 2019, 17:04

Tja :) , jag känner att lite kritik kan vara till hjälp, så ta detta med välvilja;

Varför begränsa dig till ETT land i världen?
Känns som att din strategi för att hitta bästa förutsättningen för en bra näsoperation är en aning upp-och-ned.
axon0001 wrote:
Har bestämt mig för att opererar näsan först men behöver tips på vilka kirurger jag bör fokusera på eller är välkända i Turkiet men ändå har rimliga priser, kanske 20-40 k kr eller lägre om det är möjligt...?
Du ska operera något som sitter centralt i ansiktet på dig. Varför ska du aktivt söka efter budget-alternativ? Tycker du inte det låter som en ganska dålig idé? Alternativet är ju att spara pengar och öka dina chanser att det blir bra, varför inte göra det?

axon0001 wrote:
Jag vill även kunna maila kliniken eller dessa klinker bilder på mig som de redigerar i photoshop...
Du har frågat detta förut på forumet. Svaret är att många kirurger, de flesta, försöker visualisera vad de kan åstadkomma. Jag tycker du är fel ute att sätta detta som ett kriterium och aktivt leta kirurger där du kan få en konsultation som är upplagd EXAKT på det sättet du önskar.
Lägg istället tid och kraft på att söka (internationellt) efter kirurger med bra bibliotek av referensbilder och gott rykte istället.

axon0001 wrote:
jag måste kunna skicka de bilder jag vill redigera till kliniken och få de redigerade och mailade tillbaka till mig enligt önskemål samt kostnadsfritt för att se om de kan klara av en operation så som jag vill ha det eller bara försöker blåsa och slösa ens tid genom att lova guld och gröna skogar.
I och med att du tar upp detta om och om igen så tolkar jag det som att du kommit fram till att detta är "nyckeln" till att hitta en kirurg som kan göra dig nöjd? Jag tror du behöver tänka om. Bara för att de kan redigera en bild >för att visa att de förstått vad du vill göra< så betyder det inte att du kommer få ett resultat du är nöjd över. Vem som helst kan photoshoppa en bild. INTE vem som helst kan anatomiskt förutse vad som är möjligt och sedan operera därefter.

För övrigt, helt fel forum... detta är uppenbarligen ett håravfallsforum. Kolla realself.com eller plastikoperationsforumen på svenska, typ https://www.plastikoperationsforum.se eller liknande.
Skriv inlägg